Dränerad

Profile picture for user Kevlarsjäl62

@Wind Tycker det låter som en ganska bra beskrivning av medberoende. En trötthet som inte går att sova bort, en kropp som inte orkar och en hjärna som är luddig och utan motivation. Så ja, jag känner verkligen igen det. Är du mitt i det nu?

Profile picture for user Mimzan

@Wind
Ja, så är det i perioder för mig också. Vare sig kropp eller knopp funkar då och ibland måste man tillåta sig att släppa allt. Ta vara på de tillfällen då du känner dig lite starkare och gör sånt som ger dig återhämtning. När jag orkar yogar jag, det hjälper mig.

Profile picture for user Tröttiz

@Wind
Jodå. Totalt dränerad.
Kram och styrka till dig. 💜
Tog stopp till slut och numera singel. Som det känns nu undrar jag om jag nånsin "hoppar på tåget" igen.

Med facit i hand önskar jag att jag inte stannat så länge jag gjorde. Låter kanske hårt, men sant. Tror att jag hamnade i en lindrigare depression.

🌹

Profile picture for user Kameleont

@Wind Visst känns det igen.
Apatisk i tanken. Skivan har hakat upp sig. Handlingsförlamad.
Det tar liksom utrymme i huvudet o känns fysiskt som det blir för trångt. När 1/3 av hjärnan ständigt fokuserar på allt runt alkoholen o den beroende blir det mindre kvar som kan hantera allt annat. Ändå snurrar ju livet o vardagen på, med allt vad det innebär, som ska fixas o trixas med. Svårt att orka o hinna.
Kloka råd ovan!

Profile picture for user Wind

Jag har otroligt svårt att gå helhjärtat från han. Dock så mår jag så pass dåligt av det här att jag vill inte ens finnas till. Att lämna honom kommer krossa han men stanna kommer krossa mig

Profile picture for user Snödroppen

@Wind

Ja, har lämnat men sjukskriven.
Det är dränerande, jag var ungefär där du befinner dig när jag lämnade. Jag var bara ett skal kvar och insåg att jag behövde rädda mig själv.
Det var många som sa åt mig att lämna och jag förstod ju själv men var fast känslomässigt, man lämnar när man nått sin egen botten, jag önskar att jag lämnat långt tidigare men det går inte att ändra på det som varit.
Var rädd om dig, det är du verkligen värd.

@Snödroppen och @Wind.
Ja, man mår ju väldigt dåligt själv.
Till slut måste man lämna det sjunkande skeppet av vissa skäl, ett skepp man inte själv styr. Och hitta ett annat där man själv är kaptenen.
💜

Profile picture for user MissIce

@Wind Ja oja, känner verkligen igen det till 100 procent. Även de kommentarer som du fått i tråden känns igen. Jag går ändå både i terapi och sökt läkarhjälp. Talat om på jobbet hur det är och de runt oss. Var sjuk och tänkte jag skulle göra något lite hemma ändå, men huvudet var segt och armarna kändes som cementklumpar, så gick och la mig och gjorde inget. Är så trött på detta

Skit arg
Han har slutat sitt jobb nyss o nu hade han druckit en öl utan att fråga om de va ok.
Han fråga om jag vart ledsen men jag vart arg istället och sa vill du dricka mer kan du stanna där du är så ses vi imorgon.nä Han ville komma hit, men vad vill jag?

@Wind
Hej. Jobbig kväll du har. 🌹 Beklagar det.
Ja, vad vill du? Du verkar åtminstone arg och besviken över att han dricker.
När det gäller personer med beroende är min erfarenhet den att den dricker oavsett vad vi anhöriga tycker. Och när vi säger något är vi bara jobbiga.
Kram. 💞

Jag försökte få han o stanna kvar ute men han kom hit ändå. Han sa att jag hade för någon vecka sedan antytt att det var ok för mig att han kunde ta en öl efter jobbet, som om jag inte brydde mig mer. Minns inte att jag sagt det.

Kanske jag ger olika signaler, men ändå ger han mig ansvar o skuld. Jag fick ur mig att jag är så trött på allt och att jag mår dåligt och gråter varje dag.

Profile picture for user Samsung50

@Wind blir också en konstig relation att du ska ge han tillåtelse att dricka eller inte som om det är ditt ansvar. Du kan sätta gränser för dig men vad han gör eller inte borde ligga på honom.
Kanske går det att prata med honom när han är nykter men att diskutera men någon som är påverkad är helt meningslöst, den diskussionen går inte att komma fram i då de säger vad som helst för att rättfärdiga att de druckit. Ta hand om dig ❤️

Profile picture for user Åsa M

Han manipulerar dig. Du kan inte besluta om han "får" dricka eller inte, han är vuxen. Däremot kan du sätta gränser för dig själv, som att du inte vill umgås med någon som dricker. Han får ta konsekvensen av det, vilket är att er relation inte kommer att fungera.

Börjar ledsna på vår relation

Knappt sex, han vill inte åka någonstans,han tar aldrig semester, får han ledigt 2 dagar nån vecka så ser han till att han ger bort det till en kollega för han påstår att varför va ledig för. När han blir full så går hans humör ut över mig vilket är ca 2 gånger per månad, pissar på sig

Senast igår sa han att han hade önskat att jag skulle tagit droger för att jag var för trött när vi var ute en kort stund. Det gillade jag inte alls att höra för droger vill jag inte ta.senast var det återfall och inget jag önskade.

@Wind
Han låter sjuk, i missbruket. Så länge du stannar med honom så dras du längre och längre ner också i ditt medberoende.
Lämna honom, han gör dig bara olycklig och bryter ner dig.
Var rädd om dig!

Låter inte som ett sund och bra förhållande. Du gör rätt i att ifrågasätta varför du ska vara kvar i denna relation. Bättre vara själv än att leva i en relation med någon som får dig att må dåligt. Att ens säga så att tycka att någon ska ta droger, helt sjukt. Om en partner är trött frågar man väl hur det är och om man kan hjälpa personen på något sätt. Lägg dig och vila en stund, jag fixar maten osv..

Nej det känns inte sunt alls

Jag ifrågasätter allt nu och väger minus och plus i detta och det är 85 % minus

Jag känner mig ledsen nästan hela tiden och är ofta på spänn inför honom

Känner igen detta med att vara på spänn och ledsen, jag har separerat och mår så mycket bättre när han inte är i närheten. Bara att få ett sms eller att han ringer stör min harmoni, jag vill ha så lite kontakt som möjligt.

Ja jag funderar och klurar mer o mer för varje dag som går hur jag ska göra.

Kanske ska säga som det är att jag älskar han men det här går inte längre
Behöver inte förklara egentligen så innerligt mer än det,för jag har gjort det många gånger och han förstår ändå inget.

Ja jag känner att det håller inte.
Jag litar inte alls på honom, jag är inte trygg, jag kommer inte över allt han sårat mig med, han respekterar inte mig, och jag känner mig som en ovattnad blomma som väntar på nåt

Tack för era svar🌹

Ja det låter och känns tragiskt 🥺

Det är för mycket otrygghet.
Jag märker hur orolig jag är vid han, innan han kommer, när han ska vakna, osv, det är nästan så jag önskar nåt illa händer för jag ska lämna.
Och det får mig att tänka att jag vill ju inte det här, utan jag har nog stannat tills nu för att jag är rädd för om jag gör fel att gå eller att jag tänker på hur han kommer ta det!!!

Spelar nog inte någon roll om jag älskar han för det känns inte ok att sitta o gråta var o varannan dag

Alla har rätt att känna sig trygg, det är viktigast av allt. Bor ni ihop? Kan du flytta hem till någon familj eller vän bara för att komma ifrån några dagar och kunna tänka och fundera i fred?

Nej vi bor inte ihop.
Jag måste samla mig och bestämma mig bara om när hur o var.
Vill inte stå här sen o ångra mig.
Vill inte gan ska känna jag kastar bort o ångrar fram o tillbaka utan jag behöver bestämma mig till 100 %

Bra att ni inte bor ihop, ta lite tid ifrån honom för att fundera, kanske prata med en nära vän om hur du har det för att få en utomståendes perspektivet.
Ta han om dig, du är värd att få må bra 😊

@Wind
Det är inte så kärlek ska kännas. Att vara rädd för den andres reaktion.
Du skriver mkt utifrån hur han känner, ska reagera osv osv. Men vad känner du?
Du kan bara ta ansvar över dig själv och det är att följa ditt hjärta, han får ta ansvar över sig själv. Blir han sur, anklagar dig för saker osv osv skitsamma. Han får väl börja fundera över hur han själv beteer sig istället.
Sök hjälp, jag hade aldrig klarat mig om jag inte hade gjort det.

Han ringde ifrån jobbet för jag skickat ett sms där jag skrev att jag behöver prata om relationen.
Det verkade som han mena på att det var dumt att skicka det nu när han jobbade, för nu kommer han gå o tänka på vad det är hela dagen på jobbet

Han fråga vad är det..
Jag sa att vi kan inte ta de i telen
Det känns som jag har en yxa över mitt huvud sa han...
Nej jag behöver prata om oss
Han lät ledsen o orolig
Han sa att han ringer sen o sen la han på i örat

Jag känner att nu handlar allt om vad han känner helt plötsligt. Känns som han inte ens kommer komma hit o lyssna

@Wind
Du kommer förmodligen inte få något samförstånd ifrån honom.
Troligtvis kommer han antingen tycka synd om sig själv eller skylla allt på dig.
Jag kan ha fel men troligtvis kommer han inte reagera som du önskar; att han förstår dig, att han ser problemen och att han är villig att ändra sig.
Så tänk utifrån dig själv och dina behov och var bestämd på de punkterna som är viktiga för dig. Låt honom inte kontrollera dig och ditt liv!

fre, 2023-07-28 - 15:16
Vet du
Du har rätt i det, för det får jag bara för stunden, men nån verkstad blir det aldrig

Jag ringde upp han för en stund sen för jag sa att han får ta det här vuxet och inte lägga på i örat. Jag sa också att man behöver prata om saker ibland.
Han sa att han tog det hårt men att ok

Sen mitt i det så fråga han om vi kunde gå ut o ta öl efter han slutat jobbet ikväll

O där kände jag direkt att jag tappade hela grejen med att prata om hur jag vill ha det....
Kanske lika bra o inte ta upp nåt utan att bara inte ses som förut. För han verkar inte mottaglig för en vuxen konversation

@Wind
Ja, han verkar ju inte alls intresserad.
Kan du inte bara ta med alla dina grejer, åka hem till dig själv och blocka honom.
Jag menar, hur många gånger ska du försöka? Han säger att han tar det hårt och sen frågar dig om han får åka och ta en öl???
Lämna, bara lämna utan att säga nåt du når ändå inte fram. Det är honom det är synd om och allt är ditt fel.
Respektera dig själv och skit I honom.

Jag bor i egen lägenhet. Han kommer bara hit o har inte saker här än hans väska.

Han ville ta öl med mig...att vi skulle gå ut men jag känner att han inte tar nåt på allvar ändå.

Som du nämner...
Hur många gånger ska jag försöka nå Han,förklara ????

Jag har skrivit till han att
Om jag inte vill ut ikväll ( jag ska inte med ut pga att jag vill prata och detta förslag om att gå ut var sjukt )
Så får han stanna ute med sin kollega på aw

Hej

Ojoj det vart ingen bra kväll alls
Han ville gå ut o jag klarade inte av att inte följa med.
Han fråga vad jag ville prata om och jag sa att jag tycker inte det är nån idé att göra det nu.han vart stött o sa att vi kan väl göra det ihop med att vi ses ute o tar ett glas. Då sa jag att det känns väldigt oseriöst så jag höll tyst...

Kvällen gick och vi stötte på nån man som bjöd oss på drinkar. Han jag träffar klarar absolut INTE sprit och har vid flera tillfällen vart aggressiv och speciellt mot mig. Han vart arg som jag befarade och jag minns nåt i stil med att jag hörde han kallade mig hora som han flera gånger tidigare gjort när han dricker för mycket. Jag blir aldrig otrevlig mot han.

Har ett svagt minne av att nån i närheten tröstade mig och jag ville inte vara vid min man pga sitt beteende 🥺

Det gick en stund och sen gick vi hem iallafall. Jag talade om vad han hade sagt och jag tog också upp att det känns som vi mer kommer fortsätta som vänner. Han tyckte att allt var hans fel att jag mår dåligt och vi prata om sex med och han förstod jag mådde dåligt av att han inte vill ha sex

Jag skäms över kvällen, skäms över att ses med honom speciellt nu när folk hört han kallat mig hora.

@Wind
Hej Wind. Läste nu. Det verkar inte som du får mkt vett från Karln.
Jag vet att det inte är lätt, jag hade svårt att lämna till en dag då stack jag.
Vad du säger till honom spelar ingen roll.
Kan du inte vara hos dig och säga att du vill vara ifred?
Du är absolut inte ensam. Börja så..
Kram

@Snödroppen

Jag var svag igår kväll
Han kom hem till mig o sa han har tänkt ut hur vi kan göra sa han.
Han vill sluta dricka
Gå upp tidigare på dagen för att få mera tid med mig
Ändra på sig o angagera sig mer att vilja ha sex

Jag sa att det där med sex är inget han ska tänka på för det kan man inte pressa fram och det är nåt som inte han kan rå för i relationen. Jag sa att jag vill ändå inte ha sex med han nu längre, det ligger för mycket sorg o saknad i det med han

Alkoholen kan han göra nåt åt och den förstört o förstör mycket.

Att han ska gå upp tidigare är nåt som inte kommer ske.

Jag är för svag att lämna helt just nu, är för sårad och tömnd på energi, men tankar på att måste gå finns där och speciellt nu när jag inte kan ha sex med den jag älskar

Kram 🌹

Nu på morgonen har jag landat lite mer och tänkt på allt han sa igår.
Känns som det spelar ingen roll längre om det skulle bli så som han vill.
Jag är redan förstörd redan innan kvällen i förrgår....o vadå?! Tror jag på att jag kan ha en relation utan sex med han. Nej det går faktiskt inte.

Jag är förstörd,sårad,tom,ledsen,känner mig o kvinnlig, låg självkänsla, tappad livslust, förvirrad osv

Var han nykter när han pratade om förändringarna, sluta dricka, gå upp tidigare osv?
Det är lätt att säga saker men att leva upp till det är svårare. Det som är viktigast är vika handlingar personen man lever med gör. Att säga att man älskar en person är lätt, men visar man det genom handlingar genom att man är ärlig, visar omtanke, ger trygghet osv.

Det var dagen efter.... bakis kan man säga

Spelar ingen roll nu...
Jag är redan psykiskt misshandlad och mycket är redan förstört

@Wind

Det låter som du innerst inne redan vet.
Och det är helt rätt, har man blivit psykiskt misshandlad så är det nog svårt oavsett att få tillbaka en tillit, närhet osv.
Helt ärligt så verkar ha inte ha förmågan.
Lämna, bara lämna och sök till till en kvinnojour där du kan få stöd och ha samtal. Det är inte ditt fel!

Ja jag tänker på ett citat jag såg för ett tag sedan

Att den som tagit sönder en i bitar kan inte lappa ihop det som är sönder utan det kan bara den som gått sönder. Och om jag lappar ihop varför ska jag låta mig krossas av den som krossade mig

Jag klarar inte av att ha det så här. Jag kommer snart bli sjukskriven

Det är inget lätt att bryta upp, var snäll mot dig själv.
Du kan ringa kvinnofridslinjen 020-505050 och prata. Kan vara skönt att bra prata.
Kärlek krossar inte. Kärlek, läker, stärker,lugnar. Kärlek är omtanke, trygghet och hänsyn. Inte våld, egoism, kontroll osv.
Stor kram, var rädd om dig!

Ja jag behöver prata med någon på nån stödjande linje.

Har svårt att tro allt som fastnat i psyket ska försvinna trots han inte vill dricka alkohol

Profile picture for user Nell

Hej @Wind!
Vilken tuff situation du befinner dig i! Du försöker sätta gränser, men beskriver hur din särbo ändå ser en möjlighet att gå förbi dem gång på gång. Du skriver också hur du blivit psykiskt misshandlad och hur du har blivit kallad för saker. Och du beskriver hur det påverkar dig, hur beteendet bryter ner dig. Det berör verkligen att läsa det du skriver. Det är aldrig okej att bete sig på det sättet som du beskriver att din särbo gör, ingen behöver ha det som du har det!

Du har fått många fina råd här. Om att söka hjälp, om att ta steg bort från den här situationen och relationen. Du skriver att du behöver nödvändig energi för att kunna ta ett steg i en annan riktning. Har du några tankar om hur du kan få det? En aktivitet, någon närstående eller vän att prata med, kanske ringa till en stödlinje. Du kan få hjälp både på kvinnofridslinjen som föreslogs här innan (020-50 50 50) eller Alkohollinjen (020-84 44 48).

Och fortsätt gärna skriv här om det är hjälpsamt för dig!
Varma hälsningar,
Nell, Alkoholhjälpen

@Wind

Det är inget fel på dig. Du reagerar helt normalt även om det inte känns så.
Du behöver komma bort från honom.
Hoppas du ringer hjälplinjen.
Alla mina tankar går till dig.
Kram ❤️

Tack till er 🥺❤️

Jag är plågad,ledsen,uppgiven och dum som sagt till han att ok om du slutar att dricka i närheten av mig så kan vi ge det en chans
Idag ångrar jag att jag sagt det 🥺
Det känns fel
Bara nån dag efter så kändes det fel när han skulle "skämta" sa nåt I stil med att han vet allt o jag ingenting
Det kändes inte bra o kände mig sänkt och ledsen efteråt.
Sa att sluta det där va inte fint sagt jag blir ledsen. Då sa han sluta va ledsen, det är inget att bli ledsen över osv.
Då sa jag åt han att för nån dag sen kallade du mig hora igen o nu detta, hur tror du jag mår. Dagen gick och idag sa han att nu ska allt bli bra och vi ska va positiva till framtiden och inte att jag ska gå o må dåligt av allt som han gjort 😪🥺🥺🥺🥺
Att jag ska lägga det bakom mig.

Hur lätt är det ? Hur kan han kräva det?
Jag sagt att känner jag att jag inte kan släppa allt han gjort o sagt då måste jag gå och aldrig mer komma tillbaka

@Wind
Den enda som kan sätta stopp för detta är du. Han respekterar inte dig och det vet du ju innerst inne.
Vad väntar du på? Be honom hämta alla sina saker hos dig och att låta dig vara.
Vi finns här med dig, det finns mycket hjälp där ute om man bara sträcker ut en hand om ber om hjälp.

Profile picture for user Nell

Hej igen @Wind! Jag funderar över någonting du skriver i ditt senaste meddelande.

@Wind skrev: "Idag ångrar jag att jag sagt det 🥺" Min spontana tanke är att en får ångra sig när som helst! Det är inte lätt att ta alla känslor, tankar och fakta i beräkningen när en står där i stunden. Om du efteråt landar i att det är fel, så är det helt okej att ändra sitt beslut. Du behöver inte förklara dig. Ta hand om dig!

Hej alla

Jag har kunnat vart iväg och jag har nu sagt idag att jag mår inte bra och att jag behöver paus. Jag sa att jag hör av mig längre fram men att jag kan inte ge han några garantier om han väntar

Det var en lättnad att bestämma det.

Tack för svar 🌹

@Nell
Jag har fått hjälp av en som arbetar med kvinnor som blivit misshandlade. Och det tog inte många samtal så bestämde jag mig för att ta ett break från han
🌹

Det känns bra att ha en distans till han. Vinna lite tid och känna efter

Helt plötsligt så mår han dåligt och haft svårt med yrsel och andning. Han är orolig säger han. Det vart så efter jag sagt jag behöver distans.
Har dock ingen aning om det är för att få fokus på sig, eller om allt det här med oss väck ångest!!!
Känner en viss irritation över att det ska handla mer om han nu när jag behöver tänka på mig istället för att oroa mig över han 🙄🤔

@Wind
Hej, vad fint att du tar hand om dig själv.
Så starkt av dig för det är så svårt när man är så inklistrad i varandra.
Det är DIN tid nu, det hjälper inte honom stort om du tar ansvar över honom.
Du hjälper dig själv först i att ta hand om dig själv, så får man hoppas han väljer detsamma för sig själv.
Kram 🩷

@Snödroppen
Ja det var meningen att jag ville ta hand om mig men bara för jag ville va själv idag och kanske 2 dagar till framöver så väljer han att gå ut igen fast han va ute igår.
Det där med att sluta dricka o ha svårt med andning o ångest verkar som bortfluget

Nu är jag jätte irriterad o besviken.

Varför ska han gå ut på krogen så fort jag vill va för mig själv. Så fruktansvärt onödigt och psykande

@Wind
Jag tror inte du kommer få vad du vill av honom. Det bygger ju inte på ärlighet, omtanke och kärlek.
Han lägger sitt ansvar på dig och du väntar på att han ska ge dig det du behöver. Det kommer inte funka.
Inte meningen att vara hård men vad min uppfattning är iallafall.
Han vill dricka och vad vill du göra med det du kan göra nåt åt, ditt liv och dig själv?
Kram, det är jättesvårt. Det tog lång tid att lämna för mig och jag bearbetar fortfarande mig själv.

Hej snödroppen

Fick nyss veta av att jag frågat en kille som brukar vara ute,om han sett honom och han satt ute på krogen. Han valde krogen trots han hörde mig gråta av oro.
Ja han vill gå ut o dricka och det är inget jag mår bra av.
Jag har sänt sms om frågan om han va ute, inge svar, o heller inge svar när jag ringer heller.

Har skrivit att jag fått veta att han är ute på krogen vilket han vet jag får reda på närsomhelst jag frågar nån.

Inget kommer bli bättre

Inatt låg jag halvnaken hemma då jag hörde någon utanför mitt fönster. Det var han....
Han pratade högt för sig själv och jag tittade ut genom fönstret och där stod han full och pissade mot en vägg. Väntade mig att han skulle plinga på här men han var nog för full för att kunna koden i det skicket så han försvann efter en stund i mörkret.

Jag förstår att det är jobbigt, sårande och förkrossande ❤️
Alla anhöriga har rätt att få hjälp, skulle du kunna tänka dig att kontakta kommunen där du bor så och be om anhörigstöd?

Var rädd om dig!

Profile picture for user Åsa M

Klokt av dig att vilja ta en paus. Det är svårt att hålla i, låt dig inte manipuleras av hans dåliga mående. Nästa gång han klagar så ge honom numret till vårdcentralen/jourhavande medmänniska/stödlinje för alkoholister och backa ur situationen. Du kan bränna ut dig totalt på detta om du inte drar och håller gränser.

Skriver av lite tankar

Tänker att hur kan någon va så elak att inte ens ringt upp. Inte för jag ens kommer vilja svara, men tänker bara rent allmänt hur någon kan göra det han gör. Hört mina tårar o oro igår och väljer ändå att gå ut, inte heller svarar när jag ringde sent igår, smsa,
Inte ett ljud idag.... förlåt mm

Varför tänker jag på det här kan man undra? Jo för det hjälper mig!! Att se hur han är, hur illa han behandlar mig, hur respektlös han är osv osv

I min värld så skulle jag aldrig göra så mot någon

@Wind
💜
Ni lever i olika världar. Inte kommer ju han att sluta dricka för att du ska må bra, det funkar inte så ... låter kanske hårt men så är det, jag har själv varit där. "Min" har supit bort barn, och allting, allting kommer alltid vara andras fel.

En beroendeperson är så inne i sitt och ser inte utåt. Beroendeproblematik är ett helvete, både för dem inne i det och för oss anhöriga. Då är det skäl att vårda sig själv då man som inte når den andra.
Att inte helt gå under. För det tär.
Känner med dig.
Många kramar från mig!
🌹💜🌹

@Wind det är beroendet som gör och säger saker, inte personen. För mig hjälper det att tänka så för att inte försöka kontrollera saker eller att reagera på saker personen gör genom att bli arg, upprörd eller ledsen. Jag har lämnat personen och försöker att inte tänka på han gör eller inte. Vi behöver dock ha kontakt men pratar bara med honom när han är nykter. Kommer han hem och har druckit undviker jag honom bara.
Så han är inte elak, han är sjuk i slkoholberoende.

Jag har svårt att sova men det är ok.
Det är en ny process som är igång så jag förstår.
Jag kan iallafall säga med 100% nu att det är ingen pause längre.
Jag vill inte tillbaka. Tappat så mycket känslor på kort tid nu. Att inte haft intim kontakt har hjälpt till. Det gick så långt att jag ville inte ens ha det med han längre.

Att han inte hört av sig sedan tors trots jag försökt på torsdag natt är hans problem nu. Kan tänka mig att han tror iskallt på att jag kontaktar honom som jag vant han vid under 1 år som vi hoppat in o ur den här relationen.

Det kommer små små lättade sekunder som flyger förbi. Och senast igår njöt jag av träden jag gick förbi på min promenad . Det har jag inte kunnat gjort på länge.

@Wind

Tänk att du redan känner stunder av att njuta av träden på din promenad. Blir så oerhört glad när jag läser det.
Det låter inte alls konstigt att du har svårt att sova, det är ett så stort steg du tagit för dig själv, satt en gräns och är rädd om dig själv.
Hoppas du får fler såna stunder av lätthet idag.
Kramar