Jag är alkoholist, behöver hjälp!

Gunnar

Nä, kommer ihåg när jag snusade och hade och hade en het stund med min flickvän och vi kysstes intensivt, det stora felet var att jag hade en stor snus under läppen - ett tag - sen var den utsmetad över min flickväns halva ansikte - inte så trevligt

Gunnar

jag skulle inte gärna kyssa nån med snus inne.
Tror inte jag skulle vilja kyssa en snusare överhuvudtaget
Fast det kanske man inte vet förrän efteråt.

jaja, du vet väl att det finns ingen så fördömande som en före detta snusare/rökare

Gunnar

Kvinna-mamma46

Hur som helst.. så snusar jag oxå och älskar det. Fast mina arbetskamrater brukar nicka mot tandlösa gamla gubbar med snusrändor längs hakan och nicka menande mot mig.. det är så du kommer att sluta Pia. :) Men min man han kanske är snusberoende han oxå nu på kuppen? :)

Bättre än att sluta som krampande, nerkissad, totalt sinnesförvirrad alkoholist med irreservibla hjärnskador! tsss... fast de brukar inte ha så många tänder i behåll de heller.

Grattis till dina nyktra dagar Gunnar, du känns full av motivation och livskraft. Gött!

Märta

Gunnar

En dag i taget, ett steg framåt. I kväll har jag ett rejält bakslag, 8 månader efter uppbrottet, men jag tar inte kontakten igen, jag har bestämt mig. Jag vet vad jag villl, jag vet resvägen, rutten framåt.... Det gör ont, hjärnan spelar mig ett spratt, längtan suger, allt...... Vi vet, vi vet alla som varit eller är där. Vi vet konsekvenserna av att bejaka det där suget. Men om jag står emot nu, här, i kväll, här och nu, låter det hela bero en liten stund, så växer jag 100 meter i morgon. Sen kanske, men inte just nu. Ibland får det vara här och nu. en dag i taget, ett steg framåt....

Styrke- och godnattkramar Märta

Gunnar

10 dagar utan alkohol.

Igår var nära att jag tog en jävel.
Igår var nära att jag skulle falla.
Igår var nära att jag skulle misslyckas med mina mål.
Jag våndades hela kvällen och ville så gärna bli berusad, bara lite, det kan väl inte vara så illa tänkte jag.
Men, viljan att inte misslyckas, att inte svika min fru var starkare, tack och lov.
Igår kände jag mig svag igen, men idag är det nya tag.
Det går verkligen upp o ner.

Idag ska jag belöna mig med att vara nykter!

Gunnar

victoria

Nej! Gunnar, försök som Thea säger bryta ner en dag i taget tänket till tio minuter itaget. Ta en dusch, en promenad, kanske köpa lite godis (socker verkar funka som dämpare för en del) Om inget verkar hjälpa - gå och lägg dig!
Du har varit fantastiskt duktig hittills, och klarar du denna kväll kommer du att ha större självförtroende att vinna över suget nästa gång det kommer. Härda ut, fast det känns skit just nu - du kommer att känna dig som en kung imorgon

surran

Fattar inte varför du har alkohol hemma?? Om du inte har nåt behöver du ju inte gå o sukta så där. Skulle aldrig klara att ha alkohol hemma. I alla fall inte så här i början. Och din fru tycker väl att det är bättre att ni häller ut skiten än att du blir full som en alika och luktar fan på nätterna. Usch tänk på det istället.

Kom igen nu!!!!!

Gunnar

11 dagar
Idag känns det skönt.
Skönt att jag inte tog den där jäveln igår kväll som jag så gärna ville.
Tack och lov fanns Ni här och peppade mig att låta bli, det fungerade
Tack ska ni ha.

Surran, att jag har vin o sprit hemma ger mig styrka, tror jag.
Jag känner mig stark när jag vet att jag kan dricka men inte gör det, att se på flaskorna men inte röra dom.
Visst, dom kan ha en frestande inverkan också.
Jag gjorde så när jag slutade med tobak också, det låg ett paket cigaretter på köksbänken i över två veckor innan jag slängde det.
Men, jag tror, åtminstone för mig, gör det mig starkare.

Jag är ganska säker på att det inte fungerar för alla, tror inte det fungerar för speciellt många egentligen.
Det kanske bara är en ursäkt för att ha nåt att falla tillbaka på, om jag faller.

Jag har gett mig f-n på att klara det här, att inte misslyckas.
Visst, jag vacklar och det har varit nära ett par gånger nu, igår kväll var det väldigt nära.
Men, jag ska klara det.
Jag kommer att falla, men jag kommer resa mig igen, och börja om från början.
Jag kommer inte att förlora, inte hela matchen, möjligtvis en period, men jag kommer komma tillbaka, det kan Ni ge er f-n på.

Tack för Ert stöd.

Gunnar

Kvinna-mamma46

Hallå!!!!

Du tänker redan återfall, planerar återfall genom att skriva så: "Jag kommer att falla, men kommer att resa mig igen..... "

Din alko-röst berarbetar dig just nu för allt den kan. (alkoröst lika med alkoholvand hjärna som skriker efter den kemiska substans som den vant sig vid) Försöker ställa in dig på att du kan ta ett återfall och sen sluta igen.

Så känns det i alla fall när jag läser ditt inlägg.
Strunta i så fall i de tankarna och tänk nyktert istället. En dag i taget. Eller som jag, aldrig mer. O släng spriten!!!

Kram

Pia

Bollen

Gott att höra Gunnar, bra jobbat!!!
Suget kommer o går, jag känner mig aldrig riktigt säker på hur kvällen ska te sig, kan känna mig hur motiverad som helst klockan 16, för att 16:30 ha jättetvivel på om varför jag inte ska dricka, o 17 är jag tillbaka till att vara motiverad, det är bara att surfa på vågorna bäst det går.