Var Dag

God morgon ☀️ Samma här en vecka sedan jag drack a. Dock har suget funnits där då jag har varit ledig och detta är vad jag brukade göra på min lediga tid - min belöning/avkoppling. Det här är nog längsta tiden jag varit utan a tror jag sen jag vet inte när. Har inte haft några vita perioder utan det har varit varje helg, ledighet/semester. Det är alltid 50/50 chansning - kanske det går bra - kanske det blir för mycket -igen- så varför chansa ? bra där, vi fortsätter på förändringens väg ?

Nilja

Grattis till dina 7 nyktra dagar ?? Grymt bra jobbat! ??

Kramar,

N. ?

Var Dag

Tack ?? somnar gott nyktert ikväll och imorgon dags för jobb igen.

Nilja

Efter en helt underbar dag med god mat, te, jobb och det bästa av allt träning så ska jag nu kila ner i sängen. Ni vet när ögonlocken börjar kännas tunga, andetagen blir lugnare och kroppen infinner sig i ett mys-läge, det är de bästa innan man ska sova ? Vi hörs imorgon för då firar jag ännu en till nykter dag ?

Många kramar,

N.?,

Nilja

Tack ? ? Känner själv hur det blir bättre för varje dag som går. Även om tröttheten sitter kvar så är jag mycket mer lugn och harmonisk än när jag drack alkohol. Hoppas att du får en underbar onsdag ??

Kram,

N.?

Lilleman

Går ju som på räls för dig ?
Visst är man trött men det blir bra när man får balansen tillbaka ? O man blir stresståligare, men skönt att du kan somna så där gott. ? Har inte kommit dit ännu, men det kommer absolut!

Nilja

Ja, det gör ju det ? Idag har jag haft lite huvudvärk men det tror jag är mer för att jag slutat äta socker (godis). Det kommer komma ska du se ??

Nilja

Såååå skönt med 9 dagar! Jag har inte riktigt haft något jätte sug dessa dagar. Har haft alkohol i kylen men varje gång jag kollat på dem så har jag känt usch, det där är jag absolut inte sugen på.

Imorgon blir det en ny prövning. Att hålla sig nykter under helgen också. Det är ju så inrotat att dricka på helgen. Ska försöka nöja mig men vatten och träning ???

Kramar ?

Nilja

Vaknade trött. Sov oroligt inatt. Men är glad för 10 dagarna ?
Ska snart till jobbet. Och ber att jag klarar mig undan alkohol i helgen ???

jobbat Nilja!! Grattis till dig och mig som klarat 10 dagar i dag! <3 Jag läste att du funderar på att skära ner på sockret, det försöker jag också. Jag är inte bara alkoholberoende utan också en riktig sockerjunkie... Jag försöker, har gått upp 15 kg de sista åren och vill och behöver verkligen gå ner men tänker lite att en sak i taget, är rädd att det blir övermäktigt om jag plockar bort allt på en gång. Så jag fokuserar på att ta bort alkoholen helt, sen sockret också tänker jag och till sist ska även snuset bort.. Hatar känslan av att vara beroende!
Jag drömmer också mycket nu sedan jag blev nykter, tyvärr mycket ångestdrömmar om mitt ex, jag tror att det är det undermedvetnas sätt att rensa upp gammal skit som A har hjälpt mig förtränga..
Jag önskar dig en fin helg!
Kramar!

Nilja

Grattis själv till dina nyktra dagar ??
Ja, det här sockerberoendet måste jag försöka ta i tu med. Du förstår säkert själv hur svårt det är att sluta med det. Jag försöker att äta nyttigt så att kroppen ska må bra. Jag har också haft ett tobakberoende. Jag rökte förut, har varit rökfri i två år. Vilket är skönt.

Kramar ??

Nilja

Idag har jag en sådan huvudvärk så vet inte vad jag ska göra. Tror de är pga mitt sockerstopp. ??

Nilja

Har drömt om att jag dricker alkohol i två nätter i rad. Brukar detta hända er med?

Drömde att en vän frågade om jag skulle ha ett glas vin. Jag sa nej. Då sa min vän att hon inte vill umgås om inte jag också dricker. Så då sa jag att jag kunde ta ett glas. Hur konstigt är inte det? Sen när jag vakna blev jag så glad att de var en dröm

Nilja

Jag ville dricka. Så jag drack 4 glas. Känner mig lite trött och besviken men på ett sätt så kunde jag ändå stoppa mig själv. Valde att köpa vatten ute på krogen resten av kvällen. Vetinte hur jag känner just nu.

Klarade ju nästan 11 dagar. Det är grymt bra. Nu vet du hur du inte vill känna. Hur mår du nu? Nya tag? Jag hejar på dig oavsett??kram

Lilleman

Kämpa på! Det var ju ett litet bakslag! Att du ändå dricker vatten visst ju att du tänker på måtta ? Är bara fundera på hur det kunde gå så o använda den kunskapen fram över så det inte händer igen!