Mr_Chivas

Var ute ikväll med en kompis och åt en bit mat. Tog bilen eftersom jag ville göra det svårt att dricka.
Kompisen tog en drink och några öl, jag Pepsi.
Hade inget som helst sug faktiskt, luktade på hans öl och inte ens då kände jag ett sug att dricka. Jag har fått ett sånt fokus på att lyckas att inget ska stå i vägen för mig. Jag mår mycket bättre, kroppen vill röra på sig känner jag.
Så promenerar en hel del, nu för att jag vill tidigare för att jag var tvungen! Jag hoppas alla försöker kämpa på, det är det värt alla gånger!
Kram till er vänner!

Anonym26613

Vilken härlig tråd! Skickar gärna positiva vibbar till er alla ❤?❤?❤
Hoppas du har ännu en fin helg med familjen! ???

Mr_Chivas

God kväll allihopa!
Här har det varit upptaget med jobb hela veckan. På gott och ont.
Tankarna kring alkoholen och suget att dricka känns som bortblåst. Hade sug innan förra helgen, tanken att njuta av drink framför tvn. Det kom som en överraskning att det var fredag redan, inte en tanke på att dricka.
Det var tidigare en markering, att nu är det helg och då får man dricka eller ska dricka.
Känns kanske inte helt naturligt ännu att inte dricka på fredagen iallafall. Oerhört glad över att inte dricka under veckorna, jag dricker så klart inte alls. Men mina veckodagar har blivit oerhört produktiva och stressen har blivit hanterbar. Mycket av min stress berodde nog till stor del av mitt alkoholproblmem. Drack, tappade fokus på jobbet med mer och sköt upp det till morgondagen istället.
En ond cirkel till slut.

Tredje veckan avklarad och nu tar vi fjärde med storm!
Imorgon ska handlas grapejuice och tonic enligt förslaget recept! ?
Fortsätt kämpa vänner, 2020 var ett tufft och jobbigt år. Vi behöver alla styrkan att härda ut 2021 och alkoholen hjälper inte till.!

Trevlig helg!

Vin Santo

Jepp, det är som du säger - effektivitet - dygnet har plötsligt fått fler timmar :)
Hoppas drinken var god!
Tre veckor är en lång tid - borde bli lättare och lättare för dig nu och fördelarna uppenbarar sig säkert oftare och oftare.
Hur går det för dig i din relation med frun? Själv är jag lite frågande gällande detta...Tänker att det blir nya roller, ny personlighet, nya vanor etc....
Ha det bäst!

Mr_Chivas

Absolut går det lättare för varje dag som går och varje vecka blir bättre och bättre.
Relationen med frun går bra, men visst kan jag säga att när vi bråkar eller argumenterar hetsigt så kan jag
klart minnas att det var ett av skälen då jag drack. Inte för att jag på något sätt lägger skulden på henne, för så är det inte.
Det jag vet som förändrats är att jag blev en aning "Jag gör det, jag ordnar det" med mer, en släng av dåligt samvete och överkompensation för det misstaget jag gjort. Men det har jag satt stopp för nu, det håller inte i längden. Jag har ett eget företag, visserligen bara jag och en anställd i det men som den enda inkomsten vi lever på kan jag inte tillåta mig ta mer ansvar än jag kan bära. Det var en anledningarna till att det gick som det gick innan tror jag. Jag har alltid varit lite för mjäkig och snäll av mig, tagit på mig mer ansvar än jag borde, inte bara inom arbetet utan även privat.
Relationen med min dotter har aldrig varit dålig tvärtom. Vi har en väldigt fin kontakt, visserligen är hon bara tre men vi har alltid vår tid på morgonen tillsammans.
Jag är sist i säng varje dag och alltid först upp på morgonen, det var jag även då jag drack.
Min dotter vaknar alltid när jag lämnar sängen och går upp och sätter mig i soffan för att jobba vid 7-8, vi har en mystund, sitter och pratar myser och sedan har vi frukost, min fru vaknar vid 10 och då går jag ut med hunden för att sen åka till kund på jobb. Min personlighet har förändrats, jag har blivit både gladare och positivare som person och tar motgångar med en klackspark istället för att bli f-bannad som jag minns att jag blev tidigare.

Hur går det för dig nu? Har saker och ting börjat falla på plats?
Hur är suget? Hur går familjerelationen?

Fist bump!
;-)

Vin Santo

Har egentligen bara haft sug en gång under denna tid men lyckades hålla det stången. Hur går det själv? Du har inte skrivit på några dagar så jag hoppas att du hållit dig upptagen med bra saker!
Fredag idag och lite firande ikväll - har handlat både Prosecco och alk.fritt bubbel så alla kan vara nöjda :)
Känner igen far/dotter relationen - Freud hade nog rätt lite där att den relationen ofta blir väldigt stark. Relationen till frun blir bättre och bättre faktiskt - känns mer kärleksfull nu och vi tar på varandra och pussar varandra en hel del vilket är mysigt :)
Ha det bäst och SKRIV så vi vet att du mår väl!

Mr_Chivas

Hel allihopa, har inte haft riktigt tid att skriva. Har jobbat något extremt den här veckan. Har inte haft ett enda sug den här veckan faktiskt. Hemma flyter livet på väldigt bra, relationen med frun blir bättre i och bättre. Skönt att kunna prata ut om saker jag undvikit tidigare. Älskar ? relationen som är mellan min dotter och mig justnu, ? närvaro när jag är med henne är helt underbart. Känns som jag fått mer tid för henne nu när jag inte behöver smygdricka eller hitta på ursäkter för att gå ut och dricka.
Imorgon har det gått fyra veckor, tiden flyger iväg!
Hur är allt med dig Santo? Låter som om du har ett vinnande koncept på gång? Hur har det gått med webbshops tankar?

Äntligen helg!

Visst är det härligt, när relationerna känns bra..Mina barn har verkligen varit glada och stolta när jag slutade dricka..Just närvaron med dom mindre barnen är så viktig..Dom kan säkert känna att våra tankar var någon annanstans (alkohol) tidigare..Vi får aldrig igen tiden, så därför är det viktigt att ta vara på den..Kram till en fin pappa/man..???

Mr_Chivas

Har varit fullfart på alla plan här hemma och har inte reflekterat så mycket över att jag inte druckit.
Men ibland så kommer det tillbaka, tankarna och funderingarna på mitt tidigare drickande.
Jag saknar det inte, tvärtom så har jag hittat en tillvaro utan den. Jag har också hittat tillbaka till mig själv, mitt sanna jag. Har blivit mer harmonisk och glad som person, stressnivån har inte minskat men jag har lärt mig att hantera stressade situationer på ett bättre sätt.
stunderna jag fått med min dotter är helt enkelt fantastiska, vi har så kul tillsammans och jag ser och uppmärksammar henne på ett helt annat sätt nu när jag inte dricker.
Jag tänker ibland på hur det skulle vara med en drink eller öl på kvällen innan jag skall sova, för att dra ned ögonlocken den sista biten innan sängen. Men känner också lika snabbt att det inte gör något att jag inte har något att dricka. Väldigt skönt att vara utan alkoholen faktiskt.
Kram tillsvidare!

I

Mr_Chivas

Idag var det en h-vetesdag. Alla problem samtidigt, ett problem nästan avklarat och minuterna innan kommer nästa smäll. Har hållt på så sen i fredags, fredagen började men att dra borrmaskinen i ett VP hos kunden för takbelysnigen så proppen stack och precis så trångt till att man inte kommer åt kabeln, Idag var första dagen jag verkligen kände att det skulle kunna åka in och handla något. Jag "sköt" mig avsiktligen i foten och berättade för min fru hur jag kände och tänkte men sa att jag inte kommer att göra det. Smart drag, nu kan jag ju inte dricka. Gör jag det, då ljuger jag också samtidigt som jag går bakom ryggen på familjen.
Hur går det för dig / er?

Anonym26613

Du drog handbromsen! Bra jobbat ??
Jag hade aldrig kommit så här långt om jag inte varit ärlig här hemma. "Mamma dricker inte hemma" ska vara det naturliga. Och först nu efter 6 veckor får jag frågan "kan du köra mig" utan att de syftar på nykterhet. Jag skulle inte heller gå bakom ryggen ❤?

Alla dessa triggers! Bra att förekomma genom att berätta och därmed göra det omöjligt att handla! Hoppas resten av veckan blir lugnare för dig.

Ja, starkt och klokt att berätta. Det kanske räcker så att identifiera känslan och låta den finnas en stund. Sen tänkte jag på dina fina stunder med dottern. Att vara närvarande, det tycker jag är en av de allra största fördelarna. Närvarande i de viktiga stunderna med familjen. Att man sen också är väldigt närvarande när det går åt he...te det går ju ändå att leva med. Det blir lite bra historier av sånt också om man inte dränker eländet.

Mr_Chivas

Söndag morgon, strax till att sova. Men ville slänga in några rader innan.
Mars snart, och två månader har gått.
Måste säga att det känns otroligt skönt att komma så här långt. Jag känner inte längre suget på samma sätt, tänker inte heller på alkoholen på samma sätt som innan. Alkoholen upptog tid i tankar och verklig tid i mitt liv, tid jag känner att jag inte har råd eller lust att bara slänga bort på det. Att inte längre längta tills det blir helg för att kunna dricka "öppet" och inte behöva smyga med det är som bortblåst. Vardagar utan dricka är ännu mer fantastiskt! Jag kan i tankarna känna att det skulle vara skönt att sitta solen och dricka en kall öl värmen. Samtidigt så frågar mitt huvud, varför då, till vilken nytta? Jag älskar att känna att min energi i kroppen är tillbaka, min lust att ordna saker och att min positiva inställning till livet är stark igen.
Jag kan se mig själv dricka igen, men justnu känns det avlägset och inte intressant. Jag kan inte komma på något positivt med att dricka, alltså måste valet att avstå vara det som är rätt. Det var ju därför jag slutade röka.
Ja, snuset förstås. Men det gör jag ju för att det hjälper mig att se så "himla läcker" ut ?
En liten flashback..
Cirka 20 år sedan, lång historia kort.
Träffade min nuvarande fru i Prag på en företagsresa, hon Tjeckiska så klart.
Bilade ner till Prag för att träffa henne igen och träffade hennes kompisar.
Min fru började skratta vilt under middagen och berättade att dom frågade henne om jag blivit stungen av ett bi på läppen!
Längderna vi går för att se bra ut och alkohol vi konsumerar för att få andra att också göra det. ?

God natt mina vänner!

Fortsätt kämpa och hoppas ska håller sig friska och krya!