DetGårBättre

Tjo, hej, hoppsan!

Bestämde mig på morgonen dagen (alltså i går onsdag) efter att jag inte orkade vara kvar och tankarna om att bara åka hem och dricka vidare var borta. Läkaren var med på noterna och jag stannade över frukost och lunch. Väl hemma var jag så jävla trött att jag kom då inte iväg ut på promenad. Fick med mig fem stesolid hem som skulle tas vid specifika tidpunkter. Klarade mig på två och fick sparat tre vilket är bra att ha i sitt medicinskåp i framtiden om man skulle behövs. I dag fick jag några nya men har inte haft någon vidare abstinens så sparar dessa också. Slinker kanske ner en för natten även om jag sov hur länge som helst nu senaste natten pga total utmattning. Blir nya till medicinskåpet i morgon och eventuellt några till kommande dagar. Ena sidan av hjärnan tänker, plocka så många du kan medan den andre säger, orkar inte gå dit mer! Men eftersom de vägrar skriva ut några till mig normalt får jag göra så här när chansen ges. Tidigare i år började jag ju t o m kröka för att lyckas samla på mig några! Men det verkar inte gå att påverka så man får finna sig i det och köpa svart istället även om Xanor är enklare att få tag på men en sådan behöver man ju max en i månaden medan stesolid kanske fyra till sex gånger pga ångest etc.

Dagen har i alla fall spenderats med promenad, långt över milen och stegräknaren blev glad. Hemkommen blev det en middag och jag känner jag har kraft och ork. SÅ här känner jag mig nästan aldrig men just efter lite fyllerace så verkar det bli så här. Hoppas ha ork och bra fötter för åtminstone någon timmes promenad i morgon.

Så jag är på väg uppåt. Hjärnan får dock sina tankar - men du har ju två liter vin kvar hemma, det kan du ju unna dig lite av i alla fall. Ingen förhandling här utan nej, det ska jag inte. Ska det vara så svårt att fatta att jag vill lägga fullt fokus på träning och kost nu som kommer hjälpa mig så pass mycket att även en psykolog till det kanske kan få mig på fötter igen. Men sen vet jag ju hur enkelt det är att trilla dit! Men jag bygger lite försvar nu och hoppas det kan bli starkt nog.

Lugn är det jag behöver - åtminstone tror jag det!

Får avsluta med att jag är tacksam för att samhället fungerar fint för mig, även om det finns de som har en tuffare väg. Även tacksam för bra provsvar och att jag är somatiskt frisk. I kväll, glad men trött. I morgon får vi se vad "chokladhjulet" stannar på.

Kämpa på där ute! Det är tufft för jag svänger som en pendel likt, "vill sluta" men njae kanske inte ändå "vill dricka lite ibland"!

Skönt att du är på G nu! Och häng nu kvar här ? Du behöver skriva av dig. När man gör det tvingas man sätta ord på tankar och känslor, och det ger nödvändig reflektion.

Kram ?

Det finns vårdgivare som tyvärr inte tagit till sig att bensodiazepiner idag anses som förstahandsval vid abstinensbehandling. Men det förutsätter så klart att man skippar drickat!

Jag gick på två samtal hos en KBT-utbildad sjuksköterska. Jag mådde kass. Hon talade om för läkaren vilka mediciner jag skulle ha, läkaren fick jag aldrig träffa.

När jag bad om benso, svarade hon "Såna som du kan aldrig få såna mediciner"... Jag gick aldrig dit igen.

Nu har jag haft lyckan att träffa en helt fantastisk läkare, en kvinna, som tar sig tid och ringer ibland. Hon frågade "Behöver du nåt lugnande som t ex nån bensodiazepin?"

Så det skiljer väldeliga mellan olika vårdgivare, trots att det är samma företag...

DetGårBättre

Antagligen är det så! Men jag blir oerhört nonchalant inför problematiken väldigt fort. Små saker kan också få mig att helt gå på känslan. Samtidigt har jag en tanke i huvudet, men du ska nog kunna lära dig dricka vin i framtiden! Men tack för att du supportar mig Andrahalvlek! Jag fixar det jag gett mig fan på men det är ju kanske det som saknas helt här! Just nu är jag på rätt bana och den tänker jag hålla ett tag till!

DetGårBättre

Ja, det är ju helt sjukt att det ska behöva vara så. Men jag kan garantera att det kommer ändras i framtiden! Just nu är det inne att vara restriktiv med att skriva ut benso. Men om det är bättre än att folk super istället så... men nej, en läkarutbildning hjälper tydligen inte att tänka logiskt. Eller rättare sagt, logiskt tänkande människor blir inte läkare. Jag gillar ändå min läkare men det är som att prata med en vägg just där men han är väldigt bra på mycket annat!

Det är just som du säger attityden, att man blir klassad som någon beroendeperson som kommer bli beroende av allt möjligt! Men då hade jag väl redan köpt hem Xanor i mängder. Gav 450 för 27 piller senast. Hade lätt lagt några tusen på det för att knarka loss om jag känt behov av det.

Nej, jag samlar på mig ett litet förråd nu och köper en karta Xanor och ser om jag kan jaga vidare för att hitta Stesolid. Men det är ju för fan inte poppis i missbrukarkretsar så svårt få tag i. Ändå tror läkarna att det är något farligt för oss jävla alkoholister! Nej, nu ska jag vara positiv och så!

...är överdriven. Man får ett nertrappningsschema under nån vecka, 10 dar. Då finns ingen risk för beroende. Jag föredrar Oxascand som anses som det "ofarllgaste" och som inte orsakar trötthet. Det hjälpte mej mycket, annars vet jag inte hur det slutat.

DetGårBättre

Just nu bunkrar jag bara Stesolid så mycket jag kan. Deras nedtrappningsschema är liksom mycket längre än den tiden jag söp. Vet inte hur de resonerar. Jag har slutat knapra på dem nu då jag inte stoppar i mig mer än det jag max behöver. Förutom med alkohol för där blir ju omdömet helt galet när man drar upp i tre i promille. Har även börjat snegla på att köpa via Darknet för att ha i nödfall. Dock jävligt dyrt via nätet.

Just nu mår jag så bra jag kan typ. Tar mina promenader och försöker vara aktiv. Det går framåt! Lite trött nu dock och ska ta en bit mat samt dusch. Sen blir det nog bara vila resten av dagen trots att jag hade behövt städa och ha mig.

Ha det bra alla där ute!