Var ska man ringa om man vill ha in en närstående på behandlingshem, personen i fråga ligger just nu inlagd på sjukhus men jag vet inte läget där ännu. Som jag förstått så har läkaren sagt att det är pga. alkoholen som hans ben slutat fungera helt plötsligt. Nu vill jag gärna vet var man ska ringa för att få personen att komma in på behandling och avgiftning för alkoholmissbruk? Kan man som syskon ringa läkaren och prata, be dom skicka en remiss till avgiftning akut? Eller tar man kontakt med ett behandlingshem?

dagensnyhet

Jag har mycket lättare att få ner det i skrift istället för att prata, ja tror att det blir jobbigt. Självfallet kommer jag skriva hur det var när jag var barn, att ja knappt kommer ihåg han men även besvikelsen över att han inte ens kommer ihåg namnen på mina barn, den yngre har han sett 1 gång. Vem vet kanske tror han att ingen kommer vara ärlig mot han, för enligt han så har dom andra där mycket större problem än va han har. De borde ju komma ett brev därifrån snart för han sa att dom skulle skicka nånting till mig, antagligen anvisningar för vad jag ska skriva ner och liknande.

Ebba

Du kanske redan vet det men att andra är mycket värre alkoholister än man själv är ett extremt vanligt tänk hos nynyktra alkoholister... Jag går på Anonyma Alkoholister möten och där delar folk ofta och skrattar nu flera år senare åt alla förnekelse-tankar de höll på med i början innan de insåg sanningen...

dagensnyhet

Ja, han verkar vara nykter, lite svårt å riktigt lita på vad han säger. Men han ringer, han har varit och hälsat på,. Vi har kunnat ringa en fredag, lördag kväll å han har då låtit nykter. Man vill ju inte hoppas på för mycket. Sist vi prata så berätta han om julfesten jobbet skulle ha, å han var inte så intresserad av att fara å de är ju bra :D Han var så stolt när dom hade haft anhörig veckan å han hade fått läsa upp brevet jag skrev till han. Dom som var samtidigt som han på behandlingshemmet, ville läsa de själv fast han hade läst upp det.

dagensnyhet

Nu har jag fått veta att han dricker igen. Förstod att det skulle bli såhär när de blev så mkt lediga dagar. Nu vet ja dock inte vad man ska göra?!