Hej!
Har precis registrerat mig efter att ha läst väldigt många inlägg. Jag känner verkligen igen mig i mångas berättelser. Jag vet att jag har alkoholproblem men har inte velat ta tag. Jag skadar ju ingen! Jag blir inte otrevlig! Det märks knappt när jag har druckit! Jag sköter mitt jobb! Not!!! Här kommer min berättelse och jag har bestämt mig för att vara helt ärlig mot er.
Jag hade en vän en gång som sa att jag hade alkoholproblem när jag en onsdag uttryckte att jag längtade till fredagen så att jag kunde dricka ett glas vin, och då var det verkligen ett eller två glas vin jag menade. Delade en flaska vin med maken. Kanske skulle ha tagit henne på orden. Idag handlar det om att en bib räcker två dagar. Dricker hela veckan, dvs. 3-4 bib. Systembolagspersonalen hälsar när vi möts på stan. Alla symtom finns, viktuppgång, dålig hy, trött men kan inte sova om inte onykter, osams med barn och ny make, åker inte till jobbet om jag inte måste (har ett väldigt flexibelt jobb) och har egentligen inte kraft till någonting. Men nu ska det bli ändring!!!
Jag vill inte ha alkoholen i mitt liv men problemet är att jag ännu inte är där att bli helt nykter. Men för att lyckas måste jag nog vara helt nykter ett tag. Ska jag ha ett mål på två veckor, en månad, tre månader, ett år? Vad har ni för erfarenheter?
Min plan är att, som ett första steg, åka till jobbet varje dag för då kan jag inte dricka kvällen innan och inte heller på dagarna.
Skulle verkligen behöva tips och råd. Har ni några?
Glad måndag till er!