@Onkel F God förmiddag!Låter som du upplever en tid med flera förändringar framöver.Det är alltid utmanande innan man beslutat sig.Blir ju velande.Och tankar som :Å ena sidan & Å andra sidan…..Det kan ju åxå var en hjälp att använda det mindsetet för att vrida & vända på beslut.Men ett faktum är tydligt.Du vill må bra & jag tror att just nu är A verkligen inte till nån hjälp för dig.Var snäll mot dig själv & unna dig att ta hand om dig på bästa vis.Back too basic som om du skulle ta hand om ett litet barn:Bra mat regelbundet.Mellanmål.Frisk luft & rörelse.vila.Lite förströelse.Unna dig alternativa helgmys.Bygg på dina rutiner.Men viktigast av allt:Inte ta det första glaset.Gräv där du står.Du besitter ju kunskaper om beroendets mekanismer.Kram & må så gott & kämpa en dag i taget!

@Blenda wrote:"lärt oss att, kanske redan som riktigt små barn, leta kärlek och uppskattning för våra prestationer, och sedan har vi fortsatt att springa ifrån våra innersta sanna behov på livets stig." Där tror jag att du träffade rätt! Och när vi känner att vi inte fått den kärlek och uppskattning vi borde fått eller behöver försöker vi springa längre och fortare!
Det är där A kommer in i bilden, som ett sätt att dämpa saknaden av det vi tror vi behöver. Jag har svårt att sätta ord på det jag tänker och känner, men att sluta jaga efter andras uppskattning är något jag tror man måste lära sig.
Det finns hundratals kommentarer på AH som säger samma sak, men man behöver inse att man är tillräckligt bra som man är. Good enough, liksom! Man behöver lära sig att ge dem som kräver men inte ger en obscen gest rätt i ansiktet.

💪💕

@Blenda wrote:"lärt oss att, kanske redan som riktigt små barn, leta kärlek och uppskattning för våra prestationer, och sedan har vi fortsatt att springa ifrån våra innersta sanna behov på livets stig." Där tror jag att du träffade rätt! Och när vi känner att vi inte fått den kärlek och uppskattning vi borde fått eller behöver försöker vi springa längre och fortare!
Det är där A kommer in i bilden, som ett sätt att dämpa saknaden av det vi tror vi behöver. Jag har svårt att sätta ord på det jag tänker och känner, men att sluta jaga efter andras uppskattning är något jag tror man måste lära sig.
Det finns hundratals kommentarer på AH som säger samma sak, men man behöver inse att man är tillräckligt bra som man är. Good enough, liksom! Man behöver lära sig att ge dem som kräver men inte ger en obscen gest rätt i ansiktet.

💪💕

@Varafrisk Japp! Jag kommer att jobba februari `25 ut, sedan tackar jag för mig! Det är egentligen två år tidigare än min "riktålder" eller vad det nu är de bakom skrivborden kallar det!
Det är med lite blandade känslor jag ser på det. Dels kan jag faktiskt ta hand om mig själv och göra sådant som får mig att må bra, dels funderar jag på vem tusan jag är när jag inte har min yrkesidentitet längre!
När det gäller åldern så är jag definitivt "Åldermannen" på min arbetsplats. Under sommaren är det några kollegor som fyllt femtio, och de betraktas som gamla! Fan, de gick omkring och sket i sina blöjor ner jag började arbeta! Det hade varit skönt att ha jämnåriga att prata med inför pensionen.