Nu har jag försökt sluta ett tag. Jag håller mig längre mellan gångerna men när jag trillar dit gör jag det ordentligt. Men det är dags att ta det på allvar nu, att ge allt. Jag vill inte behöva skriva ett nytt inlägg där jag börjar med "Jag har gjort det igen".
Det optimala hade varit ett inlägg om dagen, men det vet jag redan nu inte kommer hända. Men en kort uppdatering lite då och då borde jag klara av. Jag har aldrig skrivit varken dagbok eller kunnat uppehålla en blogg men det är väl lite det som är tanken här. Mestadels för mig själv men också om jag kan hjälpa någon som har det svårt att visa att det faktiskt går. Att hålla A borta, hur tufft det än blir.
Sedan jag vaknade upp bakfull i söndags har jag mestadels sovit. Jag gick till jobbet igår utan att jag ens skulle jobba. Jag blandar ihop dagar och tider hela tiden. Förra veckan missade jag min tid hos psykologen. Jag brast ut i gråt. Bara satt i sängen och lipade. Nu vill jag knappt boka en ny tid. Är rädd för att missa den också.
Nu ska jag jobba tisdag, onsdag. Lite skraj för att vara ledig torsdag, fredag. Vad ska jag hitta på för att hålla mig borta från alkohol? Gå på bio kanske? Har bokat upp mig på lunch med vänner både torsdag och fredag samt en make-up kurs fredag förmiddag. Känns skönt att göra något för mig själv.
Jag vill blicka framåt. En dag i taget. Snart vecka för vecka, månad för månad. Tills jag mår bra igen.