Då var jag här igen.......
Idag har jag återigen bestämt mej för att göra en livsstilsförändring, känner att det är dags att ta mej ur detta dåliga beteende som jag har. Känns som om jag går i samma spår år efter år. Min alkoholkonsumtion har varit upp och ner, ibland mer och ibland mindre. Problemet är att den börjat att inta veckodagar som hela helger. Alla helger är lika börjar på fredag med avslappningsvin och avslutas med några glas till söndagsfilmen:( På veckorna så kan det bli så att man vill slappna av och njuta till vinet på kvällarna. Det konstiga är att jag blir nedstämd av det och mår ju så himla mycket bättre när jag avstår. Jag tror jag faktiskt lider lite av depression över mitt liv. Har liksom hamnat lite i tristess. Barnen börjar att växa upp och då får man väldigt mycket mer tid. Som andra här så sköter man sitt arbete och har ett fungerande hem, men under ytan så ser det inte riktigt ut så. Min sambo konsumerar rätt bra han med och är en viktig del hos honom. Mitt mål är att klara 100 dagar utan alkohol och att jag skall ta hand om mej själv lite mer, kanske gå ner några kilon. (Detta kommer ju säkerligen ske när jag avstår från alkoholen)
Är det någon som vill hänga med på resan? Säkerligen så är vi många som läser detta forum men aldrig göra några inlägg, som vi hänga på:)
Jag är en tjej på 40+ som har tre barn och bor i en småstad. Arbetar 100% och älskar mitt jobb. Träning har varit en viktig del av mitt liv men har blivit åtsidosatt pgr av alkoholen.
Vill ni hänga med på dag 1 av 100?