Läste att L-glutamin kan hjälpa mot alkosug, någon som vet något/provat detta?
Har någon några andra tips mot alkosug?

Hej!

Jag har provat detta under lite mer än två veckor nu.
För mig har det fungerat, placebo eller ej.
Det ska tydligen vara effektivt mot sötsug också, men på den fronten har jag gått bet.

Allt som fungerar när man vill sluta dricka är i min värld bättre än att dricka. Testa och se om det hjälper även dig! ??

John-Erik

Är starkt avgiftande och befrämjar leverns avgiftning.
Sedan har jag läst och fått mig beskrivet att ämnet är en en förstärkare av
de vitaminer vi har i kroppen. En boost helt enkelt..
Om den dämpar alkoholsuget (Vet själv inte ännu) så är det ju bara
bra

//John

Det är ett kosttillskott. Rekommenderad daglig dos bör inte överskridas. Kosttillskott bör inte ersätta en varierad kost och en hälsosam livsstil.

Skip L-Glutamin innehåller glutamin, vilket är en aminosyra som förekommer i stora mängder i kroppen. Immunförsvaret använder glutamin som bränsle och behöver större mängd vid sjukdom, brännskador, och operationer. Glutamin är den vanligast förekommande aminosyran i muskelvävnaden och är den aminosyra som behövs för att proteinsyntesen, d.v.s. uppbyggnaden av muskelmassa, ska stimuleras. Om nivåerna av Glutamin blir för låga, bryts muskeln ned och du förlorar muskelmassa.

Jag tar tre matskedar en till två gånger / dag.
Skitdyrt att köpa på hälsokostbutikerna eller apotek, så behöver du ingen quick-fix kan du med stålar kvar i börsen beställa på någon av nätbutikerna. ??

John-Erik

Hej!

Man kan bli lite lös i magen i början. Så var det för mig..
Hoppas det fungerar .. :-)

John

Jag testade efter tips från någon, för att lindra suget efter alkohol.
För min del var det som att trycka på en knapp två dagar efter. Inget sug alls.
Placebo eller inte så hjälper det mig.
Butik som butik. Samma princip som all annan handel.
Inga lagerkostnader, ingen hög hyra samt låg personalkostnad avspeglar sig på priset.

30-50 procent av sajterna som säljer kosttillskott på nätet har inte registrerat sig för att få sälja livsmedel, vilket innebär att produkterna står utanför den svenska livsmedelskontrollen och i praktiken kan innehålla vad som helst. Vilket också vissa av dem gör, menar Livsmedelsverket som har hittat både dopningsklassade ämnen, läkemedel och cancerogena tungmetaller – som kadmium och bly – i kosttillskott sålda över nätet.

DetGårBättre

Riskerna är ändå små att det ska vara någon skit i det man beställer. Allt handlar om att Sverige ska ha kontroll på allt ner i minsta detalj. De skiter fullständigt i vår hälsa. Det är kontrollen som är det väsentliga! Livsmedelsverket har ju inte ens koll på vad som är nyttigt eller inte och har suttit fast i en jävla tallriksmodell som varit helt felaktig! Att lita på dem är som att beställa alla droger i hela världen och sen käka och tro man kommer bli nykter!

Men att kunna spåra bly, kadmium och andra gifter i hälsotillskott sålda på nätet har man bevisligen klarat ändå. Och varför ska man riskera att få i sig sånt gift (räcker det inte med nervgiftet alkohol?!) när det går att undvika?

apotek på nätet. Vid tillverkningen stod man på en skitig bakgård och gjorde egna bantningspiller (typ Synephrine) av råttgift och annat skit. Ner i kartonger som såg exakt ut som den man skulle ha fått sitt preparat i om man köpt den på att lokalt i US. Fejkad bipacksedel.
Folk hade tagit det i tron att det var riktigt skit och dött av det.

Om man kan köpa läkemedel som kräver recept i EU, så borde man dra öronen åt sig om det inte krävs recept. Även hälsokost kan vara jävligt skadligt. Tyvärr går våra ungdomar på detta och kan beställa Citodon, Synephrine och andra droger hur lätt som helst på nätet utan kontroll av vare sig ålder eller behov av preparaten.

John-Erik

Springer ju i varenda hälsokostbutik och rotar. Tar med sig preparat för kontroll. Om det sen står kvar efter kontroll på hyllorna kan man då anta
att de inte innehåller tungmetaller? Exempel är alger som är starkt tungmetallkelerande. Om det är fel odlat i anknytning till tungmetallrikt
vatten så är det ju ett gift. Rätt odlat så drar den ut gift ur kroppen istället.
Allt är inte svart eller vitt bara. Sunt förnuft gäller. Man kan begära mätningsprotokoll för en del tillskott (alger bl.a annat) där man ser hur preparatet
är beskaffat. Att apoteket säljer kosttillskott är ingen garanti för mer giftfritt preparat, ibland är det tvärtom med mycket konserveringsmedel
färgämnen, titandioxid, järndioxid m.m. Upplever att kvaliteten snarare är sämre. C-vitamin som är ett vanligt kosttillskott och säljs på apotek
är i brusform fullt med färg och smak. Vem bryr sig om smak och färg? Detta är onödiga tillsatser och en tillsats är en, som det låter,
ett tillsatt ämne för att konsumenten ska tro att det är mer nyttigt för att den smakar som den gör och ser fräsch ut.
Apoteket har ett urdåligt sortiment...
Utan att dra detta i långbänk så kan jag ta ett exempel. C-vitamin som exempel är allra bäst intravenöst. Har tagit det själv.
Men näst bäst är liposomalt c-vitamin.. Oroar inte tarmen och upptaget är bättre då det är en renare produkt jämfört med apotekets
produkter. Visst kan man hålla på och misstänka att allt är farligt som man köper, men att gå och tro att man är säker om man går
på apoteket där livsmedelsverket och läkemedelsverket godkänt allt är ingen garanti för att det är bra.
Mycket lobbying pågår och den som får in en produkt på apoteken har gjort det bra genom att få in produkten men som sagt ingen
garanti för en bra produkt. Sunt förnuft gäller och tvivlar man så är det bara att låta bli och det gäller också då alla kosttillskott och även
de som säljs på apotek.
En viktig sak är att det man tar inte krockar med sina ordinarie läkemedel om man tar några, samt rådfråga läkare innan man tar preparatet.
Generellt kan sägas att vattenlösliga preparat är harmlösa då överskottet kommer ut via urinen.
Viss varning för preparat som ska lösas i vatten då det passerar njurarna och kan påverka desamma beroende av preparat och vilka man tål.
Sist: Har absolut noll tilltro till Livsmedelsverket som silar mygg men sväljer kameler. Hur kan livsmedelsverket tillåta myrsyra i djurfoder?
Googla på detta och se vad ämnet kan göra. Ingen rolig läsning och detta får vi i maten vi äter.

John

"Vitamin C finns i de flesta grönsaker, bär och framförallt citrusfrukter. En vuxen person får till exempel i sig dagsbehovet genom att äta någon av följande saker:

En stor apelsin
alt.
En tredjedels paprika
alt.
1 portion broccoli (100 gram)
...alt.:
3 stycken brysselkål"
!!!!
Så varför springa till apoteket, hälsokostaffären, etc för att köpa dyra preparat?!
Lär dig laga juste, god mat, så behöver du inga tillskott normalt.
Bra att det finns tillsynsmyndighet; dom behövs, men hinner ju inte med på långa vägar.
Apoteket har blivit jävligt kommersialiserat och saluför mycket skit. Det kan jag hålla med om.

John-Erik

Vad tar du själv? Handen på hjärtat.
Vissa med nedsatt immunförsvar däribland Alkoholister blir ordinerade tillskott.
Kan man käka 2 kg broccoli, 10 apelsiner?
Vissa måste bara ha det, så är det.. Googla igen

John

John-Erik

Ett förslag:

Fick en tanke nu när tråden är ockuperad av oss .

Döp om den till : "Änglasons fria forum"
Så kan vi skriva om allt möjligt här men då med anknytning till A i första hand.
Kan bli många som kommer in i tråden. Ett test så gott som något.:-)
Ditt beslut dock...

John