Ingen Antabus nu, men har tagit det i 2 omgångar. Dödligt trött båda gångerna, men tog upp det med behandlaren och kom överens om att minska dosen. Tog en dag eller två så var tröttheten som bortblåst. Har du möjlighet att göra det, så prova.

Ciss

Fruktansvärd jobbig dag i dag . Vaknar med en gnagande ångest som blir värre och värre under dagen . På väg till jobbet kommer den ena efter den andra panikattacken . Sjuk skriver mig . Kommer hem till sambon . Jag Gråter i ångest.
Hon vill lämna mig .
Jag orkar snart inte längre.

Låt inte kaoset bli en anledning! Du kommer att kunna hantera din kaos bättre nu än vad du gjort tidigare, nu när du är nykter! Kämpa vidare, jag håller tummarna! Ett till tips: backa undan, agera inte i kaoset! Försök att inte säga något du ångrar, det kan av egen erfarenhet bli ytterligare en ”trigger”

Kör hårt men lugnt! Allt brukar bli lättare ”när man ser nyktert” på saken imorgon istället

Ciss

Jakten :
Tack så mycket .
Jag är nykter nu . Men ångesten att hon ignorerar mig och är besviken och vill lämna gör att jag knappt orkar va vaken .

Ciss

Jakten :
Tack så mycket .
Jag är nykter nu . Men ångesten att hon ignorerar mig och är besviken och vill lämna gör att jag knappt orkar va vaken .

Ciss

Träffade läkare i dag för fortsatt vårdplanering fortsatt antabus .
Så skönt att kunna lagt korten på bordet hos min chef och berättat sanningen om mitt alkohol problem . Hon tog emot mig med öppna armar och blev glad och stolt att jag öppnade mig . Hon kommer stötta mig och göra allt hon kan sa hon ❤️
Mycke känslor i nyktert tillstånd som trycks fram nu .. sjukskriven 3 v

Jenna

Grattis till att du mår så mycket bättre ??
Dum fråga kanske, men ofta ser jag skrivet här på forumet att antabus = då kan man inte dricka.
Vad betyder det undrar jag.. man kan väl fortfarande lyfta glaset och sippa?
Men GÖR INTE DET! ?
Jag bara undrar vad antabus är eftersom det inte går att dricka?
Fortsätt ditt hälsosamma liv!
??

Ciss

Janna:
Dricker man bara lite alkohol med antabus i kroppen blir man jätte sjuk . Kräks . Anöd , yrsel och har en vän som till och med blev blind en period .
Det gör det lättare att göra valet att inte dricka .

Ciss

Efter flera år åkte jag till min hemort på landet , litet samhälle och hälsade på mina föräldrar syskon och syskonbarn . Mysigt att träffa dom.
Första gången på länge vi inte drack alkohol . Pga att jag går på antabus . Det har alltid blivit konflikter mellan mig och mamma . Men den här gången har vi lyckats hålla sams . Jag håller igen allt hon kristiders med .Hon anstränger sig och är snäll men ibland kommer det loppor Så ..

I dag var jag ute och åkte bil . Såg min gamla skola , ställen. Jag varit på . Byggnader och det grep tag i magen med ångest och knipp . Blev låg efter bilturen och känslan att få dricka alkohol väcktes .

Det är huvudsaken!

Suget kommer och går, men det blir allt glesare mellan gångerna. Se på suget som en jobbig granne som gnäller om allt. ”Jaha, du tycker så. Men tyvärr. Hej då!”

Kram ?

Ciss

1 månad nykterhet ?
Tack alla som stöttat och funnits där ❤️

Stort grattis till din första nyktra månad! Du kör väl på en månad till? Det blir bara lättare och lättare, och fler och fler fördelar uppenbarar sig efterhand. Jag tänker att jag är nykter idag och inom överskådlig framtid. Tar ett nytt beslut varje månadsdag. Den 9/11 blir det 9 månader, tjoho!

Kram ?

Ciss

Å tack det har gått bra. Det har lugnat sig mycket med konflikter nu. Mår bättre och är själv mycket stabilare i humöret . Lugnare .
Hur går det för dig? ?? kram