Nej absolut inte den sämsta... den förra var faktiskt mycket värre ? vi har varit ute med barnen och grillat korv i kväll. Det var mysigt och man hitta på nåt iallafall. Nu hemma är jag hemma igen och ska kolla film. Hur har eran kväll varit?

Klarar jag denna dagen har jag gjort tvåsiffrigt. Denna dagen blir inget problem. Det är söndag. Bolaget är stängt och jag brukar aldrig dricka på söndagar ? helgen har varit lång och lite tråkig tyvärr. Jag får helt enkelt planera upp nåt kul till nästa. Dagen har precis börjat så jag har inte känt efter hur det känns idag men jag är hoppfull! Nu hoppas jag bara att alla härinne klarat helgen ??

10 är väl ändå en siffra som vi ska vara stolta över? Jag känner mig så mycket piggare och gladare!
Ha en fin dag!

Anonym26613

10 är en milstolpe!! Jag ville ju hoppa till denna dag! Och vips!, nu är vi här ???

Grattis till alla som lyckats men även till alla som fortfarande försöker. Spelar ingen roll hur många dagar vi har (1, 10, 100), vi är i detta tillsammans, och det är det som är så roligt! Tack för att du Vinare och alla andra finns ??????

Klong

Hejja dig! Jag är själv på dag fem. Ska bli kul att följas åt!

Välkomna Linek och Kling! Kul att ni vill följas åt?
Jag har också längtat efter att nå 10 dagar. Då vet man att man mår bättre och har lagt en god grund som man inte gärna slänger bort för flaskan. Idag har jag haft fullt upp och som jag skrev tidigare brukar jag aldrig dricka på söndagar ändå kom suget ikväll. Pang bom när jag satt i soffan och slappade så viskade alkoholdjävulen. Inte lika stark som sist men visst var den svår att ignorera. Jag vet att det kommer att vara såhär ett bra tag framöver men herregud vad den kan överraska ?. Imorgon är det en ny arbetsvecka. Det var längesen man jobbade hela fem dagar i sträck ?

Nu drar arbetsveckorna igång igen. Ingen mer ledighet förrän i påsk ?. Inatt var inte sömnen något vidare. Jag somnade alldeles för sent men när jag väl sover så sover jag djupt. Idag känner jag mig ändå piggare i kroppen. Träningsvärken har släppt så idag blir det en runda till gymmet. Hur ser era sug ut? Är det hela tiden eller kommer det i perioder?

Så länge har jag hållit mig nykter.
Det har gått upp och ner men det går lättare och lättare för var dag.
Har tidigare skrivit att jag inte vet vilka som är mina triggers eller vid vilka situationer suget dyker upp.
Nu tror jag att jag har börjat ringa in de situationerna även om dom alltmer sällan dyker upp.
Tidigare har jag druckit när jag tagit tag i olika projekt.
Små som stora. Kan vara allt från dammsugning till renovering av en möbel. Då har det känts lättare med en öl eller ett glas vin. Och när jag väl tagit det där första glaset så har snöbollen varit i rullning, jag vill ha meeeer.
Kan fortfarande tycka att det känns lite tomt utan alkoholen men det har fungerat rätt bra med A-fritt.
Önskar dig fortsatt lycka till!

Kaffetanten88

Hej Vinare. Mitt sug kommer då och då under dagen. Ofta på eftermiddagen när jag ska komma hem. Som impulstankar om att få koppla av och koppla bort. Sen mår jag fortfarande inte bra efter 4 veckor nykter då kommer det för det känns meningslöst. Men jag fortsätter vara nykter.