Anonym26613

Ge tanken ingen makt. Se det som ett litet barn som påstår sig vara drake.
Säg till den :"Ja, ja, visst tror du att du är mäktig och stark. Men du vet vem som bestämmer"

Plan B! Bestäm vad du behöver göra för att inte lyckas skaffa A. Ge bort kortet. Be om hjälp från en närstående. Skriv här så det ryker.

Ha en underbar nykter dag ?????

I min ungdom sa man ofta: ”Vad fick du luft ifrån?” Anamma den attityden man hade när man sa den kommentaren också ? Tankar är bara tankar och känslor är bara känslor. De går alltid över. De lyfter aldrig glaset till munnen.

Kram ?

Nu blir jag lite orolig.
Du hade tankar på att dricka i helgen och "försvann"...??

Kom tillbaka!

Kram!

Rullar på men är rejält förkyld.
Klarade helgen med smågodis och alkoholfri cider.
Tack för att du hör efter Soffi.
?

Har varit sjuk i två veckor. Hängig, förkyld och trött.
Klarade inte av tristessen och känslan av att alla de positiva vinsterna med att inte dricka försvann genom sjukdomskänslan. Drack vin i helgen. Inga stora mängder men det var ju inte vad jag planerat. Känner mig misslyckad och som om allt är förstört.
Det enda som var positivt var att jag passade på att känna efter hur jag egentligen upplever ruset. Det är inte speciellt kul alls. Blir bara avtrubbad och jättetrött.
Så jag fortsätter med er alla. Kan inte rekommendera alkoholintag om någon liksom jag glömt bort upplevelsen.
Nu är jag iallafall frisk och nykter.
Får jag fortsätta med er?

Kram Pixie

Du är och förblir en i gänget. En dag "fattigare" men en viktig erfarenhet rikare.

Vandringen fortsätter, idag är en bra dag att vara nykter.

Kram ?

Anonym26613

Då slipper jag iaf ens fundera på saken. Konstigt hur man har sådan vriden bild av ruset. Vi tror det är något helt magiskt ?? Men man blir bara full! Bra ord det där med "full!!!"

Nu har du testat. Inget för dig. Vi går framåt. Punkt!

?????

Hej!
Det skulle kunnat vara jag som skrivit flera av inläggen här.
Allt eller inget. Hela paketet med träning o kost. Nu eller aldrig.
Ångesten. Härliga känslan när man levt utan A några veckor och frågar sig vad ens problem är?
Just nu känns det tuffast vad man ska säga till folk framöver? För det ÄR ju normaliserat dethär drickandet i vårt samhälle... Instagramflödet fredagkvällar undviker jag numera.
Jag hänger gärna med på den här resan!
Hejja oss!

Gulligt du frågar Soffi!
Jo, jag är kvar. Februari har inte riktigt varit min månad. Lite hängig, trött och har druckit vin vid några tillfällen. Men jag bär med mig ett nytt tänk och är observant på mina triggers.
Snart lov och jag hoppas det innebär vila och påfyllning av energi.
Kram