Hej, först vill jag börja med att säga att detta inlägg skrivs med avsikten att få ut ett problem som finns på högskolor och universitet. Jag lider av det problemet. Det finns säkerligen fler än jag där ute. Min historia är inte unik, men den är min. Vill ni skriva några uppmuntrande ord är jag mer än tacksam! :)

Jag tycker inte jag är någon med alkoholproblem. Utifrån sett är jag den duktiga flickan som har koll på allt i skolan och både jobbar och är ideellt engagerad utöver studierna. Jag pluggar på teknisk högskola. Här går vi på sittningar och fester, och vill man är det fest minst en gång i veckan. Vi dricker inte med måtta, vi taktikskålar (dricker botten upp innan vi fyller på glaset igen) till höger och vänster och en kväll är inte rolig utan alkohol på många håll i studentvärden.

Jag har på senaste tiden börjat inse att mina vanor inte är bra. Jag dricker alkohol relativt sällan nu för tiden (1-2 gånger per månad i dagsläget) men när jag väl dricker har jag svårt att sluta. Allt för ofta har jag på senaste tiden börjat få minnesluckor. Jag gör illa mig själv (bokstavligt talat – cyklar i diken och slår mig gul och blå, rena turen att jag inte hamnat på sjukhus) och jag gör tyvärr andra illa också. Senast i helgen, jag har inget minne av stora delar av kvällen, och fick i efterhand höra att jag hånglat upp någon främmande kille på dansgolvet öppet inför alla andra. Detta minns jag inte alls och det skrämmer mig!