Idag på fm tog jag min första dos antabus.
Jag kände mig stark och motiverad.
På em öppnar jag ett brev från Försäkringskassan och plötsligt kraschar jag igen. Behöver dricka. Behöver dränka mig ett tag :(((
Men jag antar att jag inte kan...
Fy fan vad jobbigt allt är. Är så ledsen att tårarna bara forsar ..

.... när du äter antabus, det är tydligen allt annat än bra har jag hört. Välkommen hit, en bra start och en möjlig vändpunkt! Tråkigt att du verkar ha fått ett tråkigt besked när du kände dig motiverad. Samtidigt vet vi ju att dränka sorger med alkohol inte gör saker bättre, kanske känns det bra en stund, men sen kommer ångesten som ett brev på posten. Tårar är bra och helande, hoppas att du håller ut så kommer det kännas bättre hoppas jag. Skickar en styrkekram!

Pocahontas

.. dricka. Men just nu skulle det kännas bra.
En stund.. men jag vet att ångesten blir som ett slag i nacken.
Jag har inget att dricka så det kommer inte hända men jag vet liksom inte vad jag ska ta mig till.
Har tryckt i mig ett halvt kilo godis nu så nu får jag väl ångest av det också ;;)

Vicky

Så är risken att du får en oönskad respons.. Typ en bakfylla istället för en fylla...

Pocahontas

Vicky..
Jag ska inte ta något. Jag har inget för övrigt. Snuddade bara vid tanken när jag blev då bottenlöst förtvivlad i em..
Ska försöka sova en stund med min katt intill mig. Kram

.... med katten så ska du se att det känns bättre. En stund i taget, stunder som blir dagar. Du känner dig starkare och starkare. Tänk på att sköta dom basala sakerna som sömn, kost och gärna promenera/motionera. KRAM!

Wow! Starkt av dig att du påbörjat en förändring! Med antabus och att skriva här på forumet. Det finns så mycket klokheter här. Många människor som fått bakslag, nederlag och hittar vägar upp och ur dem.

Jag förstår att brevet från Försäkringskassan oroar dig. Så vad bra att du hittat hjälpen med antabus innan du fick brevet för alkohol hade inte löst problemet. Har du någon person du kan bolla det här problemet med?

Om du klarar av att tackla den här svårigheten utan alkohol, då har du ökat möjligheten för dig själv att tackla andra problem som kan komma i framtiden på nya sätt som inte involverar alkohol.

Varma hälsningar
Carina
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet

Ps. Katter är fantastiska för själen. :-)

Pocahontas

Så skönt att jag har hittat hit.
Nu är det fem dagar som jag har varit nykter :-) Så skönt att vakna på morgonen utan ångest.
Jag har många kamper kvar men chansen att lyckas blir större utan alkohol.
Kram tillbaka ?

Pocahontas

Tack Carina.
Så tacksam för denna sida.
Här kan jag läsa om andra som kämpar och jag känner att jag inte är ensam.
Bara den vetskapen gör att jag blir starkare.
Puss och kram till alla

Pocahontas

Idag ska jag ta min andra dos Antabus och jag ser faktiskt fram emot det ?
Dock har jag känt av lite biverkningar i form av trötthet och ont i huvudet.
Men det är mycket bättre än bakfylleångest ?
Kämpa på där ute. Vi har varandra ?

Tack för responsen i min tråd. Jag har funderat på antabus, har försökt så länge nu, att dricka mindre och måttligt men ibland tvivlar jag på om det går utan medicinsk hjälp.
Du är en kämpe, du kommer att klara "ro båten i hamn" ??
"Vi är kaptener i våra liv", det var ett bra utryck, som du skrev. Hoppas allt ordnar sej för dej. Nu kämpar vi vidare! ?
Kram ?

Pocahontas

Nu är det fredag em och jag skulle vilja ta en liten jäger men det går inte ...
Det är bara att tänka på nått annat.
Ibland är det jobbigt ? Nu är det jobbigt

Bedrövadsambo

Bra mantra. Tacka antabus för att du vaknar utan baksmälla imorgon!

Bedrövadsambo

Tröttheten behöver inte alls bero på antabus. Min sambo sov nästan dygnet runt de första nyktra veckorna. Kroppen behöver läka sig.

Pocahontas

Ja du har säkert rätt. Kroppen behöver verkligen läka. Och det är såååå skönt att slötitta på TV i sängen och veta att man inte druckit något utan vaknar pigg i morgon ?

Pocahontas

Nu är det 10:e helt nyktra dagen idag.
Ska ta Antabus dos 3 om en stund.
Utan den hade A-jävlen förmodligen snackat sönder mig ... "bara liiite vin".
"En liten jäger kan väl inte skada" ...
Bla bla bla och till slut hade jag fallit till föga. Men nu vet jag att det inte går så där fick du A .. rätt upp i facet ?

linus

En mycket bra start. Det är uppenbart att antabuset hjälper dig. Skönt! :) Och precis, vakna och inte vara mer sliten än nödvändigt är väldigt fint. Keep up the good work! :)

Pocahontas

Tack Linus ?
Vi kämpar tillsammans eller hur?
Läste innan på din tråd och du ligger bara tre dagar efter ? Nu kör vi in i kaklet.

Mallan66

Tog min andra dos idag, har haft lätt huvudvärk hela helgen. Har haft tankar på att : Gud va gott med en kall öl, eller ett glas vin .. eller vad som helst, men har sysselsatt mej med annat. Ja utan den lilla tabletten så hade jag nog trillat dit igen

Pocahontas

Samma här Mallan66 ?
Min hjärna är inte fri på långa vägar.
Det är min 11:e nyktra dag och jag längtar efter att slippa tankarna på A.
Jag vet inte hur länge det dröjer till men kanske flera månader.
Det är särskilt jobbigt när det är fint väder tycker jag. Bläääää jag hatar mitt liv ?