Gundas's och MM's utmaning består av att under 4 veckor
vara utan A för Gundas del och socker/carbs för MM's del.

Fr.o.m 28/6 - 28/7.

ATTACK! Och framåt!

Benguela

Tack! Jag har läst er tråd så här i efterskott. Älskar er fina kommunikation och fighting spirit! Det ger bra inspiration även för en ”ensamseglare”.
Önskar er båda LYCKA TILL!

Benguela

Tack! Jag har läst er tråd så här i efterskott. Älskar er fina kommunikation och fighting spirit! Det ger bra inspiration även för en ”ensamseglare”.
Önskar er båda LYCKA TILL!

Gunda

Är det ett år sedan vi började denna resa och jag äg så oerhört tacksam att jag fått tillbaka mitt liv.
MM min kära vän, jag hoppas du kommer in och ser detta.
Benguela tack för de fina orden.
Mitt liv är på rätt väg.
??????

Gunda

Jag har nu varit nykter i så gott dom ett år. Då vi började jag och MM att hjälpa varandra till ett a fritt och sockerfritt liv, var jag med på noterna men ända inte helt ärlig.
Så nu MM kommer du att få en gottgörelse av mig.
Jag sa att jag var nykter men jag klarade inte det helt och fullt, jag drack av och till under den månaden. Men du MM du var den som gav mig den första sparken i ändan och trotts att jag inte kunde helt så var det ändå det som gav mig mitt liv tillbaka. Så MM jag har dig att tacka för att jag i dag har varit nykter i 11 månader. Jag är nykter i dag och hoppas vara det i framtiden. Ja lovar 24 timmar i taget och det håller jag.
Jag vaknar på morgonen funderar hur min dag ska se ut, jag ber om stöd av min högre makt och jag ber om intuitiva tankar då jag faller in i tankar som kan vara skadliga för mig och min nykterhet.
Jag är oerhört tacksam för all hjälp jag fått på denna sida av flera fina människor. Ni lyssnade på mig då jag var förtvivlad då hela min värld var kaos.
Tack alla fina.
Kram Gunda ??????

Gunda

Tack för dina ord de värmer.
I det tänkesättet jag är i nu så ska jag vara ärlig, det gör att jag slipper gå och fundera på saker jag inte rättar till. Det gör att min nykterhet blir stabilare för varje dag som går.
Att sluta med drogen vad det än månde vara är ingen dans på rosor, tvivlen och sug kommer och går men det som är viktigt för mig är att det inte får bygga bo i håret. Men en dag i taget så går det åt rätt håll.
Kram ??

Så roligt att höra ifrån dej Gunda! ? Både du och MM, har inspirerat mej, till ett bättre liv. Jag önskar er också allt gott i fortsättningen. Kram ❤️

Gunda

Så glad att du skriver så. Tänk att jag har kunnat inspirera dig det gör mig verkligen glad. Önskar dig all lycka.
stor kram
Gunda ?????

Rövarkulan2

Du har gjort en makalös resa. Verkligen beundransvärt. Önskar dig allt gott i ditt nya nyktra liv.

Gunda

Rövarkulan2, det värmer verkligen det du skriver. Jag är verkligen glad och tacksam att jag har klarat snart ett år något jag aldrig trodde om mig.
Men jag är fullt medveten om att jag är lika mycket nära första glaset som alla vi alkoholister. Jag måste vara rädd om mig och hela tiden hålla i minnet stt jag har en sjukdom som är livslång och kronisk. Stor kram till dig och alla som kämpar ?????

Gunda

Vet inte om du läst vad jag skrivit här den senaste månaden?
Men vill bara berätta att i morgon fyller jag ett år och det är mycket tack vare dig jag kan skriva att jag nu har klarar mitt första år som helnykter.
Stor kram och tack till fig min fina vän.
Gunda

Gunda

Hej min vän. Undrar hur det är med dig, hoppas innerligt att du fortfarande är nykter och mår bra.
Själv har jag 2 1/2 år nykter och mår bra. Jag fortsätter jobba med 12:steg och har gjort de flesta gottgörelser. Mår bra även om det finns tunga dagar ibland. Men har inget sug efter alkohol alls, den delen i mitt liv är för nu över. Men livet slutar ju inte med att man inte bedövar dig utan allt får man ta tag i både det svåra och det lätta.
Men allt rullar på.
Stor kram till alla som läser detta och ni kan om jag kunde, styrka och kärlek till er alla.
Gunda

Fröet

Och kul att det går bra för dej,
och hoppas att MM också mår bra.

Jag har varit nykter en månad, det går bra och jag mår toppen.

Kram