Halloj! Blev löpning igår och sen mådde jag bättre! Idag har jag försökt komma ifatt med jobb/admin. Så jobbat typ hela dan och inte hunnit tänka så mycket. Vet bara att jag inte får göra så för ofta för då mår jag dåligt av det istället.
Du vet ju hur det är med den där stressen o kunna jobba tills den kända väggen kommer.... möjligtvis för att dämpa annat.. typ ångest.
Kramar

Tittar in och säger hej. Hur har du det? Du var den första som sa hej till mig här inne :) så tack för det! Och jag undrar såklart hur det går för dig. Idag är jag på 4 veckor nykter.
Ha en fin söndag ?

Tack för att du frågar, det känns oförskämt bra.
Jag har börjat jobba halvtid nu efter att vart hemma länge, dessutom så har jag börjat motionerat lite försiktigt. Det är skönt att få lite rutiner och leva ett vanligt svenssonliv.
4kg har jag gått ner på ca 2 veckor.
Jag har nog blivit lite smått besatt av att få en vältränad kropp och bra kondition så jag äter bara massa nyttiga saker i rimliga mängder just nu .

Går på så många AA möten jag kan och har funnit många nya vänner där, känns så skönt att komma dit en halvtimme före mötet börjar och dricka kaffe och prata skit med de andra.

Stort grattis till dina 4 veckor, verkligen starkt jobbat!

Alkohol kan dra åt helvete, jag vill aldrig mer ha med det att göra nu när jag vet att livet är så mycket bättre utan drogen.

Återigen tack för att du tänkte på mig. <3

Underbart rolig läsning ? Så glad för din skull! Håller med - alkohol kan dra åt helvete! Lite kaxigare sätt att säga ”jag vill inte dricka” ?

Kram ?

Jag är inte speciellt aktiv här längre men jag kommer att logga in lite då och då för att påminnas .
Fortfarande nykter och jag känner fortfarande inget som helst behov av att dricka.
Jag har slutat äta antabus sedan ett par veckor tillbaka.
Jag jobbar heltid igen och det är helt underbart med rutiner igen, det är inte det minsta jobbigt att komma upp ur sängen tidigt på morgonen längre.
Dessutom har jag gått ner 10kg!
Jag har vart lite dålig på att gå på AA möten men det är något jag ska bättra mig på, gillar att träffa folket där och dela lite historier.
Tack för att ni finns och fortsätt kämpa .
Kram till er alla .
Mvh Kontentan, 27årig småbarnspappa som nyss har funnit livet tillbaka.

Jag tror att det är viktigt att bibehålla kontakten antingen med forumet eller AA-möten. Det kan lätt spåra ur om man tror att man klarar sig helt själv. Vi behöver varandra. Ibland behöver du gruppen och ibland behöver gruppen dig.

Så glad för din skull, att du mår bra och att det funkar bra med jobb och träning, och viktminskning!

Kram ?

Skönt att höra att du håller dig nykter ? jag med. Kämpa! :) väldigt bra att påminna sig om varför man gick med här och se alla nya som skriver och tänka att man inte orkar börja på ruta 1 igen’