Jag börjar imorgon, jag måste ju få njuta en sista gång på länge av god mat och rödvin. Lillördag är ju det dessutom.
Är det flera som känner igen sig i tankesättet och den där sista chansen som kommer flera ggr per vecka?

Är ny här, har smygläst innan men har nu bestämt mig för att minska på mitt drickande för jag mår inte bra av det och det börjar påverka jobbet, det är det som fått mig att tänka till plus att jag spelar bort massa pengar när jag dricker(senast igår så jag har grym ångest idag).
Är nu med i 10-veckors programmet och vill verkligen lyckas.
Ska som sagt bara ha sista chansen och hålla mig till en måttlig mängd.
Låter helt sjukt hör jag ju själv men det funkade när jag slutade röka. Så talar en äkta alkoholmissbrukare.

Har läst din tråd och har sån medkänsla med dig. Att försöka och sen ramla. Gång på gång. Det känns trösterikt för mig som just påbörjat en längre nykter period att du är så envis med att bara resa sig igen och fortsätta arbeta med din måttlighet. Det är svårt att klara det när man har sin bästa dryckesvän därhemma. Jag vet det av egen erfarenhet. Jag försöker mig på strategin att ta en dag i sänder. Jag har tänkt mig tre nyktra veckor, men jag blickar inte längre än till just idag. Solen skiner på oss idag och det kommer att bli en fin dag.