Går bra än så länge.

Men jag får kanske passa mig lite - Jag vet vad som hände sist jag slutade röka(vilket jag också gjort igen nu för 17 dagar sedan):

Vid tillfället jag började igen hade jag någonstans intalat mig själv att eftersom det ju var så "lätt" för mig att sluta gjorde det inget om jag rökte vid bara det eller det tillfället, eller den helgen - sedan var jag snart tillbaka på ett paket om dagen igen - Och tänkte varje dag att "Jag kan sluta när jag vill, jag slutar i morgon/nästa vecka osv." Sedan gick det ett par år...

När suget kommer försöker jag 1) tänka på hur mycket bättre jag faktiskt mår nu och 2) hitta något att distrahera mig själv med en stund - efter en stund går det faktiskt över (för mig iaf)

Går bra hittills.
Jag är inte härinne så mycket just nu eftersom det ibland är lättare att inte tänka så mycket på att dricka/ inte dricka. Den tiden i mitt liv ska vara över- och när tanken/suget kommer påminner jag mig själv om att jag har slutat och att det är en BRA sak- positivt tänkande igen, jag vill inte att det ska kännas som någon uppoffring jag gör, då blir det bara svårare att hålla fast vid mitt beslut.

Du har hittat ditt sätt att lyckas vara nykter, och det är kanonbra. Mitt råd är att du blir flitigare på forumet i perioder då du känner dig lite svagare, då kanske du behöver påminnas lite. Både om vart du inte vill återvända, och om vad du vill uppnå med din nykterhet.

Grattis till 42 nyktra dagar!

Kram ?

Oj, nu var det längesen jag var här.

Men det går bra för mig hittils, jag är på dag 392 nu, hade ett återfall 7feb 2021, men fler har det inte blivit. Har dessutom gått ned 20 kg det senaste året, ja nu när jag inte dricker har jag plötsligt haft tid och energi att komma igång med träningen igen.

Företagshälsovården ville sätta mig på antabus efter mitt återfall , vilket jag tycker var bra eftersom jag vet att jag inte kan dricka när jag tar dem. Tar dem fortfarande fast de nu säger att jag inte måste - tycker att det är en extra trygghet. Jag menar, större delen av tiden tänker jag inte på alkohol, men ibland ( sällan nu) kommer fortfarande ett sug, men när jag vet att det inte går är det ganska lätt att avfärda det.