Träffade en man för några år sedan som har ett dåligt förhållningssätt till alkohol. Jag började känna efter ett tag att jag själv följde efter och drack mer än jag gjort förr. Jag tålde en hel flaska vin och det har jag aldrig gjort tidigare. Bestämde mig för att bryta relationen för att må bättre men tyvärr hade jag kommit till stadiet att slentriandricka vin ett par gånger i veckan. I sommar valde jag att ha mindre semester för när man arbetar så är konsumtionen mindre. Detta har medfört att jag känt den där dåliga känslan över att alkoholen styr mig och inte tvärtom! Bestämde mig för att bli medlem här för att se hur andra har det.. och KLICK poletten trillade ner förra lördagen. Jag VILL inte ha det så här, jag vill ha det som förr när man tog ett glas vin till maten och sen kände sig nöjd! Vem bestämmer då att det är så? jag såklart, och det har gått över förväntan. Igår fredag drack jag en folköl, och sen kaffe. En helt fantastisk känsla har jag fått hela veckan och stoltheten att jag är kung över mig själv! Ikväll ska jag på tjejmiddag och har bestämt att två glas vin blir det och sen vatten för resten. Ett tips till alla är att programmera in i hjärnan era mål och se det framför er så jäklar blir det i vart fall lättare. Tack alla för att man fått ta del av era liv. Kram till er från en otroligt glad och stolt sommartös.