Jag dricker helst minst varannan dag, jag dricker helst mellan 8-15 starköl , jag mår skit över detta såklart, jag har slutat massor av gånger, men varit nykter som längst i 14 dagar nån enstaka gång.
Jag har sumpat 2 heltidsjobb pga. Detta. Inte mitt nuvarande som jag fortfarande har, men med en skarp varning från chefen då jag försov mig en hel dag. Hade jag inte varit duktig på jobbet de flesta andra dagar och chefen gillat mig så hade jag fått gå direkt tror jag.

Jag är diagnostiserad med hälsoångest/panikångest/generaliserat ångest syndrom.
Äter inga piller för det, och kommer aldrig göra det. Kortare nyktra perioder tränar jag väldigt mycket, sprang göteborgsvarvet bland annat i år. Fungerar bättre än medicinering, men bästa medicinen för stunden är alkohol.

Jag känner att jag som en annan här på forumet skrev " glider in i en lyckobubbla" när jag dricker, och vet jag att jag ska dricka samma kväll då är jag alltid lycklig.

Kan aldrig säga stopp, även om jag vet att jag ska jobba 8 nästa morgon, dricker ofta själv, hellre själv än med andra, kollar musikklipp live från youtube och drömmer mig bort. Jag fyllechattar på facebook och skäms dagen efter för vad jag skrev.
Det pirrar i magen bara jag tänker på alkohol,
Har gått på kbt för min ångest, kollat upp mina värden och hjärta/ kärl som är superbra, än sålänge.

Jag har druckit oerhört mycket nu på min semester, och under drickperioderna funkar allt galant, lycklig inspirerad, ambitiös med livet,

men nu sitter jag här, andra dagen nykter, och allt känns så jävla tråkigt, grått, trist, inget e kul, livet är värdelöst på alla sätt. De få gånger jag varit nykter i ett par veckor har allt blivit SÄMRE OCH SÄMRE för varje dag som går. Magen ballar ur, sura uppstötningar magkatarr osv. Livet som nykter gör mig tråkig, det gör mig trött, det gör mig stressad, det gör mig värdelös och allt bara eskalerar så mycket att jag dricker igen.

Min hälsoångest gör att jag är helt säker på att jag är dödssjuk, trots att doktorer säger tvärtom, och då tycker jag att jag är värd en fylla, jag är värd att få må bra, om än, bara för några timmar liksom.

Jag är musiker och sångare, jag har många vänner, som jag nu börjat dra mig undan från, jag ser bra ut, har bra ekonomi, bor centralt i en större stad.

Jag känner att livet är omöjligt att leva, utan alkohol. Känner någon igen sig?

Med vänlig hälsning,. Jocke

Jockew84

Jo, det e sant, e van vid strängare moderatorer bara hehe,

Jo, enda gången det inte är så svårt, är om jag har tränat innan. Som idag. Men numgör det lite ont i kroppen, typ, som feber, men jag har ingen feber, känner du igen det?

ben

skojar du

högt blodtryck, hjärtklappning och svettas så det rinner om mig i omgångar i går och i förrgår.

nu är det bättre på kvällen, hoppas att jag ska somna om någon timme

Jockew84

Nja, somnade väldigt fort i soffan, sen vaknade jag vid 3 och, sambon hon hade redan gått in i sovrummet, jag låg kvar, kände mig sjuk, tog tempen, ingen feber, men ändå varm, lite kallsvettig, låg puls dock, skönt, men högt blodtryck, trots att jag sovit, känner det så väl, det gör ont i huvudet, lite svullen i händerna, tryck bakom ögonen,
Nu, helt ok, somnade om runt halv fem i sovrummet, vaknade nu igen, gerd reflux på mrgonen. Men det har jag alltid haft, dock sämre vid stress, och abstinens är ju en slags stressor. Denna vecka är sista semesterveckan för mig, och jag tycker det känns ganska dåligt att börjanjobba igen, många kollegor kommer föreslå aw varje dag, just förmatt slutet av sommaren är ju kvar, och uteserveringarna är öppna.

Min generation, 80 talisterna dricker fortfarande som om det inte finns en morgondag, undrar hur många som hinner dra i bromsen innan det e försent,

Min värsta jobbfylleskandal är en resa med båten till tyskland, med mitt gamla jobb, två nätter på båten och en heldag i kiel, jag har inget minne av någonting nästan, vi klev på båten, käkade, sen taxfree och upp på däck, alla med varsitt flak öl, för att njuta av solnedgången, nästa jag kommer i håg är några glimtar från en uteservering i kiel, på båten igen, sjöng kareoke, sen att min chef bankar på min hytt, tillbaka i göteborg, helt värdelöst, jag hade dessutom tydligen slängt alla mina kläder överbord, och skor, så jag gick imkalsonger hem, detta låter sjukt, men sant. Gick runt en klädaffär och köpte en lusekofta, och gröna fiskebyxor, och åkte hem,
Jag var hemma från jobbet 4 dagar. Det var det som varvstaartskottet till den uppsägningen

Jockew84

Jagbglömde skriva, måndagen efter så gick jag faktiskt till jobbet, men var högröd i ansiktet och så jävla svettig att det såg ut som att jag hade duschat.
SEN, var jag hemma fyra dagar

Jockew84

< det e så jäkla gött att kunna ventilera här

Sorry om jag babblar på om ingenting

Men känslan nu att kunna köra bil till stranden, är otroligt skön,
Det e lite konstigt, för jag känner mig bakis, även fast jag ej drack en droppe igår, det e också lite mysko.
Kaffet nu smakar så jävla göTt också,
Kaffe e ju också en slags drog, men en ganska snäll en. :)

ben

Vilken fyllestory.

Jag kommer ta en vit månad efter semestern om någon frågar, blev för mycket på semestern vilket är sant. AW är kul men det kanske räcker m 1 cola och sedan gå hem? Själv ska jag göra en latte på min nya kaffemaskin, sen blir det tvätta och städa.

ben

Snart dags att ändra din rubrik till: Möjligt att leva ett normalt liv utan alkohol!!!!

Jag har rest en del med familjen, mitt nästa projekt är att åka till Indien eller Sri Lanka och ta två veckor på ett Ayurveda hotell.
Jag är inte den som gillar goda och onda stenar mm men dom jag känner som varit på Ayurvedabehandling säger att man får en tokig nystart.
Äter rätt, träffar läkare som ordinerar kost. Sover mediterar om man vill, Springer, softar dricker te mot alla krämpor. Låter som en blandning av Spa och och rehab m skön semester utan alkohol och tobak. Det bästa är att det är förhållandevis billigt. Kanske är bra att sätta upp ett mål/datum som man låser sig vid?

Jockew84

Framför wllt vid towlettbesök, har jag med. Det är helt naturligt tydligen, gaser, svföring i tarmarna, och stora måltider kan ge hjärtrusning extraslag eller rent utav flimmer, utan att det e fel på hjärtat. Berättaade min doktor för mig, när jag kollade upp magen.
Även den gången jag åkte ambulans med hjärtklappning, så sade en annan doktor att " oj, mycket otömda tarmar, har du inte varit på toaletten idag?" När han gjorde ultraljud över stora kroppspulsådern.
Han sade att det påverkade hjärtverksamheten, men att det var ofarligt.

Abstinens ger ju också självklart, hjärtklappning i sig, men just det här med att det ökar vid toabesök, har med det att göra

ben

Dom här dagarna har jag fått 300 i puls och svettas som en gris när jag behöver gå på muggen. Min slutsats utan att vara kunnig är att gifterna som levern och gallan släpper måste ut. Tror det är viktigt att äta ordentligt och dricka i mängder. Tänk stolpiller så förstår du hur jag tänker.

Har du klarat dagen utan alkohol?

ben

Själv har jag cyklat till jobbet öppnat post och godkänt löner. Skönt att få lite vardag. Avslutade m en fisksoppa och hälften ramlösa/hälften isvatten, dom hade inte jordgubbar så det blev kiwi i dag.

ben

En jag känner tränade inför div Triathlonlopp, Ironman på Hawaii mm. Han Körde ett pass varje dag (Kanske en vilodag):

En halvmara eller 20 mil på cykel eller simma en mil på morgonen och en mil på kvällen.

Nu på senare tid har jag fått reda på att han började träna när han var 56 år, han är nu 63. Innan dess jobbade han med representation och kontrakt på ett större företag. Han trillade dit men tog sig ut och skaffade sig ett nytt liv.

Om man googlar på alkoholism och läser berättelser så verkar många bytt alkoholen mot rätt hård träning. Du verkar gilla musik och att springa så på m lurarna och ut och spring. Sätt upp mål. Mara, fjällorientering eller extremt: ö till ö http://www.oloppet.se/ kanske inte i år.

Jag gillar inte att simma (trist), dålig på att springa men cykla i skogen, gärna i fjällen är så härligt, gärna på senhösten när allt är rött av ljung.

Jockew84

Jo tack bra!
Ingen alkohol idag heller. Stark jobbat av oss båda!!! Grymt bra jobbat Ben!

Jo gifter rensas ur kroppen även för mig,. Jag får nog kanske inte 300 hehe i puls, men stiger kanske 30 slag per minut. Hade morgon puls i morse på 56 slag per minut, vilket är ruskigt bra faktiskt.
Jag har läst att det kritiska läget i abstinensen är runt dag 3-5' , för om man e riktigt alkoholiserad, så är det då delirium tremens kan utvecklas, och det kan vara direkt livsfarligt. Nu tror jag varken du eller jag är riktigt så illa däran. Men abstinensen bår väl nån slags kulmen nu, för att sedan efter en vecka vara mer eller mindre försvinna helt, de fysiska symtomen.
Jag tror det finns något som heter postakut abstinens, men det skiter vi i nu, haha.

Jockew84

Du känner dig väl ändå goare i kroppen nu?
Du ligger nån dag före mig?

Jag sprang även idag, ny rekordtid, 6 km, inte så långt, men höll 05:05 per km. Riktigt gött. Jag hade guns n roses i lurarna, fick verkligen ur mig mycket rastlöshet, kämpade som in i helvete, rent ut sagt.

Cykla säger du? Det e helgrym träning, mycket bra för hjärtat, skonsamt för knäna, om man jämför med löpning.,
Ja väldigt vanligt med folk som lägger spriten på hyllan att börja träna mycket, eller till och med blir religiösa, jag föredrar träningen, men det e som att man byter sitt beroende mot ett annat. Fast ett bättre bemroende.

Jag tror vi måste vara ödmjuka mot allvaret i detta och verkligen inse att det kommer bli tufft, MEN, att vi fan ska klara detta. För våra familjers skull, och så klart för vår egen skull.
Jag sitter nu i fåtöljen i vardagsrummet, helt mör, jäkligt sugen på en kall pilsner, det finns 4 i kylen, som tillhör min svåger, och hade jag inte bestämt mig så hade dessa druckits upp på mindre än en timme, men ICKE,!!

Jockew84

(Mina inlägg kantas av felstavning och gram.fel...
Det beror på att jag skriver på en ipad med flottig skärm och att jag bara skriver direkt från huvudet och hjärtat, som jag känner liksom)

/jocke , mvg svenska :)

Jockew84

Har du nåt träningsmål? Nåt cykellopp kanske? I höst eller nästa vår?

ben

Snyggt jobbat

Jag ligger nog en dag före dig, i eftermiddag/kväll har något lugn infunnit sig som jag inte känt dom första 80 timmarna. Jag räknar från morgonen jag vaknade och tror jag var nykter? Har köpt en massa gingerbeer, bra substitut till öl. Alkoholfria och m lite drag i ingefäran. Jag är hårt på målet året ut. Som du säger måste tänka på anhöriga och kroppen. Faan va skönt att det går bra för oss.

Har tänkt lite på hur det ska bli på att gå på kalas, jag har som du en fru som måste sova halva/hela dagen efter om hon dricker 3 glas vin. Var nykter förra midsommar och ändå var det jag min fru och två av mina bästa kompisar som stängde festen långt efter soluppgången och hade skitkul.

Har köpt en ny kaffemaskin som jag försöker ställa in alla funktioner på. Har läst manualen sett 20 youtubefilmer och kan inte få fram info om man kan tvätta mjölkbehållaren i diskmaskinen. Varför kan det inte vara enkelt? Alltid något att tillbringa natten med.

Kul m ny rekordtid, kan du simma också? ö till ö verkar vara en riktigt hård tävling. Cykla är min grej, slita skiten ur sig uppför och sedan återhämtning nerför, tyvärr en skitdyr materialsport.

höres