@vår2022 åh Tack snälla du 🌷🌸💕 jag känner mig faktiskt bättre i dag . Men fick en liten chock när jag klev upp idag jävlar vad snö vi har fått 😱🥶. Det snöade igår men då låg jag mest i sängen . Nu går vi emot ännu en nykter helg det blir super nice !! Ska be gubben försöka hitta någon god a-fri dricka när han kommer från jobbet.
Ha en skön fredag 🤗💕🌸

@majken_r Lyckost du!! Vi har nu så mycket med snö att vi inte vet vart vi ska lägga den..ändå har vi en stor gård 😅. Jag ska gå ut och försöka få fram bilen iallafall .
Ha nu en fin fredag 🌸💕🌸

Dag 42 är det nu jag ska ge upp? Har vänner som mist sitt liv i Ukraina 💔🖤 och oron och sorgen gör mig helt förtvivlad 😥 men än så kämpar jag på med min nykterhet.
Kram på er alla fina kämpar 🌸🌷❤💕

@Åsa07 Åh så svårt😥 Känner med dig❤️ Utan att känna någon i eller från Ukraina känner jag stor sorg, förtvivlan och rädsla…och då sitter jag tryggt vid mitt köksbord🙏🏻

Så starkt att komma till dag 42, ge inte upp…varm innerlig kram🥰

@Åsa07 Men så oerhört sorgligt😭. Vi får hoppas att galenskaperna ska ta slut snart och att världen ingriper🙏 Ge inte upp, kämpa på att vara nykter, det kommer inte att bli ett dugg bättre, tvärtom om du tröstar dig genom alkohol. Försök att vara stark, du har klarat 42 dagar och det är stort.

Massor av kramar och beklagar din fruktansvärda förlust🇺🇦❤️. Kämpa på!🌷💕

@Åsa07 Nej, ge inte upp, fortsätt samla a-fritt! Förstår att du vill ta ett glas men gör inte det, det drabbar ju bara dig själv... I längden har våra vänner mer nytta av oss som nyktra!
Men så sorgligt med det som händer i världen, mest hos våra östra grannar Men det avspeglar sig runt hos fler på olika sätt...
Har inte drabbat mig personligen Men jag lider med dig, så tungt o tufft 😭
Stor styrkekram 🤗

Tack snälla ni 💕 jag ska fortsätta min nyktra väg trots att just nu är det svårt . Är helt lamslagen av sorg och jag ska stanna i denna känsla ett tag . Första informationen jag fick i natt var att Ryssland hade använt en neutrombomb tur att var fel det var fel 🙏 Jag ska försöka ta tag i lite enkla vardagliga sysslor. 💕🌸🙏.

Hej 😊 Nu är jag tillbaka efter ett långt tag. Jag hamnade i alkoholens klor igen. Så efter ett hårt drickande med mycket ångest skam och panik. Så sökte jag hjälp på ett beroendecentrum. Det är det bästa jag har gjort jag får både samtalsterapi och antabus. Jag känner ett helt annat lugn nu. Jag får en del hemuppgifter att göra och dessa får mig att reflektera mycket om mitt missbruk.
Kramar 🥰

Välkommen tillbaka @Åsa07! Tack för den fina uppdateringen. Tänker att det kan vara supervärdefullt för den som står och väger och funderar på att söka vård, att få läsa om att du är så nöjd med ditt beslut. Blir nyfiken på dina reflektioner som väcks av de här hemuppgifterna, vill du får du gärna skriva mer om dem!

@Kristoffer Tack 😊
Jag har lärt mig att jag är otroligt stress känslig och jag söker lugn med att dricka A. Vad jag gör när jag blir stressad nu är att jag pratar om det med min man eller skriver ett mess till min teraput, tar en lång promenad.Sen måste jag också varmt rekomendera antabus som hjälper mig något otroligt mycket. Jag känner ett sådant lugn och kan fokusera på min nykterhet på ett helt annat sätt.

100 dagar jag klarade dom denna gång!! Känns som jag har vunnit storvinsten . Jag fick sådan fin hjälp och bra stöd från beroende centrum . Nu är siktet inställt på hundra dagar till.

@Åsa07 hej Åsa! Blir så glad när jag läser igenom tid tråg och din resa till 100 dagar utan alkohol!
Min mamma är alkolist, jag är 20 år och har äntligen vågat söka hjälp att prata med någon om allt som tynger mig. Jag försöker läsa mig till kunskap om hur det är att vara beroende för att kunna förstå mammas situation. Själv kan jag ju inte förstå. Jag har alltid tänkt att “det är ju bara att sluta” men så enkelt förstår jag nu att det inte är!
Nu börjar min resa att plåstra om mina sår från min uppväxt och även nya sår, finnas där för mina syskon och min pappa men även försöka finnas för min mamma som jag hoppas söker hjälp snart! Jag hoppas att hon väljer oss framför alkoholen.. jag saknar min nyktra mamma