Nu är jag så trött på det här och jag känner mig riktigt desperat nu. Jag är sambo med en man som missbrukat alkohol i 15 år och innan vi träffades använde han droger också. Vi blev kära och han flyttade in hos mig nästan direkt pga att han annars skulle ha svårt att låta bli droger. Detta är 3 år sedan. Jag har tänkt att ge honom tid och eftersom det har gått så bra att sluta med droger så trodde jag att han tillslut skulle vilja sluta med supandet också.. Han dricker varje dag efter jobbet och varje helg, utom söndagar ibland. Klarar jobbet perfekt men vår relation finns inte känns det som. Vad ska jag göra? Vänta längre?finns det något sätt som jag kan få honom på behandling mot hans vilja? jättetacksam för tips och råd!

Bergslagen

Nu är det ett tag sedan jag skrev här, jag har börjat tänka mer på mig själv och har tagit helt avstånd från alkohol själv. För att jag förstår att jag är medberoende och om jag dricker med honom så är jag utåtagerande och tar ju inte tag i problemet. Tyvärr så väljer han ändå att dricka...pyttesmå förändringar bara. Usch vad jag känner mig lurad och besviken...idag har han druckit sedan kl.12... Jag har sagt att han får välja mellan att tahjälp och ha mig eller så är det slut. Imorgon ska vi prata vidare om det. Är jag dum? Känns som jag bara tänker på mig själv...

mod60

hej
Du år inte dum du är klok. Fortsätt stå på dig och var nykter. Tänk på dig själv och att du ska må bra först och främst. Om du kan så gör roliga saker i ditt liv, ta stöd av vänner och familj.
Lycka till....

Bergslagen

För stöttningen mod60. Jag ska verkligheten kämpa på och vara nykter och försöka göra roliga saker.Det känns bra men samtidigt börjar jag känna att jag nästan bli en annan person. Tuffare..Märklig känsla..

mod60

Det är väl bra. Du behöver vara tuff nu. Alkohol gjorde ofta mig så otroligt blödig och gråtmild. Larvig ibland faktiskt!! Hade inte koll på vad jag verkligen kände.
Jag blir lite trött på maken min när han dricker fre-lördag men han är en härlig man på vardagarna så det går ok. Skulle inte stå ut en dag om han drack varje dag det vet jag...så kul är man inte då. Jag vet ju av egen erfarenhet :)
kram på dig.....