Att göra på fritiden

51 inlägg / 0 nya
Senaste inlägg
JoYo
Underbar lista!

Blev riktigt glad av den! Fick nya idéer och gamla intressen jag tappat pga a!

MondayMorning
Wordfeud

är min räddning många gånger. Jag är totalnördig på WF.

Kul att listan "aktiverades" igen.
Bara att börja på A och sluta på Ö :)

Manda
Skallgång med Missing people

Kan vara tragiska omständigheter bakom, men det får en att tänka på något annat.

miss lyckad
Umgås med vänner..

Som inte dricker..Jag har några vänner som prioriterar hästar, sport eller som tycker det är sunkigt att vara bakfull, och därför knappt dricker alkohol..Dom umgås jag gärna med. Vi fikar,lagar mat, pratar och hjälper varandra.

AlkoDHyperD
Spelar piano

I timmar 😁. Fastnar i bubblan. Glömmer omvärlden och invärlden. Den djupa koncentrationen som krävs för att lära sig något nytt eller återuppta något gammalt, kreativit skapande samtidigt fullkomligt meningslöst när det gäller produktiv nytta

Elise64
Från Elise64 oxå ny här

Idag är min tredje dag utan vin! Rastlösheten kände jag av i natt när jag skulle sova.. kröp i hela kroppen! Nu ska jag snart i väg på mitt första uppdrag med jobbet! Är jättenervös hur jag ska må ikväll, van att ta ett glas för att varva ner... sen är traditionen Lill-lördag här hemma, ikväll är tanken utan vin! Jag hade också huvudvärk första dagen och fram till lunch igår , nu kommer ett lätt illamående över mig då och då... lycka till!

Carina
Hej Elise64!

Stort välkommen till forumet! Här finns många inspirerande människor som just nu arbetar på en förändring gällande alkohol och andra områden i livet.

Ett tips är att du startar en egen forum tråd. Klicka då högst upp till höger där det finns en länk som heter "Starta ny forumtråd". Då blir det lättare för läsare att följa och skriva just till dig. Ibland kan det ta tid innan trådarna kommer igång. Under tiden kan du läsa och skriva till andra i deras trådar.

Hoppas du kommer trivas!
Carina
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet

Zerpenth
Alkis

Jag är alkoholist

Rosette
Hej och välkommen till forumet Zerpenth!

Du har hittat hit och tagit dig modet att skriva på forumet, bra gjort!

Du skriver att du är alkoholist. Vad innebär det för dig? berätta gärna lite mer om hur det är för dig, kanske starta en egen tråd (se uppe till höger på sidan "starta egen tråd") eller fortsätt läsa runt vad andra skriver.

Ibland tar det lite tid innan en tråd får fart och man kan behöva skriva flera gånger, men gör du en är det troligare dina inlägg syns!

Varmt välkommen hit!

Hälsar

Rosette
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet

KizombaLover
Tips!

Jag har laddat ner en app som heter Insight Timer. Den innehåller 10.000 guidade meditationer och är jättesnyggt gjord! Det bästa är att den är helt gratis utan reklam och den fungerar med som ett forum. Det finns en grupp i den som heter Alcohol Recovery, eller något liknande, där kan man chatta och dela meditationer mellan varandra. Det går också att ställa in så att det inte dyker upp några religiösa inslag. Lycka till!

Dricklagom
Lägger till punkten "Att

Lägger till punkten "Att starta". Jag har tonvis med aktiviteter som jag kan göra och ibland gör. För mig är problemet att starta med något. Gör jag väl det så brukar det rulla på. Gör inte idag det du kan undvika helt...

Flyktsoda1983
Hur kommer man förbi dag tre,

Hur kommer man förbi dag tre, två dagar går hur bra som helst men sedan protesterar kroppen med sådan gudomligt abstinens så måste iallafall ta några folköl för att kunna landa :/

Li-Lo
Hej och välkommen Flyktsoda1983

Det låter som att du verkligen vill komma ur den situation du har nu gällande alkohol. Du är inte ensam om att uppleva att det blir svårt dag tre efter uppehåll eller kraftigt minskande av alkohol. Att själv försöka fasa ut är vanskligt och för många är det avgörande att få vård och rätt medicinering. Om du vill kan du läsa om abstinens på vårt faktablad.

Jag hoppas att du får svar från andra och kanske blir det lättare om du startar en egen tråd?

Vänligen Li-Lo
Alkoholhjälpen

Adiizo-la
Tack för en bra lista! Nu är

Tack för en bra lista! Nu är det jag som går ner till gymmet!
Åka skateboard

Legenden
Gymma! Att gå till gymmet får

Gymma! Att gå till gymmet får mig alltid att känna mig bra :)

Hell and back
Tack!

Tack för en bra lista, ska se hur många man kan kryssa av framöver:)
Kramar och trevlig kväll!

Dee
Vilken bra och rolig lista!

Vilken bra och rolig lista! Lägger till det bästa av allt: plocka svamp!!!!

Momaza
It's not easy to think of

It's not easy to think of ways to do instead of drinking. Most of our social lives revolve around alcohol and drinking. So we tried to search for non-alcoholic activity items. Have fun!

*kommentar redigerad - länk borttagen* /admin

Livetx2
Älskar listor! Skriver till

Älskar listor! Skriver till BRODERA! Ska fortsätta med min jultomte nu som påbörjades 1999 typ. ;o)

Hoppie
En suverän lista!

Åh vad bra! Och vad glad jag är.... dygnet får så många fler timmar nu när man inte väljer " soffmys eller balkongmys med ett glas rött, rosė eller bubbel". Känner mig lycklig och stolt !

Sidor