Har lurat i buskarna länge på det här forumet.. nu är jag mogen att komma ut😱
Är så förstörd och marinerad av A...
Har det bästa i livet, tagit stora beslut, flyttat för att kunna leva min dröm.. ändå så vänder jag mig till A... helt ofattbart!
Började med min skilsmässa för 10 år sedan, sedan har det bara eskalerat.
Är så jäkla rädd och har tappat greppet om verklighheten, vill inte vara här, men hittar mig själv gång på gång i samma situation.
Nollsumme spel..galet!!
Har funnit tröst och förstående i forumet och är tacksam för alla som delar🙌🏻

Välkommen hit, bra att du börjat skriva. Det är läskigt att sluta dricka i början, men som med allt nytt så blir man trygg i det vartefter. Som att släppa sargen och hitta balansen på skridskorna. Lite beroende på hur mycket du dricker kan det ibland vara bra med lite hjälp i början, var inte rädd att söka den.. Ta hand om dig!

Välkommen hit! Bra att du börjat skriva. Dagarna passerar och du mår bättre för varje dag. Du stänger dörren till alkoholen nu. Klokt. Ser att du skriver att du ska "försöka ha det så" (ingen alkohol hemma). Vill bara höja en aningens varningens finger här i hur du uttrycker dig. Det är du som bestämmer om det finns alkohol hemma eller inte. Du har ingen alkohol hemma nu och du ska inte ha någon alkohol hemma längre. Eller hur? Håll i nu. Vi är så otroligt många här som säger samma sak, nämligen att sluta dricka är våra livs bästa beslut. Utan tvekan. Men det är ett jättestort jobb, särskilt i början. Det måste man vara beredd på.

Berätta gärna lite mer om hur du resonerar kring ditt alkostopp!

Anonym26613

Välkommen in till värmen ❤🙏💚🥳

Det är jätte jobbigt i början. Inga klara tankar. Andas bara och vänta tills giftet lämnat kroppen. Promenader, godis och läsk hjälpte mig. Vad gör du för att må bra just nu?

Ta hand om dig! Vi finns här 💚🌸💚🌸💚

Anonym26613

Härligt att du har en bra dag 👌👏👏💚
Jag är just nu uppe i 130 dagar. Så femte månaden kan man säga. Har slutat förr, men den här gången är den första då jag tänker att sluta helt. Tidigare ville jag bara ta paus eller minska. Så lite av en expert på att bli nykter 😅🤸🙈

Kul att du hittade våra trådar. Jag kan även rekommendera att läsa @Pianistens tråd där folk som varit nykter lite längre beskriver sina resor. Där kan du hitta någon med liknande story och börja följa den tråden. I Aprilgänget finns "nykomlingar" och på fredagar skriver jag på fredagsmys🥳.

Hoppas du blir en långvarig bekantskap 🤸💚🙏

Härligt att se din motivation! Ja, visst blir man trött på att något så egentligen fånigt som en alkoholhaltig vätska ska kunna få kontroll över en och få en att förstöra sitt liv. Det finns så mycket härligt att uppleva utan alkohol, jag håller tummarna för att du tar chansen!