Hej alla hjältar.
Var inne o läste o skrev för två år sedan.
Klarade 25 dagar den gången...........sen föll jag som en fura.
Sista året så har drickandet eskalerat.........en till två flaskor vin om dagen o som vanligt i min ensamhet.
Alltid nykter i sociala sammanhang .
Men nu måste det vara nog.....känner att mitt beteende riskerar både familj o jobb.
All min tid har cirkulerat runt mitt drickande........." hur tidigt kan jag smita från jobbet " " när kommer familjen hem" " vilket systembolag ska jag handla på idag " osv
O så alla lögner om missar jag gjort, allt jag inte orkat ta tag i.......osv.
Men nu är jag nykter sen 48 timmar..........eller det blir tokigt ......jag har inte druckit något på 48 timmar........så kanske bäst att säga ett dygn.
Mår totalt skit.......ont i magen , hjärtklappning , ont både här o där, ingen aptit, illamående..........mm........

Min insikt sen en tid är att jag är alkoholist o ska helt enkelt inte dricka något som innehåller alkohol........aldrig mer.
Just nu känner jag inget sug ......men jag vet att det kommer.

Så jag ber om allt pep o support jag kan få

Dregen

Din positiva lista är härlig..Då kan man undra varför man dricker egentligen..Svaret är ju att det är ett beroendeframkallande medel och vissa av oss fastnar i det..Som tur är går det att komma loss..Bra jobbat!

Man kan ju undra vilken funktion alkoholen har, ja, förutom det uppenbara, omedelbara, – förändringen av sinnestillståndet som momentant öppnar nya sidor av en själv, ens sociala fungerande; livet? Men så småningom blir ju det lite förutsägbart, och priset allt högre. Men all? förändring är svår och kräver en rejäl omorientering. Att ett långt ögonblick sväva i ovisshet.

Att kasta sig ut är att förlora fotfästet en sekund. Att inte göra det är att förlora sig själv.

Dregen

Har tappat räkningen på vita dagar ........måste vara ett gott tecken.
Funderar inte ett dugg på att dricka, tänker att det nog beror på att jag fortfarande mår lite sunkigt av antabusen.
Det börjar kännas mer o mer att jag kommer fixa det här, sakta men säkert bryter jag med mina gamla invanda rutiner, hittar nya ........ofta lite långsammare vanor / rutiner, jag är helt enkelt inte lika speedad längre.
Jag får trots ett lugnare tempo mer gjort......

Önskar er alla en härlig lördag

Dregen

Dregen

Har ju skrivit lite sporadiskt senaste veckorna lite som en dagbok ......lämna rapport om livet.
Har beskrivit resan med antabus och dess biverkningar.
Har ju sen starten med antabus mått lite ” sisådär”.....trötthet ,illamående mag smärtor.
I måndags denna vecka gick jag till min husläkare med stark oro över en svullnad i buken på höger sida, tänkte att det var levern som spökade och blev livrädd att det skulle innebära slutet på antabus behandlingen.
Husläkaren klämde,kände tog prover o kunde konstatera att det minsan inte var levern utan med tanke på en skyhög sänka med all säkerhet var en sprucken blindtarm.......så jag var glad som en lärka över beskedet o gick visslande till det stora sjukhusets akutmottagning .
Många undersökningar senare så har det konstaterats att det inte var en sprucken blindtarm , utan en tumör på tjocktarmen.
Nu har jag legat inlagd fyra dygn med intravenös penicillinbehandling o är precis hemma o väntar på besked om vidare operation o behandling.

Vaffaaaaan ........kan livet aldrig bli bra o gå ett rätt håll ?
Eller kan man på något skruvat sätt se detta som en hjälp på traven.......
Hursom helst så kommer jag avsluta denna tråd o kanske gå över på Det vidare livet.
För livet går självklarhet vidare.

Kämpa på mina vänner , tack för allt stöd genom åren.

Dregen

nydag2018

Oj vad hemskt att få ett sånt besked när livet äntligen börjat kännas bättre. Är jätteledsen för din skull och hoppas verkligen att det går bra och att du blir frisk! Skickar lite kärlek och tankar till dig om du fortfarande läser här ❤

Tesla

Hej alla kämpar.
Drygt ett år sedan jag skrev här, på o i min tråd.
Kom inte ihåg min inloggning så nu heter jag kanske något annat.
Cancern är bekämpad.......det har varit ett helvetes år med operationer, cellgifter o en massa annat skit.
Men ingen alkohol !
Inte heller antabus !
Så jag har inte druckit på över ett år.........vanan är bruten, suget finns inte längre.
Känns ju lite tufft att jag behövde cancer för att bli fri från alkoholen, men lite så känns det.

Jag önskar er alla en härlig midsommar.

Dregen