Hoppas jag iaf att detta är sista gången jag fattar beslutet om att leva ett nyktert liv.
Ber om styrkan att hålla emot alkoholdjävulen. Ge mig mod att ta tag i det som gör ont.
Hela mitt liv är kaos just nu, hemma , jobbet, ...har tappat all lust till att göra något.
Idag ska jag vara nykter, ta hand om mig själv och bygga upp en vilja att jag i morgon kan lova detsamma. Kram till alla därute. Ni är underbara och starka.

Hej Mamma 37

Jag vill gärna att det här får bli vårat år, har nu under hela 2012 svajat fram och tillbaka och vill inget hellre än att slippa detta!
Jag har inga krav på att bli överlycklig, vill bara få lugn och ro, känna mig som en kvinna värd att ta vara på. / Nu kör vi :-) / Kram

Stigsdotter

Du, skam hör inte hemma här. Skamkänslor leder ingen vart, det vet du nog likväl som jag själv gör. Ändå är det så lätt att fastna i dem. Men, det är bara att tugga i sig, gjort är gjort, nu tar vi nya tag. Det bästa vi kan göra är att försöka lära oss av misstagen (hur skulle vi annars kunna lära oss något, om vi aldrig gjorde de där misstagen??). Jag har sagt det förr, det är en lång process. Ta nu den här tiden utan din make till att skapa dig det liv du vill ha. Det är bara du som bestämmer!!!

Kram från mig

hela livet, att vi inte tål alkohol. Men en tröst ändå är att det är inte en kamp hela tiden. Ibland är det svårare och särskilt i början men det blir lättare undan för undan och längre mellan "sugen". Jag lever ett underbart liv nu efter 7 månaders nykterhet. Inte lycklig hela tiden förstås men ingen ångest, skam eller oro över att kroppen tar skada. Bara en sån sak uppväger att det kan kännas lite trist ibland. Lycka till!

God Morgon

Livet kan ju få vara lite trist ibland utan att det är någon större katastrof. Att få känna som du beskriver Santorini är väl gott nog. Ser fram emot det. Det är just den ständiga ångesten och rastlösheten som sakta men säkert lägger sig när jag inte dricker som är behållningen. Inte alldeles enkelt i början, men nu just idag så känns det bra och jag vill inte avsluta denna dag med en öl eller två .

Är jag här efter en ganska lång tid i flyktens teckan ifrån vardagen. Orkar jag resa mig nu? Är det dags nu att ta tag i livet och ge mig själv en chans till. Det önskar jag av hela mitt hjärta.

Mammy Blue

Och hur har den här dagen varit? Lika bra att fortsätta där vi var? :-)
Såg att jag skrev det sist.
Kram!/MB

Hej
dagen var i det stora hela bra, fast en svår dag då det var på dagen 4 år sedan jag miste min äldsta son i en olycka och hans tre syskon miste sin bror. Men var med barnbarnen och äldsta dotern vid graven och gjorde fint så det var så bra det kan bli en sådan dag. Och idag är en ny dag och jag känner mig lugn i mitt beslut. erkänner att det svajar lite i tanken att jag kanske i framtiden kan ta mig en öl för nöjes skull. Men "spelar" upp film på hur det egentligen varit med den saken tidigare så då blir valet inte så svårt;-)

Och skönt känns det, underbara dagar inatt sovit gott vaknat och mår bra. Tackar för det och ser fram emot en ny dag

Och skönt känns det, underbara dagar inatt sovit gott vaknat och mår bra. Tackar för det och ser fram emot en ny dag

Jobbar inatt, haft ännu en bra dag. Fortsätter att ta en dag i taget. Det känns skönt och jag är lugn, det tackar jag för.

Mammy Blue

bra inställning, en dag i taget. i början fick jag nästan panik när jag tänkte tanken "aldrig mer", men förnuftet har segrat, och tiden läker alla sår, så nu har jag vant mej vid tanken att jag aldrig kommer att kunna dricka igen. Jovisst, jag kan dricka, men risken att jag blir en alkoholiserad fylle-mormor/farmor som inte får träffa sina barnbarn är stor, och den risken vill jag inte ta. En mardröm att mina två barn får torka spyor och blod i min lägenhet. Eller var jag nu bor då.

Kram!/MB

Ovh Hösten är underbar.Sov oroligt inatt, jobbar x-tra ibland på nätterna och då ruckas dygnsrytmen. Men idag är en ny dag och jag mår bra hur som helst.Snart ska jag och min dotter åka till Berlin några dagar och shoppa, turista och ha det riktigt gött. Ser fram emot det. Önskar er alla därute en riktigt fin dag/ Rosen