Sitter ensam i soffan o läser kloka inlägg på forumet.
Så skönt att läsa att man inte är ensam fast man känner sig så övergiven o ensam just nu.
Har även ringt alkohollinjen ikväll o pratat o försökt få stöd o peppning där.
Igår kastade jag ut honom igen....
Var en hemsk dag men vet inte om det är någon större skillnad.Nu sista tre veckorna han var hemma,har jag mått jättedåligt.
Oroar mig bara över hans drickande o smusslande med hon på hans jobb.
Oro från morgon till kväll.
Dom få stunder jag mår bra är så korta.
Han ger mig ingen kärlek o närhet heller,verkar mest besvärad om jag vill kramas.
Känns bara som jag klänger på honom.
Har börjat tagit de tabletter jag tidigare fått utskrivna för att kanske må lite bättre.
Fick grymt jobbig ångest förra gången,men prövar nu att ta en halv tablett på kvällen och hoppas jag inte får ökad ångest då.
Vet att det kan ta någon vecka innan dom hjälper.
Han ringde mig idag och sa att han kört bil idag när han druckit fyra glas vin och druckit två starköl.
Jag sa att jag ringer polisen och anmäler dig om du gör det igen.
Han var på väg hem o hämtade sin dator han glömde igår.
Tyvärr så är jag livrädd att han kommer köra igen onykter när han redan tappat sitt omdöme om det mesta redan.
Efter en dag i sin lägenhet misssköter han redan jobbet.
Ja det kommer sluta med ett elände och jag kan bara vara åskådare o se på eländet och det gör så ont i mig.
I morgon ska jag ringa socialen o se om dom kan ge stöd o hjälp jag har sökt hjälp på så många ställen.
Men har inte hittat rätt ännu.

Jag vill bara skriva för att visa att det är många som läser och finns här. Skriv gärna igen om hur det är för dig nu. Här finns många kloka och vänliga personer som läser och känner med dig! Ge oss fler chanser att svara och delta i din tråd.

Karin

fick kontakt med någon som det kändes bra att prata med. Det skulle jag önska dig, en klok person som lyssnar och som du kunde börja fundera över dig själv med... så att du kan se och förstå vad som händer i dig. Det är ju du som är huvudpersonen i ditt liv!

Ett litet tips: Jag tror det skulle vara bra att du fortsätter skriva i en (din egen förstås) tråd och att du skriver lite hela tiden. På det sättet kan du och vi som läser följa dig bättre och du skulle kunna gå tillbaka och se vad du skrev - hur det kändes "då" och vad du tänkte "då"... vad du gjorde och hur det blev. Nu tappar åtminstone jag bort mycket av din berättelse när den ligger på flera ställen. Ta hand om dig! / mt

Yogi

Jag förstår att du måste må jättedåligt just nu med tanke på det du går igenom. Jag skulle också, precis som Mt skriver, vilja tipsa dig om att fortsätta skriva i en tråd, det är oerhört värdefullt att kunna gå tillbaka sen och läsa vad man skrivit och de svar man har fått i en tidslinje. Det gör att man börjar få perspektiv på det som händer, det sätter igång en process i en själv med möjlighet att, tillsammans med alla oss andra här i forumet, börja bearbeta det man är med om. För mig har det varit en otrolig hjälp.

Jag tror du gör helt rätt i som söker hjälp. Man behöver hjälp och stöd på olika sätt. Att skriva här är ett sätt, men att träffa någon kunnig person i verkligheten tror jag för många är nödvändigt.

Du skriver att du bara kan vara åskådare och se på eländet som händer i hans liv. Ja. Det är så. Du är maktlös vad gäller det och nu när du har insett det så är du en stor bit på väg. Det är svårt att kunna acceptera just detta, men det är något vi måste göra. Det är en oerhört smärtsam insikt, man vill så gärna hjälpa, men det går inte. Det är bara han som kan hjälpa sig själv. Du måste fokusera på dig för att kunna komma tillbaka och må bra och bli stark.

Önskar dig allt gott. Fortsätt att skriva - det hjälper!
//Yogi

Shiraz

En separation är alltid jobbig oavsett, även om den sker i vänskaplighet och gemensam överenskommelse så mister man en livskamrat
som man kanske delat många år med, i vått och torrt och även fått barn som binder en samman. Att vara 'överens' är nog en definitionsfråga.. ALLA separationer är svåra, en sorg.. men när den också inkluderar väldigt svåra saker som alkohol, eller för all del otrohet som också är ganska vanligt blir det än mer infekterat och jobbigt. I ditt fall verkar det som båda?
I mitt fall var det omfattande otrohet med 'tillbehör' som ledde till mitt förfall och separation, men jag har lyckats ta mig tillbaka till livet :)

När jag läser din text så säger dina ord mig att han redan lämnat dig i sinnet, han mår dåligt på ett eller annat sätt. Alkoholen är ett symptom på detta och även säkerligen tagit sitt grepp/klor om honom. Har han resignerat kan du nog inte kämpa emot så mycket,
då har han bestämt sig och kanske i ditt/ert fall har han gått ner sig för mycket för att orka ta sig upp på egen hand? Betänk dock, jag är helt övertygad om att han har väldigt många tankar och känslor som är lika dina! Att vara alkoholist eller missbrukare över huvud taget innebär inte att man blir en sten.. Men DU behöver inte se det som ditt, det är hans!!

Jag kan verkligen känna mig dig och dessutom se båda sidor om detta!

Styrka till dig!!