Hej alla!

Jag har under en längre tid följt er här inne. Gjort flertalet försök att komma till rätta med min alkoholkonsumtion. Jag har familj jobb och är alkoholist :(
Skulle egentligen bara vilja ha hjälp men nu måste jag fixa det här själv! Rädd, rädd, rädd. Varför väljer man att förstöra sitt liv? Min högsta önskan är att bli fri från det här helvetet som jag använder förr att fly från stress och mig själv.

Bältdjuret

Sjukt egentligen att vara så glad och nöjd över något helt normalt, men ni vet ju att för oss i den här situationen är det något att vara stolt och tacksam för :) :)

Stingo

Jag botade också magsymptom med alkohol. Väldigt effektivt var det också, speciellt örtbitters. Men en tid efter att jag slutade dricka försvann det behovet också. Så när det gällde min mage fungerade alkoholen precis som med allt annat. Gav effektiv bot för stunden, men förstörde i längden.

Grattis till första veckan. Låt det bli många till.

Bältdjuret

Två starka veckor och så drack jag en flaska vin igår :(
Vad jag istället skulle ha gjort var att gå i på forumet och läsa och det är precis vad jag tänket göra nästa gång jag är på väg att göra fel val!
Trevlig lördag till er alla fantastiska kämpar!

Bältdjuret

Min värsta fiende i jobbet mot A är trötthet. Hade jag haft möjligheten att lägga mig och vila igår istället för att laga mat och försöka fixa en trevlig fredagskväll hade jag inte druckit. Och vem hindrade mig egentligen från det, jo, jag själv så klart. Tyckte väl att jag var värd lite avkoppling, så duktig som jag varit. Vad knäpp man är och ändå är man ju bara människa, en liten människa sim kämpar på och inte tänker slås ned i skorna av det här bakslaget utan bestämmer mig för delmålet 15 dagar (naturligtvis med en fortsättning)

Ebba

vad jag känner igen mig i dina ord. Tror vi är väldigt många som gör det.

Här får du ett till

<3

Bältdjuret

Hade en helt ok dag igår trots allt och denna dag har också flutit på fram till nu. Mår uselt och kämpar med den här äckliga dova ångesten. Måste komma ihåg att det är helt ok att saker och ting går upp och ned och hitta ett sätt att slappna av på. Andas in, andas ut!