Nilja, det är jättebra jobbat, de första dagarna brukar ju vara värst...
Så sträck på dig och var stolt?
Kram ?

Jackieee

... på spy i 12 timmar och tro att jag gjort allt dumt som skett på stan. Kollar kvitton för att se om jag bara varit där jag trott. Jomen visst då har man ju stor koll - inte.
Mitt problem är att alla vill festa med mig. Tacka fan för det, jag som aldrig går och lägger mig, men jag har också tröttnat på detta nu. Tröttnat för längesen egentligen, men jag tycker det är lite svårt att avveckla allt. Så mkt planerat...

Lilleman

Det är ju helt fantastiskt ? bara kämpa på! Måste säga som min mor om det mesta! 1 år kan man vara utan! Du hinner sen dricka 1000 tals gånger till innan du är 70 år om det ska vara så. Men mest troligt så blir 1 år nykterhet ett startskott på 2 år o 3 år osv ?

Nilja

FinaLisa: Absolut, jag ska sträcka på mig! En nykter dag är en vinnande dag, värd att firas??

Jackieee:
Jag förstår precis vad du menar. Fått höra ”Du är en sån person som drar igång festen” Vilket såhär i efterhand kan vara ganska negativt. Jag drog säkert igång många fester men det var väl mest för att jag inte ville vara fullast på stället. Känner igen det där, att man planerat saker och på riktigt får jag ångest över hur mina vänner kommer reagera över mitt nyktra liv. Vissa av dem har svårt för folk som inte dricker alkohol.

Lilleman:
Haha, precis ? Vi får se hur lång tid jag är nykter. Jag försöker att inte vara jätte hård mot mig själv. Jag vet att det finns en chans till att jag kanske dricker igen men om det händer så kommer jag inte ge upp ?

Lilleman

Men tror det är bäst att tänka primärt på nykterheten än att tänka att visst ska man ta igen någon gång. Bästa med att skriva här är ju att man kan gå tillbaka o läsa hur det var när det var som värst, lite min tanke! Man kanske inte känner sig så sugen när man läser sina rader om hur det var att åka första parkett på spöktåget i 4-5 dagar. För det är just det för mig, man mår bra efter 4-5 dagar o sen håller man upp 5 dagar till, sen har man glömt o funderar på hur gott det vore med några öl ?

Lilleman

Men tror det är bäst att tänka primärt på nykterheten än att tänka att visst ska man ta igen någon gång. Bästa med att skriva här är ju att man kan gå tillbaka o läsa hur det var när det var som värst, lite min tanke! Man kanske inte känner sig så sugen när man läser sina rader om hur det var att åka första parkett på spöktåget i 4-5 dagar. För det är just det för mig, man mår bra efter 4-5 dagar o sen håller man upp 5 dagar till, sen har man glömt o funderar på hur gott det vore med några öl ?

Nilja

Det är det som är så läskigt ? Att man glömmer bort hur man mådde under den jobbiga tiden. Känner igen mig så mycket av det du skriver.

Lilleman

Ja då är det bara påminna sig lite åt gången ?

Nilja

Idag har jag mått bra. Jag försöker att ta itu med mina känslor. När negativa känslor dyker upp så bryter jag isär dem för att undersöka varför de uppstått. Reder ut vad det är som får mig att må dåligt och tänker sedan hur jag ska gå vidare för att må bättre. Jag är så tacksam för mitt liv. Tacksam för alla de vänner jag har omkring mig. Min familj och min fantastiska pojkvän. Jag är tacksam för att jag är jag och att jag är frisk. För att jag har fått chansen att skriva med er alla här på detta forum. Ni är underbara! Vilken värme och stöttning ni ger ??

Godnatt, så hörs vi imorgon igen.

Och du som läser detta nu...glöm inte bort att du är värdefull och utan dig skulle världen vara gråare ?

Kram,

N. ?

Nilja

Vaknade trött idag. Drömde mycket inatt. Inga mardrömmar, vilket var skönt. Ni vet när man vaknar och vill somna om för att drömma vidare? En sådan dröm hade jag. Jag ville veta vad som hände sen.

Snart är det dags för jobb, men det är några timmar kvar.

Jag mår bra idag. Känner mig levande. Men oj vad trött jag är i huvudet ? Hoppas att det går över snart.

Man är supertrött nu... men det kommer bli bättre inom en vecka...✨??✨
Jag drömmer att jag super igen... hemskt. Vill börja drömma sköna drömmar jag med... men det kommer det med!

Ha en fin dag!

Kram PimPim?

Lilleman

Håller med PimPim man är gräsligt trött ett tag oavsett hur man sover. Inte sovit många timmar jag heller i natt. Men snart, kanske redan ikväll man är bedövande trött o somnar mitt i antikrundan eller något ?

Nilja

Pim-Pim: Tack för dina stöttande ord! ?
Tänk att hjärnan försöker påverka en i drömmarna också.

Lilleman:
Haha, inte får du somna mitt under antikrundan inte ? Det programmet är så bra! ?

Ensamdrickaren:
Kan absolut förstå hur du tänker ? Ibland kan det vara skönt att ha lite skum i huvudet. Dock har det varit segt för mig när jag ska jobba. Men hoppas det släpper nog snart?

Kramar,

N. ???

Nilja

Ligger och funderar på socker. Funderar på att sluta att äta godis och snacks. Jag vill gå ner i vikt men främst för hälsan. Jag blir så trött av rent socker. Men frågan är om de kommer bli för mycket samma gång? ? Att ta bort en till sak..det kan bli svårt.

Var Dag

Mitt Intag av socker och snacks har ökat sen jag slutade med a (6 dgr sedan) tänker att det kanske blir bättre när man kommer tillbaka till jobbet efter ledigheten. In i rutinerna igen ☺️

Nilja

Tack för tipset! Jag kan tänka att den är intressant. Jag har själv alkoholproblem, så det kan vara bra för mig att läsa anhörigas berättelser. Det kan vara klokt att se utifrån deras perspektiv.

Kramar ??

Nilja

Godmorgon! En vecka sedan jag drack alkohol. Jag har inte haft något riktigt sug för att dricka någon av dagarna. Har bara varit lite trött. Visst, jag drack inte varje dag eller jättestora mängder förut. Ofta klarade jag mig att dricka några glas dock kom det alltid en kväll där jag blev för full.
Men nu är det som sagt ändring på det ??