Jag är så fruktansvärt trött på den här tillvaron.jag orkar inte vakna bakis mera. Jag orkar inte må skit för att jag ser sliten ut pg a gör att jag blir plufsig,trög,trött och deprimerad. Nu har jag haft en lång period där jag druckit varje dag. Vinboxarna bara samlas på högar. dricker ur en box på högst 3 dagar. Det blir sjukt dyrt ju. Från och med imorgon så tänker jag vara nykter en vecka,eller iaf 4 dagar. Jag är förväntansfull men samtidigt rädd,vem är jag utan vin?Jag vill se fräsch ut,inte känna hur det sipprar ut vinångor från porerna på morgonen,fylleringa folk och må skit dan efter. Ha minnesluckor. Nä fifan,nu räcker det va?

Ladybird-of th…

Jag vet hur svårt det är. Och de som inte lider av A problem förstår helt enkelt inte,även fast de vill. Nya tag nu och var snäll mot dig själv idag <3
Jag vet exakt hur det känns att vakna med hjärtklappning,torr mun,huvudvärk och spegelbilden. Åh herregud den där spegelbilden som gör att man bara vill krypa under täcket och dö. Men en dag i taget.

Huvudet värker, lite svettningar men inga skakningar. Första gången jag försöker avvänja mig själv efter lång tids högkonsumtion av vin på kvällarna. Jag saknar min träning och vill dit igen då kilona tickar på. Vill känna glädje igen, kunna njuta av livet så som jag gjorde innan. På jobbet är jag glad - det är ju min fristad från alkoholen och jag hoppas jag ska lyckas... vill lyckas, men är rädd för att få skakningar. När brukar de inträffa?

Ladybird-of th…

Mig! Klarade av att gå och handla och gå förbi bolaget. Vädret är bedrövligt. Grått,en jätte trigger. Men jag gick förbi den och sen var suget borta. En sån där typisk dag där jag kunnat köpa en box att trösta mig med. Slut med det. Idag är jag nykter <3

Tess45

I mitt fall högt stresspåverkan eller stark oro.
Det föder en process av reaktioner i skallen.
Kroppen reagerar på trigger. Jag läste att betigningen tar 0.1 sekunder till en somatisk reaktion med hjärtklappning m.m.
Det som triggar kan vara vad som helst, en bra eller dålig dag tex.
I vårat fall så tar vi ofta till A.
Vi vet ju att det fungerar för stunden.

Det kan föda en annan trigger, dagen efter en rejäl blecka.
Jag löste det med att dricka mer.
En helt värdelös idé.

Det jag försöker förmedla med mitt tjat är att bryta kedjan innan man ser en öl framför sig.
Istället för ett "nu har jag förtjänat en bärs" så har jag förtjänat att slippa 14 öl på raken.
Jag kan plocka fram en ny självbild som inte innehåller misär som A faktiskt ger.
Det går fanemej att ändra tankebanan och det är väsentligt för mig och min nykterhet.

Sorry för osammanhängande svammel.
Jag är riktigt trött i skallen.
Just därför har jag förtjänat att vara nykter.

Ladybird-of th…

Jag är så trött! Har sovit jätte mycket idag. Mitt ansikte ser mera levande ut. Bara på 3 dagar. Lite dålig i kistan men inte konstigt med tanke på så mycket gift som jag utsatt den för. Jag ser det som en utrensning,en välbehövlig sådan. Inte sugen på vin. Har faktiskt en del kvar i en box. Men jag låter den vara kvar där. Imorgon kastar jag alla box,eller tar några i taget så det inte ser så jäkla illa ut.. Lite trött. Ska bli så skönt att sova. Jag och barnet har ätit popcorn och kollat på film,ätit middag och jag har druckit......

VATTEN <3

Emma79

Filmmys med barn är det bästa! Här har vi tillsammans städat köket efter middagen sedan legat i sängen o läst o snackat ☺️

Släng de där slattarna för 17, blä!

Och heja levande ansiktet ?

Ladybird-of th…

Och jag lyser! Vaknat flera gånger inatt men det gör inget. Så skönt att slippa stinka fylla och ha wineface.

Ladybird-of th…

Känner mig så rastlös. Funderar på att dricka. Hjälp.

Idag lyser du och slipper "wine-face" som du skrev tidigare. :-) Men nu är du rastlös och har ett alkoholsug. Vad kan vara till hjälp för dig?

Varma hälsningar
Carina
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet

Emma79

Ta en promenad, sätt på någon bra musik, städa ur något skåp, putsa fönster, stryk all tvätt, skriv här, läs här!

??

Ladybird-of th…

Kanske massa pepp och från er och att städa hemma. Ska återigen gå och handla idag och går förbi bolaget..

Emma79

Gå förbi. Tänk på fejset och allt det där!

Köp någon god äppelmust och drick iskall.

Och är du hemma- få utlopp genom städ! Superbra och rent blir det också ???

Ladybird-of th…

Jag är så jäkla irriterad! Känner mig som ett monster. Abstinens antagligen. Så jäkla trött i kropp och knopp. Skönt att inte vara bakis men annars känner jag ingen större skillnad energimässigt.. Vill ha viiiiin!!

Hoppas du håller ut. Jag vet att det är svårt, i de lägena brukade jag få tvinga mig en kvart i taget.. Men det GÅR. Ingenting blir bättre av att dricka, absolut ingenting. Det enda som händer är att det du längtar efter hamnar längre ifrån dig. Det tar lååång tid innan de verkliga förtjänsterna kommer, min trötthet var bedövande i några månader. Detta säger jag inte för att avskräcka dig utan för att du inte ska bli besviken över att det tar sån tid, var förberedd istället. Att vi inte känner oss normala så snabbt efter vi slutat bör vi se som ytterligare en anledning till att ta detta på allvar. Att kroppen behöver lång tid på sig att läka är ganska allvarligt, eller hur?
Men om det tar några månader, är det så illa egentligen? Det är ju inte så stor del av resten av våra liv, om vi lever normalt länge vill säga... Fortsätter man missbruka A däremot så är risken stor att livet inte blir så långt.
Håll ut, det BLIR både bättre och lättare. Jag lovar!!! Jag hoppas på dig❤️

Ladybird-of th…

Jag höll ut. Jag orkade Inte ta mig till bolaget. Har fortfarande vin i en box som jag inte kastat. Imorgon åker den och de tomma boxarna ut. Har duschat barnet och läst på forumet. Ska njuta av en kopp te och sen sovdags. Det jobbigaste är att ingen hejar på mig. Alltså ingen i min närhet. Jag får ju mycket inspiration från er och att läsa på forumet. Såg en alkoholiserad kvinna idag. Tänkte att det där kan vara jag om några år. Kände sån sorg och samtidigt blev jag rädd,ser jag redan ut så?
Tack för era ord <3
4 dagen avklarad.

Jag håller med dig om att när man ser en riktigt utslagen alkoholiserad människa så blir man rädd och inser att man faktiskt kan vara på väg dit!
Snart somnar vi och jag önskar dig en god natts sömn!
Kram ?

Jag håller med dig om att när man ser en riktigt utslagen alkoholiserad människa så blir man rädd och inser att man faktiskt kan vara på väg dit!
Snart somnar vi och jag önskar dig en god natts sömn!
Kram ?

Jag håller med dig om att när man ser en riktigt utslagen alkoholiserad människa så blir man rädd och inser att man faktiskt kan vara på väg dit!
Snart somnar vi och jag önskar dig en god natts sömn!
Kram ?

Ladybird-of th…

Utan vin. Jag ska klara den här dagen också utan A. Det FÖRTJÄNAR JAG! krämpor jag jag haft här och där är nästan borta.Ögonen glittrar och jag svettas inte lika mycket.Drömde igen att jag drack vin.