Jag har läst här många gånger eftersom jag inte har en frisk relation med Alkohol. Jag har försökt avsluta den så många gånger men kan inte själv. Är rädd men söker hjälp här, äntligen.

Sommarkatt15

Att jag är nykter innebär ju att jag kan ta itu med stressen och kanske göra något åt situationen på jobbet. Det hade varit omöjligt för mig om jag sunkat ner mig igen. Antabus blir bra till morgonkaffet. Egentligen är en stor fest i antågande till helgen, men jag kör alkoholfritt så har jag koll på alla barnen som ska med och så kan jag köra. Japp - bestämt!

Sommarkatt15

Ja efterfesten blev inte vad jag ville men A-spöket har skrattat gott åt mig i vinter. Nu börjar jag om min resa, lite visare och kanske lite ödmjukare? Så medvetet man väljer bort saker när suget sätter in. Forumet här betyder mer än jag kunde ana. Dag 2 idag.

Sundare

Så bra att börja om. Jag gör det också. Var tidigare medlem under namnet Skamsen (några år som gått) men nu kör jag på nytt och under ny flagg. Följer dig så gärna, här inne minskas vår börda genom att vi inte längre behöver vara ensamma.
Ha en vit fin fredag!

Välkommen tillbaka! Starkt sv dig att komma hit igen. Ja, jag tror att man måste vara väldigt ödmjuk inför begäret till alkohol och hur man fungerar i det.
Du skriver om stressen på jobbet och för min del var det absolut i stress det började. Stress, sömnstörning och trötthet pga lågt järnvärde. Lite alkohol på det och det blir en farlig cocktail. Tycker att du ska försöka jobba lite med stresshanteringen nu också. Det går att få ordning på drickandet! Ta en nykter helg nu!

Sommarkatt15

Varm i hjärtat blir jag av ert välkomnande efter mina vilsna månader av sjukt beteende. AlmaAmanda du har hjälpt till att jag också vågade återvända. Sisyfos du har rätt i att jag behöver jobba med min stress. Och underbara Vilja som stöttar I alla väder. Jag tycker om din metafor att vi är varandras kryckor. Nu reser jag mig upp igen för mitt människovärde. Den falska känslan av välmående som ruset ger mig är en mäktig kraft som jag inte lyckades hålla motstånd mot, men nu är jag redo för en fight till. En vit helg till oss!

Sundare

...och en snabb lösning.
Vi är många här som har stress o övermäktiga krav som något att jobba med. Stressen som inte alltid syns och kraven som lätt kan döljas.
Men första steget är att avstå att dricka o att ta EN DAG I TAGET
Ha en härlig lördag!

Sommarkatt15

Dagen är fylld av förberedelser inför skidsemester och jag ska inte lulla runt och glömma saker. Det kommer att kännas fint. Bästa lördagen till dig! Kämpar vi!

Sommarkatt15

I min tråd kan jag inte tänka mig Vilja! ❤️ Hittills har jag trampat snett två gånger. Semester och middagstillfällen och jag vågade inte säga nej tack.... Men jag blev inte full och drack inte för mycket i alla fall, utan alla hade trevligt. Om man räknar bort min ångest och oroliga tankar på att jag inte kan dricka måttfullt, men jag klarade det. Jag försöker fokusera på sport och hälsotänk för att få bort tankarna på alkoholintag dagtid. Det måste funka. Jag kämpar. Kämpa på du med Vilja! ❤️

Sundare

...nu hittade jag er! Och jag följer också med!
Livets tvåfotatango - tre steg fram, ett stag bak, två steg fram, ett steg bak...
Denna resa hårsbredd spikrakt framåt men ärligheten hjälper oss att nå någon vart ändå. Jag har fallit men testning, borstat av mig o fortsatt. Så nu följer jag med.
Tillsammans är vi mindre ensamma.