Ny här med egen tråd. Har dock läst många inlägg sedan jag hittade forumet för några veckor sedan.

Bestämde i tisdags morse att det får vara nog nu. Kände inte ens ett sug de första dagarna, ett par värktabletter mot huvudvärken bara. Efter att ha läst mångas berättelser förstod jag att lockelsen säkert kommer att dyka upp. I går längtade jag, men tack och lov infann sig aldrig tillfället.

Nu önskar jag lite pepp när suget sätter in. Har förstått att det finns många, många i samma situation som jag. Att det hjälper att läsa om andras erfarenheter och se responsen de får känns stort.

Hälsningar en lyckligt gift kvinna med ett bra jobb och flera fina (vuxna) barn. Så varför?

Stockholm funkar för mig, och jätteskönt att ses i en park om vädret tillåter! Stora myllrande caféer har jag tyvärr inte nån koll på (sen City kyrkans café stängde 😢). Men nån stor hotellobby med servering kan ju vara ett alternativ. Clarion Sign vid Norra Bantorget kanske?

Måste dock flagga för att jag har inlämning på ett större arbete veckan efter 20/5, så det kan vara så att jag behöver sitta med det... Men det vet jag nån vecka innan hur jag ligger till.

Gokväll Vinäger!❤️

Så roligt att det rör på sig lite bland oss "gamlingar"! 😊 Ser verkligen fram emot att ses här på västsidan senare i sommar. Roligt om både nya och gamla dyker upp.
Livet pågår nu brukar man ju säga och det blir allt tydligare ju äldre man blir.
Det är bäst att passa på medans man kan.
Såg lite på SVT tidigare ikväll om Alzheimers, vilken grym sjukdom för hela familjen! 😢
Min sambo har ju en neurologisk muskelsjukdom men den är inte dödlig. Och han har ju de sociala funktionerna intakta. Det underlättar livet såklart.

Men imorgon ska jag träffa en nära vän som har cancer. Hens cancer är obotlig och vi vet inte hur länge hen kommer finnas med oss.
Det är tungt men det är som det är. Högtider kommer och går oavsett och nu är det påsken som står för dörren och ska firas. Så då gör vi det😊
Glad Påsk och en stor kram till dig, fina Vinägervännen💛🌷💛

Vilken berg och dalbanan, och så underbart att du är ute ur tunneln!!! ❤️ Grattis, så oerhört starkt jobbat! ❤️
Klockrena analyser ( som vanligt ) utav Sisyfos❤️. Känner in så mycket i dina handlingar Vinäger, och orsaken till varför det blir som det blir.
Jasmins ord gav mig en aha-upplevelse, då jag har samma uppväxt av att få ta hand om mig själv. Fick en sorgsen klump i halsen när jag läste det. Finns nog lite orsak till att jag tar till alkoholen när allt blir övermäktigt !
Jag vill också träffas !!! ❤️ Även om vi inte har så lång historia som ni andra . Men har längre att åka.
Tyvärr är jag just nu är inne i ett ”kontrollerat” smygdrickande igen, tänker ständigt tanken- imorgon ska jag , - nej IMORGON ska jag . Dock är jag duktig på mitt smygande samt håller mig till knappt en 1/2 flaska vin per dag, När det är fredag lördag behövs inget smygande, då tar jag ett par glas vin öppet .
Kan bli lite mer när det finns mer lediga timmar med möjligheter utspritt över dygnet .
Fattar ju att det inte är optimalt men just nu vet jag inte hur jag skall klara av livet utan A

Vet ju att jag är fångad i min egen fälla igen, att hålla allt flytande, sköta ytan utåt, göra alla glada, se till att familjen är vänner, och vara bra på jobbet
Jag är inte ute efter att bli ”räddad” eller få goda råd . Jag uppskattar däremot era kloka analyser och funderingar och lägger dem till mitt hjärta .

Fortsätt gärna skriva Vinäger, du är så härligt rakt på. 🙏

Roligt att flera vill följa med. Jag vill så gärna träffa er, men har insett att den 20 maj ligger mitt i KristiHimmelsfärdshelgen. Lördag blir svår att få till för mig. Är det nån fler än jag som inte tänkt på det? Söndag skulle passa bättre eller 3 juni. Om ingen annan har missat att det är långhelg får jag försöka ordna det på nåt sätt. Skulle vara så kul att få ett ansikte på er.

Vad kul att se att så många engagerat sig. Ber om ursäkt för sen respons, men när jag skulle uppdatera för ett tag sedan hamnade jag mitt i tjafset om var vissa tycker att andra ska ha sin tråd. Sådant klarar jag inte av, speciellt inte när admin är tydlig med vad som gäller. Dessutom står det klart under rubriken vad som passar under Förändrakategorin. Ryser vid blotta minnet.

Har inte tänkt på att byta kategori trots att jag är helnykter, och uppenbarligen finns ju till exempel både Adde och Berra kvar här efter långt mer än tio års nykterhet. Tappade dock - som flera andra - tillfälligt lusten att skriva på ett tag. Vill inte heller ifrågasätta för mycket - märker självklart att jag upplevs som lite besvärlig emellanåt.

Men jag är så glad över att flera vill hänga på och träffas. Söndag 21 maj passar mig perfekt. Bra att du uppmärksammade att det var mitt i långhelg, Sisyfos, även om jag förmodligen jobbar fredagen. Vill inte ta risken att missa att träffa dig.

Clarion Sign blir bra, Kennie. Närmare Centralen dessutom. Vet inte om vi ska avvakta väderprognosen och slutgiltigt bestämma plats någon dag före, vad tycker ni? Hoppas att du kan vara med, vill gärna ha ett ansikte på dig. Och prata på riktigt, förstås.

Se klart, vad kul att du också hänger på. Tack för erbjudandet att vara hos dig. Som sagt, vi kan väl ha extra tät kontakt dagarna före.

Majaela, tack för fina ord. Det skulle vara så himla roligt om du också kan vara med. Nu vet jag ju inte var du bor, men på förra forumträffen i Stockholm var det bland andra en göteborgare med. Så har du möjlighet, kom kom kom... Kanske kan ta en hotellnatt före och slippa stressa. Du känns som en kompis här, då vi, som du själv skriver, har en del gemensamt.

FinaLisa, ser fram emot sommarträffen i Göteborg. Skulle gissa att det för min del passar bäst någonstans i slutet av vecka 29 eller i början av 30. Men vi kan fortsätta diskutera detta hos Varafrisk. Ska vi fortsätta via mail? För min del är det ok, i så fall skriver vi till admin och ber dem förmedla kontakten. Vad jobbigt med allt kring din sambo och nu även med din vän. Fuck Cancer! Du vet ju att jag har nära erfarenhet genom att min M har drabbats av sjukdomen på olika sätt flera gånger. Men nu är han bra och jag hoppas innerligt att det så får förbli. Jag hade en lugn och fin påsk, hoppas att din blev densamma.

Själv mår jag hyfsat, är helvit sedan cirka ett halvår. Innan återfallet var det ytterligare några månaders nykterhet, så det börjar bli en vana. Har inget sug och vet på djupet att jag både måste och vill vara nykter. Alternativet är inget alternativ, som jag brukar säga. Lite väl mycket på jobbet, men hyfsat lugnt i det privata, så jag jobbar mycket med återhämtning.

Sammanfattningsvis vad gäller den planerade Stockholmsträffen:

Passar söndagen den 21 maj alla som vill träffas och kan vi avvakta med att bestämma plats till någon dag före?

Tack för att ni finns! 💗

Kram kram

@Vinäger Skulle varit kul att varit m på träff i Stockholm men vi ses förhoppningsvis i Göteborg i sommar. Jag är Stockholm helgen före m min man. Jag är inte lika bekväm m att åka själv t Stockholm för mig blir det ett större projekt. Min man var ju med förra gången. Det är ju alltid kul att få ett ansikte och träffas i real life m ngn som man skrivit m länge.

Härligt att läsa ditt inlägg Vinäger! Du verkar vara på en bra plats i livet just nu.

Kram🥰

@Varafrisk @Vinäger
Godmorgon på er!🌞🤗
Admin har väl mejladresserna så för mig är det ok. Men någon av oss måste väl kontakta admin direkt eller hur funkar det?
Kram och trevlig helg!🔥♥️✊

Godmorgon @FinaLisa och @Vinäger🥰
Skriver samma sak här som jag skrev t dig @FinaLisa. Jag har varit i kontakt m admin och vi alla tre behöver skriva t admin för att bekräfta att vi vill dela mailadresser m varandra. Det beror på att man värnar om anonymiteten.

H en fin helg🌸Kram🥰

Hej!!
Då skriver jag nu till Admin!
Kramar ♥️♥️❤️
Hade varit så kul att träffa dig också Charlie! 🤗 Får bli en annan gång om du inte råkar vara i Götet till sommaren...😊

@Vinäger Jag är redo för en träff 21 maj. Kan när som helst under dagen! Hoppas vi är på fortfarande, även Sisysofos, Se klart och Kennie tror jag vill vara med?
Och Finalisa, kan jag, kommer jag gärna till Göteborg också. Ni kan väl återkomma när ni vet mer om datum?
Kram!

I dag firar jag sex månaders helnykterhet. 🌸 Efter så många år (här) har jag äntligen druckit klart. För ingen kamp alls. Är fortfarande ödmjuk inför beroendets krafter, men vet inom mig att det är ett livslångt beslut. Alternativet är inget alternativ.

Kram till den som vill ha och behöver 🩷

Charlie, nu som först ser jag att du skrivit just i dag. Vad kul! Jag är redo på söndag. Hoppas att vi blir några stycken. Vi pratade om att ses på Clarion Sign eller Rålambshovsparken, beroende på väder. Passar 13-tiden bra? Mig spelar det inte heller någon roll. Föreslå en annan tid, om det funkar bättre.

Åh, vad jag ser fram emot att träffas! 🩷