Ett ögonblick i sänder

Profile picture for user Lillek

Hej!

Ny här, men har läst mycket på forumet under några veckors tid och försöker mig nu på en egen tråd.

Jag har en historia av många års riskabelt alkoholkonsumtion och har av och till försökt minska den på egen hand, men tappat taget och misslyckats. Så hittade jag hit till alkoholhjälpen, är så tacksam för det. Har påbörjat alkoholprogrammet som finns här på sidan och tycker det är väldigt bra. Bestämde mig samtidigt för att försöka vara alkoholfri i nittio dagar – en som det verkade ofattbart lång tid för mig, men idag har jag varit nykter i 40 dagar! Sedan har jag läst mycket här på forumet och finner sådan styrka och kraft av alla ni kämpande, modiga och kloka människor som skriver och delar med er🙏!

Hoppas på en mer balanserad tillvaro, utan alkohol, och tar en dag i taget, ett ögonblick i sänder!

Profile picture for user Andrahalvlek

@Lillek Wow! Grattis till 40 nyktra dagar! 🥳🥳🥳 Och välkommen hit! Klokt beslut att vara nykter 90 dagar, det är först då man på allvar kan se fördelarna med nykterheten och kan ta ett mer balanserat beslut om framtiden. Vill jag tillbaka till det gamla livet eller inte? Jag valde ”inte” och har nyligen passerat 1,5 år som nykter. Det enda jag ångrar är att jag inte blev nykter tidigare.

Kram 🐘

@andrahalvlek, tack☀️🤗☀️! Ja, jag tänkte först att jag kanske skulle kunna få dricka mer måttligt, ville inte riktigt släppa taget, men så läste jag runt lite här på forumet, bland annat i din tråd🙏, och bestämde mig för att prova. Tillsammans med programmet och läsning här på forumet går det oväntat bra! Förstår att alkoholen mutat in en alltför stor del av livet, vill bort från det. Men det är lurigt, en dag i taget!

Profile picture for user Rehacer

Hej Lillek,
Jag har oxå läst mycket i forumet de senaste veckorna och sakta men säkert blivit övertygad, stärkt och peppad av allas historier. Kan dom så kan jag, har jag tänkt. Så här är jag nu, precis som du med en egen tråd/egen ”dagbok”.
Välkommen hit & suveränt jobbat med 40 nyktra dagar - dit vill jag oxå nå!
Kram

Profile picture for user Se klart

Välkommen Lillek, det var ett stort steg, så många nyktra dagar i bakfickan, grattis!
Lurigt minst sagt är det med alkoholen. Men om du läst här mycket vet du att det går att överlista. Och om du orkat läsa ännu mer så vet du att livet blir bra, utan alkohol, väldigt mycket annat och fint dyker upp längs vägen. Läs och skriv, en dag i taget när/om det känns kämpigt! Kram 🌸

Stort tack, Se klart, för varma ord! Jag är så glad över att ha hittat hit, forumet och programmet är verkligen ett stort stöd på denna resa. Känns som om jag går med bara fötter på okänd stig... men i vänliga omgivningar!❤️

Profile picture for user majsan_nu

@Lillek Ser att vi gick med här ungefär samtidigt. Skillnaden är att du hade många A-fria dagar innan. Jag är oxå med i programmet, har kommit till avsnitt 2...Tack för att du skrev uppmuntrande till mig...
Kommer att följa dig lite mer nu!
🙂