Har ofta varit in på det här forumet och läst inläggen. Har fått mig att må bättre och inte känna mig så ensam med allt, så är verkligen tacksam över det här forumet, alla tappra människor som skriver. Men det har inte fått mig att sluta dricka. Har kommit fram till att jag behöver mer hjälp för att sluta, så har därför tänkt att börja skriva här varje dag, ha det som en slags rapportering, vilket förhoppningsvis kommer att få mig mer motiverad. Ska ringa missbruksmottagningen i morgon, det måste verkligen få ett slut nu. Blir dessutom arg när jag dricker, vilket får mig att säga elaka saker, som man sedan ångrar. Ska dessutom försöka förlåta mig själv, vilket är sååååå svårt. Vill inte ha mer minnesluckor, panik och ångest!!! Så tack till alla som skriver, ett otroligt stöd.

Zelda

Tack konstnären. Är en väldigt envis människa när jag sätter den sidan till, så, jag ger inte upp. Har massa bra exempel på människor som kan, du tex :)

Zelda

Jo, absolut, måste bara lära mig att tänka på att tänka:). Läst din tråd och måste säga att hur du drack liknar hur jag druckit. Gärna ensam, ett par tre gånger i veckan. Gjort dumma saker när jag druckit. Och påminner jag mig bara om den hemska känslan dagen efter, så avhåller det mig. Men, man måste verkligen tänka, så lätt att ramla tillbaks i gamla spår. Och all hjälp här är verkligen ovärderbar. Hoppas allt går bra för dig med. Kramar

Bra att du är ärlig för dig själv Zelda och berättar hur det går. Då kan du bearbeta och ta ny tag igen.

Jag har fått lära mig att inte dricka på spontaningivelsen. När suget kommer så sätter jag en tidsgräns. Nu ska jag klara 20 minuter. När jag har gjort det tänker jag efter och försöker klara 20 minuter till. Till slut har suget gått över. 20 minuter eller 15 kan man klara. :-)

Kram

Zelda

Hej Ebba!
Har varit en stressig dag, bl.a. Träffat damen på missbruksmottagningen. Vilket var positivt, hon får en alltid lite mer positiv. Trots det är kvällen jobbig, blir bara ledsen, tycker allt är jobbigt, men, börjar bli bättre på att inte vilja ta kål på känslor med A. Tänker att jag ska vara den bästa "jag" jag kan, kan inte förändra annat och andra. Allt bra med dig?

Ebba

Vad glad jag blir över att du kämpar på.
Det är faktiskt bra med mig, jag har fått tillbaka mitt liv känns det som. Jag hanterar precis som du beskriver - alla känslor dagligen utan att ta kål på dem med Alkohol. Intressant och en utmaning. Men jag känner mig trygg. Man är ju smartare nykter helt klart. Dessutom är ju känslor övergående det gäller att komma ihåg det.