....började dricka som 14 åring. Alltid fullast! Nu 40+ och trots familj och barn är det samma som gäller... ligger på i genomsnitt 25-40 standard glas i veckan. Går inte en vecka utan minnesluckor och ångest. Och detta har pågått i 25 år!!! Hur är det möjligt!? (...med ett par 9 månaders pauser). Varför kan jag inte bara vara måttlig? Duktig??

Har läst allt som går att läsa om alkohol, från fakta böcker till ”Jag som var så rolig att dricka med” och ”Njutningsparadixen”.... Vill ju också förändra mig!!

Förr var det ganska kul, jag är var nog ganska kul och party men de senare åren har det gått för långt, istället för att vara den roligaste på festen/middagen är jag den som går hem först - för att jag är för full...sluddrar, kan inte gå ordentligt och kommer inte ihåg något...Har jag inte vett på att gå hem eller gå och lägga mig så gör jag bort mig... Hur gick jag ifrån kul party tjej till det här??

Barnen tycker att jag är pinsam och drar sig undan, mina vänner tycker att jag är jobbig och min man säger ”du är inte till din fördel”...

Påsklov imorgon - skulle vilja ha en vit påsk - är det ens möjligt!? Vad ska jag säga rent socialt?? Är det dumt att börja med en långhelg som i vanliga fall brukar var massor av vin varje dag??? Eller är det faktiskt helt rätt?

Jösses vad jag önskar att jag kan skriva 7 dagar nykter om en vecka!

(PS. Glömde tillfälligt Corona när jag skrev men vill för god ordningsam säga, vi håller avstånd, ses ute, är är försiktiga och har antikroppar..)

@Cilla8

Heja dig - tror att planering är nyckeln till framgång! Det här löser du! Vi finns här på vägen! Känns faktiskt riktigt jobbigt att inte fp dricka vinet innan maten - är såååå sugen. Det suget har dessvärre inte släppt men går på vilja idag...💪 Vet att när maten står på bordet är suget borta!

Ska börja på ”clean eating” nästa vecka - har heller aldrig kunnat gå på någon dietplan för alkoholen har sugit upp alla poäng och kcal😂

@Cilla8 Laddat upp med alkoholfri öl o Tranbärsjuice. Sambon har köpt vin, lite sur är jag för han är inte heller så bra på alkohol. Men skit samma, jag tänker i alla fall inte dricka. Känns som att han kanske kör ett test med mig bara...
Nåväl, jag håller mig till alkoholfritt jag 👍🏽🐉

@Fröken H

Det klarar du!! Ät godis istället!! Finns här! Klarade mig fast det stod en flaska rött på bordet! Egentligen är det dock eftermiddagen som är värst!! MEN kom igen nu - du kommer vara stolt imorgon!!!

Sitter och tittar på när sambon dricker vin. Drack en alkoholfri öl till maten. Toppade med en kopp kaffe. Känner mig stark! 👍🏽
Vi klarar det här tjejer! 👊🏼

Går faktiskt förvånansvärt bra! Det är som sagt det vita innan som jag nästan dör av sug efter. Har börjat titta på tv innan maten för att ha något att fokusera på😂

Vi är ju bästa gänget - lördag- komsikomsi - dig tar vi också med styv arm 😂💪

@Fröken H

Huslig!👌Du är ju grym!

Precis krypit ner i sängen på landet efter att ha sett en film med familjen. Kan räkna på fingrarna de kvällar jag lagt mig här utan att vara packad ( innan denna påsk vill säga). Helt sjukt skönt!!!

Vi är såååå bra! Sov gott!

Nu ska jag gå och lägga mig, nykter den första fredagskvällen på så länge så jag inte ens minns när det var! 😍
Jag ska vakna och må precis som en prinsessa i morgon!
Jag är så stolt över oss allihop! 👊🏼🐉
Draken ska bli min! Och då menar jag styrka (att stå emot) kraft (att låta bli) mod (att våga berätta/vara & förbli nykter)
Jag ska fasiken rida på draken bort i solnedgången! 😂 (hög som ett hus på känslan att vara nykter en fredag)
Hörs i morgon, godnatt!

Såå grymma vi är allihop!!👏🙏💪 En fredag utan alkohol!!Tjoohoo!! Varken det alkoholfria röda eller bubblet var vidare gott. Så imorgon lördag får det bli nåt annat. Är inte förtjust i läsk så får kanske bli bubbelvatten med pressad citron. Älskar det! Natti allihopa😴 Dröm sött! 🦋

@Cilla8 Nyss vaknat, tidigt och pigg! Vilken känsla 😍
Jag dricker gärna Tranbärsjuice, är inte heller så förtjust i läsk, i alla fall inte till Mat.
Jag ser fram mot en nykter lördag, hur känner du? 🤗