..är väl att på något sätt ha bestämt sig? Jag var inne här och läste i början av året. Tyckte det var intressant och bra men var nog inte tillräckligt motiverad...I samma veva tog det slut med flickvännen. Vi bodde inte ihop så det var över med ett telefonsamtal och hämtning av tandborste typ. Naturligtvis var det alkoholen, smygsupandet som var anledningen. Hon var skarpsynt och upptäckte sånt som inte upptäcktes i andra långa förhållanden. Med facit i hand hade det naturligtvis varit bättre om det upptäckts tidigare!

Efter att det tog slut har drickandet varit värre än någonsin...Nu hade ju ingen koll på något jag gjorde! Som ni vet så lurar man sig själv! Om ingen vet så har det inte hänt...

Har nu varit nykter i ett par dagar och läst jättemycket här! Vissas trådar, t ex LillPer och LenaNyman, är ju som att läsa en spännande bok! Man dras med i känslor, som man känner igen, och hoppas att det ska gå bra. Trådarna är kryddade med alla kommentarer, ingen nämnd och ingen glömd. Jag är förvånad över hur välformulerade och kloka de flesta är! Inte för att alla har problem med alkohol utan för att det generellt är ganska ovanligt på diverse forum på internet :)

Som nästan alla skriver så är det svårt att ta ett livslångt beslut! Jag är otroligt förtjust i att dricka! Mår så jäkla bra. Har inte heller stora problem med bakfylla eller ångest. Tyvärr höll jag på att säga...Annars hade jag kanske skärpt mig tidigare. Men jag har hällt i mig kopiösa mängder så det har börjat kännas i kroppen! Slutar jag inte nu eller snart så lever jag inte länge till är jag rädd!
Tack till alla på forumet för det ni skrivit! Det har gett mig motivation att ta mig i kragen, en dag i taget....

Cleaver

Haha, i dessa frågor är du storasyster :) Annars är jag nog minst lika gammal som du :) Kram :)

Cleaver

Har haft uppesittarkväll med min yngsta dotter med chokladask och Cola :) Önskar alla en god jul!

villveta

God Jul.....tack.
Försöker vara glad för alla som sänder glada hälsningar ......men när jag tänker på alla som har det svårt inklusive mig , så blir jag inte så glad .
Människan är en konstigt en .
Julgranen är på plats och den barrar redan , julklapparna ligger där , prinskorvarna har jag ätit upp ( nästan ).Allt är på nåt sätt perfekt här hemma , men mitt hjärta är sönderriven och jag känner mig mindre värd just nu. Lite , lite till och det känns att allt blir bättre.
Julen handlar väl om att förlåta ?
Jag ska förlåta för att vara hel igen .
God Jul till dig och hoppas att dina egna tankar är positiva och du och ditt ex har det bra tillsammans .
Kram

Cleaver

Tack! Du är givetvis inte mindre värd! Hoppas du kan känna dig lite mer glad och positiv snart! Jag gör inte vågen över mitt liv heller just nu...Men det känns ok.

Ska inte vara med exet i jul. Har inte bestämt att träffas framöver överhuvudtaget. Men det blir säkert att vi ses något under helgerna. Ikväll är jag ensam men det är ok, tror jag. Ska tänka på dig och andra som har det svårt. Inte så att jag mår dåligt av det utan att vi kan hjälpa varandra att känna oss starkare. God jul och kram!

villveta

Har du inga vänner att gå till ?
Ska du sitta ensam ?
Hoppas att du har nåt gott att äta :) .
Det blir en fin kväll. Klockan 24.00 tänker jag gå ut och titta mot stjärnorna och önska alla som har det svårt här i livet , alla som kämpar , att deras största önskan blir uppfylld.
Hoppas att vi kan ses då .
Kram

Cleaver

Jag ska sitta ensam. Träffar familj på dagen men är ensam på kvällen. Ska försöka fixa något gott :) Ses i stjärnhimlen kl 24 :)