Är 38 år och har insett de sista 2 åren att jag har svårt att ha en sund relation till vin. Det är alldeles för viktigt och det blir för mycket och för ofta. Det är något jag diskuterar med min man. Det får mig att må dåligt, skämmas och gör livet sämre.Jag vill inte överföra några dåliga vanor på barnen och har bestämt att det enda rätta är att sluta helt. Och nu. Har jättesvårt att vara måttfull och "avslappnad" så tror att ett liv som helnykterist är det enda rätta för

Jag tycker själv att jag har dålig karaktär och behöver extra stöd för att hålla detta löfte så kommer läsa och skriva här. Hjälper massvis att se hur många som vill ändra livsstil.

Rädd

är dividerandet tröttsamt!!!
Tänk vilken energitjuv A är.
Vissa dagar gäller en kvart i taget.
Tror på Dig!

höstlöven

Fin helg med barnen men nu börjar rastlösheten och surheten komma. Runt lunch på helgen brukar det kicka in. Vid 15 när det gått ett tag. Grinig och stingslig. Viktiga triggertider att vara medveten om. Nu läser jag min lista där jag skrivit varför jag inte vill dricka. Listan är lång och effektiv. Den övertygar mig när det känns skakigt. Skönt att ha det nedskrivet och i mobilen.Jag bygger på den med nya punkter allteftersom.
Läser på forumet. Timme för timme...