Jag har varit här så många gånger. Jag har läst så uppmuntrande saker, som listor på fördelar. När jag sedan går in igen hittar jag det inte. Verkar som att jag behöver en egen tråd att hålla mig till. Jag är kvinna.Har allt, barn, man hus och jobb. Har druckit alldeles för mycket och för länge. Jag är dödstrött på det. Vill välja livet, men inser att jag behöver allt stöd jag kan få. Orkar just nu inte skriva så mycket mer. Behöver en eller många händer att hålla i.

Pion

Kan inte läsa min egen tråd. Först kunde jag inte logga in alls och nu kan jag inte läsa i min tråd, så är ganska frustrerad. Vill bara att tekniken ska fungera. Jag är i en situation där något måste hända, nuu.

Pion

Läser jättemycket. Är verkligen motiverad, men abstinensen klarar jag bara inte. Funderar på att dra till stugan och bara vara helt själv och genomlida det. som Ben gjorde.

Vickan69

Vi är många här och ännu fler händer som är här och många är vi som har man/fru, barn, jobb och hus OCH insett att vi sakta tappat kontrollen över A. Det är ett nervgift och kroppen kämpar så för att rena oss. Jag blir arg på mig själv när jag inser att jag låtit A ta över så mycket i mitt liv. Om du vill, går det!

Låter bra med stuga. Kanske massor av film, vatten och mat för att hjälpa dig och kroppen igenom de första dagarna är en bra lösning. Du klarar det om du vill och har så mycket att vinna!

Kramar

ben

Hej Pion

Nu utgår jag från mig själv. Jag skulle aldrig klara av vardagen m familj och jobb samtidigt som jag avgiftade mig själv. Åk till stugan, ta med massor av mat och dryck som du tycker om. Se till att ha distraherande verktyg runt dig, Internet m filmer, tidningar. Fysisk utmattning tror jag på. Hugga ved, gå, spring, simma?

72 timmar varav 24 riktigt illa. räkna varje timme som en seger...

Jag var inne varje kvart på forumet första tre dygnen. Jag hejar på dig!!!!!!

Pion

Tack alla ni som stöttar mig. Tänk att du Ben läste och skrev. Jag åker nog. Problemet är att jag inte kan logga in här. Kunde inte under hela kvällen igår och inte heller tidigt i morse. Rätt som det är funkar det. Jag kommer nog inte klara det utan er och det kanske är så att det inte funkar på Ipad? Men jag måste ändå. Det håller inte längre. Tack igen!!!!

Vickan69

Inga problem på paddan. Det har nog snarare med internetuppkopplingen att göra. Hoppas att du åker. Kanske den bästa investering du kommer att göra i ditt liv?!

Kram

ben

Nyfiken på hur det går och vad du gör?

När jag var på landet senast använde jag telefonen som modem till paddan, inte skitsnabb uppkoppling men funkar. (internetdelning)

Pion

Nu sitter jag här i min ensamhet. Jag har inte kunnat logga in med min iPad. Jag har stått som inloggad, men inte kunnat svara på era kommentarer. Var tvungen byta webbläsare. Nu funkar det. Det har gått det har gått 18 timmar och längtar så jäkla mycket efter ett glas vin, men som jag har mått de senaste åren håller det inte längre. Känner krympningar i huvet, darrar, rastlös och orolig. Tack för er support. Kommer nog att skriva en del ikväll. Kan läsa det sen och veta att jag aldrig vill tillbaka till eländet.

Promille

Jag är här. Och många fler. Vi är med dig. Bara inne på min 7:e dag. De första var jobbiga. Försök hålla det i tankarna när det känns jobbigt. Det blir bättre! Fortfarande väldigt trött, och sugen nu och då. Men en dag i taget (har nog aldrig förstått det förrän nu - bara en dag i taget).

Pion

Jag har gjort som du sa, ben, lämnade alla åkte o handlade, men det tog 5 timmar innan jag fick internet. Mycket krångel hela eftermiddagen. Var väl förberedd; fullt med mat, dricka och jag hade till och med köpt en sådan där internetsticka till datorn för att säkert kunna hänga med er här för att stå ut. Väl här så fungerar den inte. Var tvungen att ringa någon på alkoholhjälpen som hjälpte mig. Fick ny sticka i affären. Så nu har jag två användarnamn och två fungerande datorer. 5 timmar tog det och jag svettades en hel del kan jag säga, rastlös och superirreterad.

Incognito_66

Jävlar vilken vilja du verkar ha. Kan inte säga annat än att jag är imponerad av det du gör.
Kämpa på och håll ut.

Styrkekramar
/Incognito

ben

Snyggt jobbat

Tre dygn klarar du!!!

Drick och ät, det var där jag misskötte mig och jag tror det gjorde att det drog ut på tiden med avvänjningen. Skriv massor, hjälpte mig.

Vickan69

Du tog steget och åkte. Tänk vad skönt för kroppen att få rensa och laga sig. Tar tid men den flesta pärsen klarar du nu!

Stora, stora viljestyrka-och-andas-lugnt-kramar

Pion

Det har bara gått 21 timmar än, Icognito , men har jag sjukskrivit mig ( det inget som jag någonsin gör såvida jag inte har influensan) och gjort allt detta besvär med att fylla kylen som jag nyss tömde o internet och allt, så får jag inte backa nu. Jag är fan inte stark, måste ju fly allt och alla o sätta mig i skogen. Detta är bara början förstår jag, tur jag har er som hejar på.
Ben, jag dricker massor med grapedricka, måste köpa mer imorgon. Hur mår du nu? Berätta gärna. Det var ju bl.a din tråd som tog mig hit.
Men tänk. Jag åkte faktiskt!!

ben

Hej Pion

Efter den första veckan fick jag ont överallt och var orolig över det mesta, Ljudkänslig, spänd och svettas i mängder på natten.

I dag mår jag bättre men känner mig fortfarande orolig i kroppen och sover på tok för lite men funkar på jobbet och hemma, känner mig lite som en robot. Har inte skrattat mig igenom denna tid.

I morgon ska jag åka till en kompis och hjälpa till m att måla om hans hus i tre dagar, ska bli skönt att åka iväg några dagar.

Konstigt nog kände jag inget sug efter alkohol men visste/vet hela tiden att en flaska vin skulle vara som medicin.

Du gör helt rätt att räkna ner timmarna, dagarna, nätterna. Snart är det värsta över......

Tänk om inte internet fanns, nättidningar, filmer, forumet då skulle det vara riktigt jobbiga nätter.

Jag snöade in på jordgubbar, kiwi i ramlösa m is och sjuka mängder bananer.

I morgon är din andra dag utan alkohol! Kör hårt....

Ojoj vilken vilja det där med internet mm. Cola eller söt dricka kan cara bra mot sug och när alkoholen går ur kroppen. Choklad jan hjälpa också liksom kaffe nackdelen med kaffe är att det är vätskedrivande.
Kram på dig och kämpa