Är på min drömsemestern med min man, tre veckor. Jag har väntat så mycket!
Men det är så mycket nya intryck, människor, dofter osv. Inga rutiner, ingen regelbunden matintag, trött, PMS...
Första dagar klarade jag det med ett par små öl eller två glas vin, för att dämpa den värsta ångesten.
Sedan gick vi till affären, jag fick för mig att jag ska köpa en flaska vin, min man har idiotförklarad mig, han har nog lite rätt. Jag köpte inte, vi grälade och sen kom den värsta ångesten och meningslöshets och hopplöshets känslor.
Jag har inte druckit på tre dagar, känner ingen sug alls, men mår skitdåligt.
Gråter floder, vet inte varför. Kan sitta vi frukosten och tårarna bara rinner, ingen kontroll alls.
Hur ska jag återfå balansen, i den här världen, som är så annorlunda än hemma, utan mina lugnande rutiner?
Fast jag får inte skylla på det, hemma kan det bli en flaska vin på kvällen, smygdrucken, leder till det att jag inte kommer ihåg slutet av kvällen.
Och min man kör bil, han dricker inte. Det är så himla enkelt för honom att avstå.
Det är så extremt svårt för mig. Eller intalar jag kanske mig själv?
Måste fokusera på strategier för att återfå balansen och njuta åtminstone lite. Men hur?

För en del kan känslorna härja omkring lite extra när man håller på och förändrar sina alkoholvanor. Då gäller det att hålla ut, fokusera på andra saker som kan får dig att må bra och fortsätta kämpa även om du får konstiga tankar ibland. Vägen är sällan spikrak. De flesta har någon period som är tuff men det är lite olika när den kommer.

Säkert är det tuffare att inte vara hemma där saker är tryggt, samtidigt kan det vara därför som du inte är så sugen eftersom de saker som i vanliga fall sätter igång suget inte finns på samma sätt där du är nu.

Vänliga hälsningar
/magnus
alkoholhjälpen

jag tror att det värsta hade med PMSen att göra.
Nu känns det otroligt mycket bättre, jag drack någon pinacolada igår, något öl, men inte vin som jag brukar dricka annars. Jag har inga problem att dricka ett öl. Däremot har jag stora problem med att dricka ett glas vin, då vill jag bara ha mer.
Jag klarar av att njuta av semestern nu även om jag inte dricker eller inte vill dricka.