Jag dricker rödvin varje dag, iallafall 5 glas. Min son är snart 1 år, hjälp! Min sambo dricker knappt nånting, 1 öl i veckan max. Hur slutar jag?! Vill inte prata med någon eftersom jag skäms. Jag hade inga problem med o sluta med vin eller snus när jag blev gravid, men nu har det nått en orimlig gräns. Idag var första gången min sambo kom hem o ifrågasatte hur många glas jag druckit egentligen eftersom "jag älskar o ta ett glas när jag lagar mat". Han tyckte jag sluddrade. Hade säkert tagit 3 innan han kom hem. Jag var alltså spiknykter i 9 månader utan problem o innan dess var det inte så här illa. Vad ska jag göra?!

John-Erik

Du har verkligen gjort detta på ett snyggt sätt. Är väldigt imponerad. Inget velande utan bara rakt på.
En förebild för andra i liknande situation. Kanske är det många där ute nu som tänker efter och du inspirerar
dem. Fortsätt på din inslagna väg..Finns bara vinster.

Duktigt :-)

Kram

John

Ja jag känner mig faktiskt "normal". Är jätteskönt att vara 100% närvarande i alla samtal och inte börja nojja över att man sagt något man sedan glömmer. Nu är det konstaterat att jag är allmänt tankspridd ?
Utan er hade jag inte fixat detta så bra som jag gjort! Kram o kärlek ?