Jag skulle vilja starta en tråd här för alla som vill sluta helt med alkohol och peppa varandra. Jag läser så många trådar där det har varit intentionen för många, men som fortsätter med att man förhandlar med dig själv om att det nog är okej att dricka ibland. Och de som druckit vin och tyckte det kändes okej osv.

Jag försöker hålla mig borta från att läsa sånt då det enda detta gör för mig är att dra ner mig. Jag hör mina egna tankar kring hur jag har resonerat och antagligen kommer att resonera med mig själv igen, och då är det ju beroendet som pratar, i alla fall för mig. Är det någon som är på?

Stumpan

Även till dagens lunch?

Hade en riktigt trevlig kväll igår och dagen har börjat bra den med! Pigg och glad, vaknade vid 7 i morse och har hunnit med mer idag jämfört med vad jag normalt hinner på en hel helg!

Ha en skön lördag??

Stumpan

Vilket vackert väder det är idag! Humöret på topp och en perfekt avslutning på en riktigt bra vecka! Idag blir det en långpromenad efter gräsklippningen och sen så blir det hemma-SPA för att varva ner??‍♀️

Ha en skön söndag☀️

Sannah

Är det verkligen!
Fritiden blir rolig att planera! Idag efter jobbet blir det långpromenad! Ska nog passa på att köpa något gott grönt te med.

Stumpan

Träningsvärk efter gräsklippningen igår så det var svårt att ta sig ur sängen! Nu runt lunch så har kroppen äntligen börjat mjukas upp. Det där förslaget om massage tidigare i tråden låter väldigt lockande just nu?

Ikväll blir det att åka till simhallen och använda bubbelpoolen en stund! Är så skönt att vara ensam bland folk ibland tycker jag!

Önskar alla en bra start på veckan?

Sannah

Bland folk, det gillar jag med!
Tänker att du är värd massage, efter all träning!
Här blev det en kort promenad, kände mig trött och valde att vila lite.
Trevlig kväll!

Stumpan

..idag, bubbelpoolen gjorde susen och så passade jag på att boka in en massage till mig själv i slutet på veckan? önskar alla en finfin tisdag?

Stumpan

Jättenöjd med det jag presterat på jobbet idag! Kändes så skönt att komma hem och vara nöjd och glad, lätt i sinnet och lugn. Har varit så jäkla trevlig mot alla idag med ? bra dag helt enkelt!

Hoppas onsdagen varit bra för er alla där ute?

Det är underbart.Jag älska bastu också.Man känner sig så ren och fräsch och avslappnad efteråt.Jag har tänkt på hur viktigt det är att skriva av sig sina känslor och tankar om sig själv vid tillfrisknande från alkohol..Man måste göra jobbet själv, ingen kan göra det åt en..Om man inte reflekterar och funderar på sitt liv, tror jag att det är lätt att halka in på annat beroende..

Stumpan

.. och visst är det bra att lyfta sådana tankar och känslor, men detta är en pepptråd där tanken är att man kan hämta energi. Jag hittar ingen energi i att läsa om hur andra brottas med alkoholen och får återfall. Vi är nog alla olika där också. Jag jobbar med att hitta lösningar för mig själv om hur jag ska må bra och kunna slappna av utan alkohol, jag drivs av positiva tankar och jag mår bra av att visualisera mig själv som en hälsosam individ❤️

Stumpan

..att jag har förlåtit mig själv för de dumheter jag gjort och ser mig själv som en individ värd att älskas, även av mig. Då jag varit både deprimerad och utbränd så passar det inte mig att vältra mig i negativa tankar eller fasta i det som varit. Ältandet har haft sin tid, läkandet har haft sin, nu tar jag ansvar för hur jag vill att mitt liv ska vara. Ny dag nya tag varje dag!

Sannah

På allt härligt det finns att göra! Inse att myset inte sitter i vinet!
Promenera i Höstliga dagar och äta färsk ananas?
Mantran som frihet och vad det innebär för mig?

Stumpan

Det är det som är viktigast för mig med? jag mår bra av att fokusera på att göra nuet behagligt och att ha saker att se fram mot❤️

sukuy

lken skillnad på måndag och måndag! En måndag där fredag/ helgen innan varit alkoholfylld är ju riktigt färglös och ångestfylld. Man är trött och håglös. Men idag! Energifylld och alert, kul att jobba!

[redigerat av admi, borttagna länkar]

Sannah

Dricka för något gott alkoholfritt denna fredagkväll?!
Jag ska köpa någon god dryck som även är hälsosam tror jag. Kamboucha är gott och lite lyxigt!
Jag gillar även alkoholfri öl

Stumpan

Tycker det är gott och passar till fisk och skaldjur. Ikväll blir det räkmacka också?

Så skönt med fredag! Varit mycket på jobbet i veckan, roligt men är trött nu känner jag. Ska bli skönt att sjunka ner i soffan och inte göra något.

Annars gillar jag även alkoholfritt mousserande vin, torrt ska det vara! Och ölsorter finns många goda alkoholfria.

Winna

Kräftor kräfva dessa drycker: kranvatten eller lyxvarianten kolsyrat kranvatten. Mums!

Stumpan

Ännu en lördag utan ångest och huvudvärk ? blev en riktigt trevlig brunch, strax promenad i skogen och tanka energi.

Det är många år sedan jag använde helgen till att fylla på med glädje, känns väldigt bra att göra det idag. Önskar alla en fin lördag?

Sannah

Tanka energi! Och att lördagen inte längre handlar om en sträcka mot kvällarna.
Jag är mer här och nu samt har fått upp intresset för mat igen?
Sköna lördag till alla!