Hej alla ni som jag fyller tomrummet med div rusdrycker för att bli "hel".
För mig tog det till förra veckan för att verkligen fatta att nivån var nådd.
Jag började min alkoholbana i 25års åldern med 3 öl på helgen jag tog aldrig mer, att tillägga hade jag en mor som hade problem med drickat så mitt måtto var då att inte bli så dum i huvudet, men äpplet faller inte långt från trädet.
Nu är detta över 15år sedan och mängden äskalerat i kvadrat.
Det blev mer och mer och varje gång jag drack ökade jag min prestationsförmåga fick energi helt ovetande att mitt problem igentligen är ångest.
Det senaste halvåret har jag gått och lagt mig nykter 3-4 gånger.
Vaknat full desto fler.....
I måndags fick jag nog.
Jag har inget sug efter alkohol i sig men de tidigare gångerna jag brutit med framförallt den goda ölen vilket har hänt tro mig, brukar jag bli deprimerad.
Veckan har varit mycket jobbig, var tvungen att sjukskriva mig med otrolig ångest i kropp och själ, kroppen säger feber men inte kvicksilvret.
Lungnare nu men det brummar i huvudet och trycker i bröstet.

Det som är det bästa är att jag ägnat tid och kärlek till mina barn, tränat på läsning och gjort läxor.

Det jag vill komma till är att försöka hitta mening, det som varit någon form av antidepressiv behandling med toppar och dalar.
(Hade jag kunnat hålla mig till 3öl från Konsum om dagen så fine, men det går inte slutar med 8-12 st.
Har provat att knapra antidepressiva vilket skapar rakhet under den tiden avstod jag så mycket som möjligt från att ta något men ibland på helgen så blev det lite partaj som slutade med att jag pissade i sängen.
Har under den senare tiden fått reda på att psykis ohälsa finns mycket nära och då manodepressivitet.
Jag tror det och några andra faktorer spelar in.

Vill bara må bra.
Var rädda om er

Li-Lo

Vilket fint första inlägg, så tydligt du beskriver hur det varit, är och vart du nu vill! Ser att skälen är många till förändring, du nämner bland annat det härliga att vara en närvarande förälder. Jag blir berörd. Hoppas att din tråd får fart, det kan ta ett tag i bland.

Fortsätt gärna beskriva hur det går för dig!

Fint att ha dig här

Li-Lo
Alkoholhjälpen

En bra start att börja skriva och läsa. Har själv varit utan giftet i snart 3 månader och mår sååå mkt bättre såväl psykiskt som fysiskt. En dag i taget. Det som jag tror är skillnaden denna gång är att jag ändrat inställning till skiten. Förut gick jag som många andra på den förljugna romantiska bilden, nu känner jag mest ilska och tragedi.
Lycka till!

Jag har också använt alkohol som ångestdämpande. Tar SSRI nu och mår så fantastiskt mycket bättre sv det.
Kanske ska du prata med din läkare och se vad du får för råd?