@Antonia det går jättebra att byta namn, det kan vi i admin hjälpa dig med. Säg bara till vad du vill att den ska heta så fixar vi det. Vi kan även byta forumdel till "Vara alkoholfri" istället för som nu "Förändra sitt drickande", men det är självklart helt upp till dig!

@Molnet @Lady175
Jag tänker att vi som är sådana obotliga allt- eller ingetmänniskor nog behöver en egen strategi för att bli nyktra. Jag vet inte riktigt hur den bör se ut. Har ni några tips?
Det finns en liten (?) risk att man blir sådär överdådigt nyfrälst i sin nykterhet och vill få hela världen att gå med i AA (har sett det hos en kollega med liknande personlighet).
I bästa fall har vi en ovanligt stark förmåga att bara njuta av nykterhetens fördelar. Just idag känns det så för mig, och det är jag tacksam för.
Jaa, du @Kristoffer, vad skulle en ny och förflyttad (bra idé!) tråd heta? "Allt eller inget"? Nja, det signalerar kanske lite att nykterheten är "inget", och den är ju mer värdefull än så.
Jobbigt ju. Måste den heta något?
"Den vita tråden". Ja, det är bättre. Ok?

@Antonia precis sådan är jag som du beskriver, blir helt "nyfrälst" o köttar på vad det än må vara sen tappar jag det för jag blir för intensiv. Idag ska jag på Håkan med min dotter så blir max två glas vi och här är jag trygg o säker på mig själv!