Drack alldeles för mycket igår. Känns som jag skall dö.

Sundare

Jag har också problem med detta att räkna dagar men så försöker jag nöja mig med min egen målsättning: EN DAG I TAGET.
jag räknar inte längre utan nöjer mig med att fokusera på skillnaden mellan mitt nyktra jag o mitt smygdrickande jag. Att vakna nykter kontra att vakna bakfull. Känslan att somna berusad mot känslan att somna nykter.
När jag druckit under denna tid då jag varit medlem här inne har även mängden varit klart begränsad mot tidigare. Så även i återfallet har det funnits en skillnad. Sedan borde vi kanske däremot räkna alla insikter som denna resa ger oss! Hur vi lär känna oss själva som på nytt. Och att vi fortsätter vara kvar här inne i forumet där förståelse o stöd finns. Jag följer dig Flinga! Det ger mig mycket att du skriver här. Det är betydelsefullt liksom det du ger dig själv nu när du kämpar som oss alla här för din egen nykterhet o ditt liv. /stor kram

Flinga

Vaknade ur en vidrig mardröm i morse och insåg att jag måste lämna min man. Det är han eller jag.
Förstår bara inte hur det skall gå till.
Det har varit han och jag alltid.

Sundare

Tänker på dig Flinga! Kan höra din häftiga hjärtklappning ända hit när din mardröm väckte dig med denna insikt. Du har bit för bit berättat detta för oss redan, det känns för mig som om du nu också själv fick det berättat för dig. Gör det du behöver för att få ett liv som går att leva.
Kram

Thomas 52

Dina fysiska förutsättning och hur länge du druckit.
Jag har för mig att det tar en sex till åtta veckor.

Flinga

Tack för att du tänker på mej:)
Det är rätt tufft. Letar efter vägar ut, snubblar och faller men reser mej igen och snubblar vidare i livets obegriplighet.

RaniLee

Man kan älska sina syskon (eller inte) men behöver inte umgås. När jag behövt en paus från familjen har jag sagt att det är jag som behöver tid, tid för mig, för min skull. När jag lämnade min man (som jag sen återförenades med) använde vi mail som kommunikation. Då kunde jag utrycka mig utan att bli avbruten och skriva det jag ville få sagt. Jag tror att om man säger hur man själv vill/behöver, så förstår de flesta. Gör de inte det, så är det ändå deras problem. Visst kan det vara jättesvårt om man stått varandra nära, men att ta paus från varandra behöver inte vara för evigt.

Styrkekram!

att jag har samma problem med mina föräldrar. Jag älskar de hur mycket som helst, men de är emotionellt instabila, fokuserar på negativa händelser, sjukdomar osv. Jag upptäckte att när jag ska ringa till mamma måste jag dricka 2-3 glas vin innan, då funkar det. Om jag ska träffa dem, mår jag hemskt dåligt och har ångest 2 veckor efter.
Jag försöker lösa problemet med att ringa genom att välja bättre dagar/stunder, när jag känner att jag klarar av det. Jag blockerar alla deras negativa kommentarer ( t ex "du är en dålig dotter, du hälsar inte på oss") och tänker att de inte har rätt att anklaga mig och det är inte bra att säga så till någon som man älskar. Men allt är så himla svårt. Samtidigt kan jag inte säga att jag får dricka för att det är så. Det är ingen anledning. Jag kan inte ändra dem. Jag kan bara ändra mig själv.

Flinga

Av olika skäl är det livsnödvändigt att jag håller mej spik nykter de närmaste tre veckorna.
Vill ni hjälpa mej med det?

anonym11208

att du behöver vara nykter i tre veckor. :-) Då kör vi, njut av kvällen med god mat, kanske en kopp te innan läggdags, njut av att vakna upp fräsch i morgon, du luktar inte illa av gammal bakfylla, du kommer se fräschare ut och vara piggare och gladare. Du har allt att vinna på att vara nykter. Unna dig någon trevlig present när det har gått en vecka utan alkohol, pengar du annars skulle lagt på alkohol. Nu kör vi, jag är nykter idag!! :-) Kram.

Flinga

Jag fyller år idag och vad jag helst vill ge mej själv i present är ett helt nyktert år.
Tänker att om jag fixar de här tre veckorna så k a n s k e jag seglar vidare av bara farten. Jag vill, jag vill jag VILL!

stort grattis! Ja, segla vidare låter som en bra idé. Det blir en vana efter ett tag och extra vind i seglen.

Flinga

Trettonde nyktra dagen idag.
I morgon bitti tar jag min motvilliga kropp och min flygskräck och sätter mej på en långflygning jag inte kunde komma undan.
Sist jag flög svor jag på aldrig mer.
Känner mej skräckslagen.
Har aldrig längtat så efter vinbedövning i hela mitt liv tror jag.
Kära medmänniskor.....be en liten bön.....
???

Helt naturlig reaktion, våra kroppar är inte skapade för att flyga :)
Men man fixar mer än man tror.
Smart och duktig blir du om du avstår.
Och jag tror på dig!