Har idag skrivit ett brev efter månader av velande.. min mamma för det idag o jag är så nervös.

Älskade mamma
Det är inte lätt att formulera detta brev och hitta tillfälle att ge dig det. Men efter månader av övervägande måste jag få lätta mitt hjärta, jag älskar dig och vill inte förlora dig men detta måste få ett slut! När jag var gravid i 6e månaden med Xxx stod du i vårt kök själv o sa att du ville sluta dricka men både du o jag vet att det inte hänt tyvärr. Efter alla dessa år av lögner och förnekelse måste det nu få ett slut en gång för alla. Men ingen kan gör det åt dig utan du måste göra det själv och vilja det helhjärtat annars kommer det inte funka denna gången heller. Du har många gånger försökt sluta innan men tyvärr trillat dit igen. Du behöver hjälp för att sluta och det är inget fel i att be om hjälp snarare en styrka. Lögnerna och förnekelse är en del av sjukdomen och du tror kanske att vi inte märker men vi märker direkt när du druckit och jag kan inte låta Xxxväxa upp och se det. Så länge du vill söka hjälp så finns jag här o stöttar men hjälpen måste sökas nu och problemet lösas återigen om du vill!

Jag älskar dig och vill finnas här för dig men det går inte om alkoholen är med i bilden!

Älskar dig / din dotter