Idag kommer väl min första riskdag gällande denna vecka, jobbigt möte på jobbet, mannen bortrest, tidigt träning och det är bara en torsdag imorgon. Men jag skall ta det, kämpar febrilt med att tankarna inte skall ta över. Det jag tänker är -jag kan ta litegrann ikväll! - det gör ju inget ting om jag dricker en dag i veckan (fast jag vet att dricker jag ikv så kommer jag att göra det även fre, lörd och söndag). Det jag vill med mitt drickande är att få kontroll, fast jag vet att jag måste sluta (fast det vill jag inte tänka på =inget roligt i hela liver:( )
Fast jag vet att jag troligen inte kommer att känna så när jag väl kommit över detta. Jag kommer ihåg när jag slutade röka så var tankesättet lika, sa till mig själv att jag skall sluta röka varje dag och bara feströka, troligen för att ha ett litet hopp. Men idag varken vågar jag börja igen eller är inte sugen, tycker ibland synd om dem som är under ciggens klor.
Det är så konstigt också att jag faktiskt hänger kvar med "Boxen" för jag kan säga att jag inte är så förtjust i smaken, rödvin tycker jag är gott men det tål jag inte. Jag får även reaktioner på vitt men inte lika starka. Jag går upp i vikt, är den eviga bantaren när det gäller motion och mat, men inte vin där häver jag i mej och blundar för kalorier. Jag vet att boven bakom mina kg ligger hos vinet, men likt förbaskat så går det inte in i huvudet:(
Idag skall jag inte dricka, jädrar om jag kommer på andra tankar..........Undrar hur många som hamnat i "Box fällan"? Är ni många därute som känner igen er som mej? Och med mej så menar jag tre barns mamma med ett bra jobb, villa, tränar och är allmänt aktiv överallt men har en last, som att hamna i a-fällan. Skulle jättegärna vilja få pepp och hur man kommer ut detta, och framförallt inte känna mej så ensam om detta, eftersom att jag inte vågar ta hjälp. Hör gärna av er i denna tråd och alla andra också. All pepp och motivationtalks tas tacksamt emot:) Trevligt "skitvinfri" onsdag!

Alina

mot det. Idag är det en bra dag, jag har ingen direkt sug efter alkohol under vissa dagar utan det är mer situationer som jag vill slappna av. Jag fösöker hitta tillbaka till motivationen för träningen som jag vet håller mej ifrån a på ett bra sett. Jag gillar löpning, men även gruppträningar utav olika slag. Men när jag dricker a under många dagar så känner jag att kroppen tar stryk, kroppen känns trött, och där är jag just nu. Så det som gäller är väl att ta tag i kosten och "eländet" för min skull. Känner även att min allergi blir sämre, sedan så har jag upptäckt att när a går ut min kropp så får jag klåda eller stickningar på kroppen och vad jag läst så har det med "eländet" att gör. Jag läste i ett annat inlägg som jag tror att du pippi skrev ang din dotter. Jag har en dotter som är myndig och det är inte kul när de kommer hem onyktra första gången. Man är maktlös, första gången jag upptäckte det så var jag själv inte onykter utan hörde vad som var på g, men jag fick inte vara med henne hon tyckte väl det var pinsamt. Men det var jobbigt att höra. Jag vill också komma en bra bit på väg så att jag känner att kommer till distans och att jag känner att kroppen blir starkare, men jag har några dagar kvar:( Jag försöker att slå bort tankarna på a hela tiden, annars så cirklar de hela tiden runt när jag skall få dricka nästa gång. Men som sagt försöker slå dem ifrån mej. Du är så himla duktig pippilångstrump, jag skall kämpa för att klara det lika länge som dej:)

Pippilångstrump

tänker på dig och hur du har det och saknar dina inlägg ... Bara det vill jag säga .. Kram från Pippi