Idag känns det tungt. Känner mig nedstämd, trött och känner mig som jag vill gömma mig under filten i ett hörn.
Blä känns det helt enkelt. Det bara kom över mig i morse när jag vaknade. Igårkväll när jag la mig mådde jag helt okej.
Har 12 dagar nykter idag, så det är väl "normalt" att det känns såhär gissar jag. Men inte mindre jobbigt för det.
Borde väl ringa nån och prata, men när jag mår såhär så är det liksom som det inte GÅR att ringa och prata med någon som kan peppa upp mig lite (tänkte närmast på någon i AA nu).
Nån som känner igen sig?

Björkek

Tack för pepp! Ska ta ett möte (AA) ikväll. Annars ligger återfallet nära nu känner jag. Håller emot allt jag kan just nu.

Elias

Stämningsläget svänger och går upp och ner. Ofta vet man inte varför och det gäller även för människor utan vår problematik. Vad vi vet är i alla fall att det finns en enkel lösning - alkohol hjälper jättebra vid nedstämdhet, men bara tillfälligt. Sedan blir det bara värre. Slutsats: Håll emot och hämta styrka på AA-mötet ikväll!
Imorgon har du 13 vita dagar, snart 2 veckor ju!!!

Sparkle

Björkek,

Vad bra att du kämpar! Du är så stark.
Vad är du tacksam för här i livet?
Skriv ner det på papper. Det brukar hjälpa mig oerhört mycket.

Litetill

Tänker på dig och hoppas du tar dig igenom svackan. Du har ju gjort ett kanonjobb med dina 12 dagar, ta det till ditt hjärta och var stolt över dig själv.
Prata på forumet, här finns människor som förstår och kan hjälpa, i alla fall har du och andra hjälp mig. Kram

Björkek

Sitter mest och håller i mig själv just nu - bildligt talat. Mötet börjar 18.30, även där har jag tänkt dela ärligt om hur jag mår just nu. Det är ett måste för att jag ska kunna fortsätta framåt utan sidospår. Tacksam för att det här forumet finns!

Tänk att du är tjuren och alkoholen är matadoren.
Stånga!
Kämpa!
Visa vem som bestämmer.
För mig hjälper att jag blir så galet förbannad på allt skit som A har ställt till med i mitt liv.

För varje sånt sug du klarar av så blir du starkare.
Och ingen har nånsin sagt att detta är lätt. Det är det inte.
Man går på blodiga knän och knogar ibland.
Det går över.

Och det är SÅ värt det.

Kramar dig hårt och jag vill att du ska hålla i ....

Björkek

Åh så fina ni är som har kommit med så mycket pepp. Blir rörd. Tack!! Jag klarade mig igår, gick på ett möte och delade med mig av vad jag kände. Fick bra stöd, och kände mig lite lättare efteråt. Mår bättre idag än igår, och är nu inne på min 13 nyktra dag. SÅ glad att jag inte drack något igår, utan klarade av kampen! Kram till er alla!

Sparkle

Härligt! 2 veckor imorgon! En milstolpe. Grymt jobbat! :)

Elias

En seger för dig. Och segrar ger styrka!
Också härligt att allt känns bättre för dig idag. Snart har du en skön vit helg att njuta av.
Vi trampar på!

Ester

Bra att du gick på möte, tror att både det och Forumet hjälper till att ta oss över svackorna. Jag har nu varit nykter i 18 dagar, och börjar komma in i en ny känsla. Piggare och klarare i hjärna men väldigt trött i kroppen. Och kommer på mig med att fundera på hur det skulle kännas att dricka lite vin. Har egentligen inte någon lust men tankarna börjar snurra iallafall.

Björkek

Grattis till 18 dagar Ester! Det är stort! Känner igen det där med att kroppen fortfarande är trött, men hjärnan är piggare och klarare, även om det är lite trassligt i tankarna emellanåt. Nu kämpar vi på tillsammans för att till att börja med få en helt A-fri månad! :)