Jag dricker för mycket och har gjort ganska länge, (ca 1 flaska vin per dag).
För en tid sedan kände jag att jag var tvungen att söka hjälp och ringde ett beroendecenter inom Landstinget. Efter lång väntan fick jag tid och jag hade verkligen sett fram emot detta - tänkte att nu äntligen kan jag få hjälp!
Efter en tids jobbig utfrågning (hur mycket dricker du, jobb, familj etc) så säger denna sjuksköterska - "Om du misslyckas med behandlingen så måste vi anmäla dig för socialen för du har minderåriga barn - bara så du vet."
Vad sa du? Menar du allvar? Jag förstod inte vad hon sa... Jag går dit av egen fri vilja och vill ha hjälp. Jag behöver stöd - mina barn behöver stöd - jag behöver inte hot. Jag vågar inte ta risken att bli anmäld för socialen så jag känner att jag inte vågar påbörja behandling.
Har andra haft liknande upplevelser? Jag tycker att detta är osannolikt dåligt bemötande. Är det så vården fungerar så känns det inte som ett alternativ.
Vad gör jag nu? Jo jag försöker på egen hand att hålla mig nykter. Jag ska även se om det finns någon annan klinik som kan vara mer mänsklig i sitt bemötande. Tips någon?

John-Erik

Vad arg jag blir.. Utlämnande att söka vård och så kommer man i stripad bil.
Göra reklam för vem? Jävla myndigheter som å ena sidan säljer och å andra sidan ska hjälpa.
Man tar sig för pannan..

Kram!!. Stor kram!